Witam szanownych forumowiczów.
Posiadam Seicento 900 z 2000r i problem polega na tym, że auto słabo odpala. Prędzej objawiało sie to tym, iż silnik koszmarnie odpalał po rozgrzaniu łapał za 3, 4 a nawet czasem za 10 razem aż zapalił. Wymieniłem więc czujnik temperatury niestety nic to nie pomogło. Później wymieniłem czujnik położenia wału firmy EPS. Problem nie ustąpił dalej słabo palił na ciepłym silniku jednak najlepsze dopiero się zaczęło. Jadąc pewnego dnia zauważyłem, ze zapaliła się czerwona kontrolka od wtrysków która po około 5 s zgasła. Niestety jak zgasiłem sejka to juz go nie odpaliłem. Na jednym z forum wyczytałem aby sprawdzić szczelinkę pomiędzy kołem pasowym a CPW. Faktycznie była dość spora (około 3 mm). Spiłowałem więc kawałek wspornika i zmniejszyłem ją do około 1,5 mm. No i faktycznie samochód odpalił na strzał złapał trochę wyższe obroty po czym zaczął na nich falować jednak po zgaszeniu i ponownym odpaleniu obroty ładnie sie ustabilizowały. Postanowiłem rozgrzać go porządnie i sprawdzić czy będzie odpalał na gorącym. Ku mej uciesze palił bardzo dobrze nawet na gorącym silniku. Może tak z 1-2 sekundy dłużej kręcił ale odpalał za każdym razem. No i było tak dobrze z 2 dni po czym znów nie chciał załapać. Kręcił, czułem że już jest blisko zapłonu ale nic z tego. Jednak po lekkim dodaniu gazu z trudem ale odpalił. niestety teraz nawet dodanie gazu nie pomaga. Nie chce w ogóle odpalić. I tu się rodzi problem.
Pomożecie bo ja już nie mam pomysłów?
Pozdrawiam.
No i dziś ją zmniejszyłem do wartości poniżej 1 mm. Dalej jest to samo. Myślę, że przestawił się zapłon. Czy jest to na to jakieś wytłumaczenie? Czy możliwe, że przeskoczył rozrząd podczas odpalania na popych i dlatego przestawił się zapłon. Na dniach jadę na diagnostykę komputerową. Nie jestem obeznany w tych tematach i mógłby mi ktoś powiedzieć jak ustawić zapłon w tym aucie. Czy robi się to mechanicznie czy poprzez ingerencję w oprogramowanie? Jaki powinien być kąt wyprzedzania zapłonu?
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Wto 14 Kwi 2015, 22:11
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Sej 900 słabo odpala
Seicento 900 ma rozrząd na łańcuchu, więc kwestia przeskoczenia nie wchodzi w rachubę. Zużyty łancuch daje nieprzyjemne efekty dźwiękowe informujące o potrzebie jego wymiany.
Gdy samochód nie chce odpalić - jest iskra na świecach? _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 512 Skąd jesteś (miejscowość / region): O-le Posiadane auto: PASSAT 2,0, AUDI 1,8
Piwa: 34/4
Wysłany: Wto 14 Kwi 2015, 23:17
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Sej 900 słabo odpala
Załóż ponownie stary czujnik,zobacz czy jest iskra i czy wtryskiwacz podaje paliwo,czy działa pompa paliwa?,wciśnij wyłącznik inercyjny,sprawdź wtyczkę od czujnika wału od strony instalacji czy nie są urwane lub przetarte przewody ,ze szczególnym uwzględnieniem ekranu,przewód masy silnika.
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Sro 15 Kwi 2015, 17:39
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Sej 900 słabo odpala
Jak tu pomóc takim ludziom którzy nie odpowiadają na pytania mające pomóc ustalić usterkę.
Może lepiej proponować wymianę silnika bo to gwarantuje 50% skuteczność (jak nie silnik to sterowanie) tylko kto ma tyle kasy?
