Probowale szukac na forum bez wiekszego sukcesu.
Moje seicento 1.1 od paru dni ma problem z cisnieniem oleju (tak sadze).
Kilka dni temu zaczela sie zapalac kontrolka oleju na goracym silniku, ale tylko jak jest na luzie.
Zmienilem olej z 10w40 na 15w40 i nic sie nie zmienilo. Losowo na rozgrzanym silniku zapal sie kontrolka.. Jak sie doda gazu gasnie. Dzisiaj wymienilem czujnik i jest nawet gorzej.. za kazdym razem jak sie rozgrzeje to zaczyna kontrolka mrugac az wkoncu sie zapala..
Teraz nie wiem czy czeka mnie wymiana pompy oleju czy remont silnika?
Wlasciciele jestem od 3 miesiecy.. a auto ma tylko 109tys na liczniku.. (14 latek)
Pomocy!!!...
Witaj na forum.
Sprawdź ciśnienie manometrem. Na zimnym i jak się rozgrzeje silnik. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Niech kolega jeszcze zmieni filtr oleju na jakiś dedykowany, bo są filtry z zaworami bocznikowymi. Nie gwarantuje ,ze cos się poprawi, bo byc moze jest problem z pompą lub panewkami na wale lub korbowodowych. Choc generalnie mozna jezdzić, bo na wyzszych obrotach pompa tworzy wieksze cisnienie i jest ok. Czujniki cisnienia mają próg zadziałania bodajze od _+ 0,5 bara, róznie to bywa nieraz.Silnik ma smarowanie cały czas, mimo ,ze lampka się swieci od cisnienia.Nawet jak sa luzy nadmierne na panewkach, to tym bardziej go "nie zlapie", no chyba ,ze się "tlucze" bardzo, wtedy nie ma ratunku i trzeba robić wał i resztę lub drugi motor ... _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Kolego najpierw sprawdz jeszcze ciśnienie na cylindrach.
A co ma ciśnienie sprężania do ciśnienia oleju???
Tu jest problem z dołem silnika, zużyty wał i panewki główne, olej wylewa się ułożyskowaniem wału zamiast lecieć magistralą i trzymać ciśnienie, po rozgrzaniu olej robi się rzadszy i sytuacja jest jeszcze gorsza-silnik do remontu.
Możesz zrobić jeszcze jedną rzecz- zastosować tzw. moto regenerator.
Proponuje produkt o nazwie Panther P52 www.p52.com.pl.
Nie jestem jego dystrybutorem ale mam kontakt bezpośredni z producentem i stosuje go od lat w wielu silnikach z bardzo dobrym skutkiem.
Na ich stronie wszystkiego się dowiesz.
Nie reklamuj! Pkt 22 regulaminu. Na jeden post można przymknąć oko ale ostatnio robisz to notorycznie. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
super rada do silnika o przebiegu 109 tys. wlac moto cos gratuluje oby takich mechanikow jak najmniej. tak jak koledzy pisza sprawdz cisnienie manometrm i bedziesz wszystko wiedzial,zdjecie miski i pompy oleju to nic trudnego ,a jak co to panewki glowne zobaczyc i zmienic to nie jest jakis kosmiczny koszt w sejku tylko trzeba posprawdzac.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Seicento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.