po badaniu na "szarpakach"-według diagnosty zawieszenie (tuleje itp.) w 100% sprawne. Wykluczone również amortyzatory-sprawność na poziomie 70%.
Cholernie irytujące popukiwanie w tylnym zawieszeniu występuję przy lekkich nierównościach nawierzchni.
Podczas przejeżdżania przez duże dziury ew. poprzeczne garby, kostkę nie występuje
Naczytałem się tematów na różnorakich forach od liku i to chyba będą tuleje tylnej belki? Trochę ta diagnoza z SKP mąci mi w głowie.
Może ma ktoś jakiś inny pomysł co to może być?
Wszelkie sugestie mile wskazane.
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gniezno Posiadane auto: Brava 1,2 16V HSX + LPG, Marea Weekend 1.9JTD HSX 2000 rok, obecnie Fiat Stilo kombi Dynamic 1.6 16V+lpg 2003r i Ford Fiesta 1.3 benz 2000r.
Piwa: 9/0
Wysłany: Sro 06 Maj 2015, 23:36
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) popukiwanie z tyłu brak diagnozy
Hej,
na pewno Ci nie pomogę, ale mam taki przypadek już za sobą. Coś jak to piszesz "popukiwało" z tyłu przy zdecydowanym ruchu kierownicą, małe dziury, ale głównie przy ostrzejszym omijaniu czegokolwiek. Niby w warsztacie kolega "sprawdzał" łyżkami, łomami i... było w porządku. Wkurzało, irytowało i pojechałem do Fiata na ścieżkę zdrowia... też wszystko ok jak u Ciebie. Zdegustowany na własną odpowiedzialność u tego samego kolegi wyjęli belkę i się rozleciały łożyska i tuleje. Kosztowało mnie to 350zł w Fiat Marea Weekend, bo zbiornik z paliwem trzeba było wyjąć, hamulce i amortyzatory rozpiąć... cały dzień walczyli i się opłaciło.
U Ciebie wcale nie powiedziane, że też tak będzie, ale może. Sprawdź też gumy na mocowaniach amortyzatorów, bo mogą być wybite, a amortyzator może dobrze tłumić i wynik badania wyjdzie poprawny.
Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gorzów Posiadane auto: Fiat Stilo 1.6 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 07 Maj 2015, 10:15
Temat postu:
RE: popukiwanie z tyłu brak diagnozy
Witam,
Miałem podobny przypadek, tj. również obstawiałem zawieszenie z tyłu, a stuki występowały przy relatywnie niewielkich nierównościach na gładkiej nawierzchni. Ale ku mojemu zaskoczeniu problemem okazał się skorodowany tłumik końcowy, który z uwagi na mocno zużyty wieszak uderzał końcówką o elementy zawieszenia.
Korozja spowodowała częściowe oderwanie końcówki tłumika, ale jeszcze nie zmieniło się brzmienie wydechu, stąd początkowo obstawiałem tylną belkę.
popukiwanie to prawa strona ale przód-wymieniony łącznik drążka stabilizatora (Delphi).
Wymieniona piasta (SKF) prawy tył-był luz odczuwalny na kole i wreszcie nastała cisza
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.