Nikt tu nie ma szklanej kuli, może zaczniemy wróżyc z fusów. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Sory bardzo, że nie odpisywałem ale szukałem możliwej przyczyny. Świece i przewody niby są okej. Iskra jest. Pompka paliwa działa. Dziś doszliśmy do wniosku z mechanikiem, ze będziemy wymieniać sterownik (komputer). Jutro przejade się na szrot i poszukam jakiegoś , który bedzie pasował. Zobaczymy czy objawy dalej bedą takie same.
Załóż ponownie stary czujnik,zobacz czy jest iskra i czy wtryskiwacz podaje paliwo,czy działa pompa paliwa?,wciśnij wyłącznik inercyjny,sprawdź wtyczkę od czujnika wału od strony instalacji czy nie są urwane lub przetarte przewody ,ze szczególnym uwzględnieniem ekranu,przewód masy silnika.
Starego czujnika juz nie mam. Leży gdzieś na złomie
Ponieważ znaczna część została sprawdzona. Został jeszcze tylko wtrysk do sprawdzenia. Na razie są to sugestie. Podmiana sterownika myślę, ze nie zaszkodzi. Ewentualnie jeżeli to nie bedzie sterownik to wyeliminujemy kolejną część do wymiany (sprawdzenia). A może uszczelka pod głowicą? Zauważyłem taką białą maź pod korkiem wlewu oleju. Naprawdę juz różne rzeczy przychodzą do głowy
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Czw 16 Kwi 2015, 23:51
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Sej 900 słabo odpala
ciekawy sposób diagnozowania. Podłączaliście kompa diagnostycznego? Jak wyglądają odczyty z czujników temperatury, ciśnienia w kolektorze dolotówym, TPS-a, nie ma zapisu błędów w ECU silnika. Czy samochód posiada immobilizer? Od jak dawna masz problem z rozruchem silnika? Czy utrudniony rozruch nie ma związku z wykonywanymi wcześniej pracami przy samochodzie? Warto sprawdzić masy gdyź ęlektronika silnika jest bardzo wrażliwa na spadki napięcia w instalacji samochodu. Wymiana sterownika silnika powinna mieć konkretne przesłanki. Chyba masz sporo $ decydując się na wymianę najdroższego elementu sterowania silnika na podstawie "wydaje mi się". Ale kto bogatemu zabroni. Sprawdzane było moje ciśnienie sprężania? Teoria uszkodzenia UPS na podstawie mązi pod korkiem oleju wydaje się mocno naciągana. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Nie robilismy na razie diagnostyki komputerowej, ciśnienia sprężania też nie sprawdzaliśmy. Na razie nie mieszamy do tego warsztatów samochodowych. Staramy się zrobić to co się da we własnym zakresie. Samochód nie ma immobilizera. Jak sięgam pamięcią to już od około roku tak się męczymy z tym rozruchem. Jak napisałem na otwarciu tematu był problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Teraz po wymianie CPW (na oryginał) samochód to jedna wielka zagadka. Strach gdzieś wyjechać dalej i go zgasić. Pali ale ciut dłużej musi zakręcić. Natomiast jak mu coś odwali to nie zapali wcale. Aż rozładuje się akumulator. Dlatego wnioskujemy, że jest to wina elektroniki a w zasadzie sterownika. Komputer czyli mózg całego samochodu zbiera sygnały z czujników i robi z nich użytek. Chcę podmienić sterownik od Seja znajomego mojego ojca i sprawdzić jak na nim bedzie palił.
Jestem po podmianie stera z innego Seicento i samochód zdecydowanie lepiej załapał. Nawet ktoś z niewprawionym uchem wychwyci zdecydowanie szybsze odpalenie. Komp jako mózg całego auta zbiera impulsy z czujników i robi z nich użytek. Najprawdopodobniej mój zaczął szwankować i źle przetwarzał sygnał z CPW co objawiało się dłuższym kręceniem. Skupie się teraz na znalezieniu dobrego sterownika z jakiegoś szrotu.
Wszystkim za pomoc składam serdeczne podziękowania.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Seicento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.