Witajcie, otóż wczoraj spotkała mnie dziwna przypadłość.
Samochodem wróciłem po nocy z pracy (jechał bezproblemowo, nic nie wskazywało że coś się później stanie) i go odstawiłem, po 5h chciałem podjechać do sklepu, wyjechałem na główną drogę, jeszcze niezdążyłem wrzucić 4-go biegu a tu nagle po 150m zaczęło mi brakować gazu pod nogą. Zjechałem na pobocze auto chodziło na wolnych obrotach na luzie, ani grama nie było reakcji na pedał gazu po chwili zaczęło szarpać samochodem i mocno kopcił na siwo więc zgasiłem. Odczekałem chwilę zapaliłem ponowa sytuacja, chodził na wolnych obrotach, mocno kopcił zaczął szarpać jakby paliwa mu brakowało zaświeciła się kontrolka silnika więc wyłączyłem.
Sholowałem samochód do domu i pierwsze co pomyślałem że coś z filtrem paliwa. Przed rozkreceniem filtra spróbowałem po raz 3 go zapalić, zapalił ładnie za pierwszym razem ale objawy jak wcześniej dymienie i brak reakcji na gaz. Odkręciłem filtr ale ku mojemu rozczarowaniu ukazał się ładny filterek zalany paliwem bez jakichkolwiek zabrudzeń, niezapinajac przewodów zakręciłem rozrusznikiem i z jednego nich wylało się strumieniem paliwo - czyli teoretycznie pompka pracuje, zalany filter zakreciłem, odpowietrzyłem no i chciałem odpalić samochód ale już nie zapalił!!!
Czytałem o silnikach 1,9 JTD i o czujniku położenia wału, ale cos mi moje usterki nie pasują. Co by się nagle tak stało że po 5h samochód się zepsuł jeśli wcześniej nie było żadnych objaw?
Macie pomysły? Nie wiem na co zwrócic uwagę, a zaprowadzę do mechanika to nie chcę żeby mi kitu naopowiadał i cześci nawciskał
Witam! Sprawdż zawór EGR, moze się zawiesił lub uszkodził.Czesc spalin idzie do kolektora ssacego.Sam piszesz ,ze kopci strasznie , bo ma mało tlenu (powietrza) do spalania , a paliwo wtryski dają . Sprawdz dolot powietrza od turbiny do kolektora. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Witam! Sprawdż zawór EGR, moze się zawiesił lub uszkodził.Czesc spalin idzie do kolektora ssacego.Sam piszesz ,ze kopci strasznie , bo ma mało tlenu (powietrza) do spalania , a paliwo wtryski dają . Sprawdz dolot powietrza od turbiny do kolektora.
dzięki Problem rozwiązany - rzeczywiście poniekąd wina EGRa + do wymiany ta część
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Doblo ) Porady,problemy techniczne.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.