Było tak, że grzał się silnik okej, 90stopni dochodził, grzanie kabiny było, było okej. Przychodzi lato.... stała trasa, prędkość szybsza jest okej. Gdy korek, postój już lekko temp.szła w górę, ponad 90st. C. Ale korek minął, wentylator się włączył, spadło.... dłuższy korek powodował, że jednak czerwone pole i woda już gotuje się. To trwało jakiś czas.
Nagle kilka dni temu. Lato, upał..... i czerwone pole, wszystko się wygotowało, cały płyn. Dojechałem, zalałem nowy płyn. Ale teraz już 3 km jadę i już czerwone pole i znowu. Przegrzeje się silnik, włącza tryb awaryjne, że na gaz nie reaguje autko, trzeba odczekać i wtedy dalej można jechać. Ale teraz to już zawsze, kilka km i gotowanie.
Wentylator się włącza, chłodnica w dotyku nie wrząca, nawet chyba nie gorąca. Ale węże te od przepustnicy co ją mają chłodzić mega wrzątek, grube węże na dole chłodnicy mega wrzątek. Do nagrzewnicy wąż co idzie już mniej ciepły....
I teraz nie wiem..... termostat się popsuł? Pompa wody już straciła się? Klima nie działa teraz u mnie, bo mam dziurawą chłodnicę od klimy. Ale teraz mam zakupić nowe chłodnice dwie. Tylko teraz proszę o porady.
Na uszczelkę od głowicy chyba to nie wygląda?
Woda w zbiorniczku wyrównawczym nie wywala jakoś natychmiast, tylko jak już jest na czerwonym polu temp. to wtedy wiadomo fizyka działa i wypycha wodę do góry, ale nie jakoś siłą 100bar tylko normalnie.
Dzięki za pomoc.
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pon 15 Cze 2015, 17:30
Temat postu:
Re: Dziwne przegrzewanie się
Do sprawdzenia termostat, kontrola pompy wody nie zaszkodzi. Jak dłużej pojeździsz furą z takim układem chłodzenia to w najlepszym wypadku głowica i pierścienie będą do wymiany a w najgorszym korbowody wyjdą bokiem silnika. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dzisiaj po obserwacjach zaważyłem, że jak patrząc na wprost silnika po prawej mamy termostat. Do niego od strony chłodnicy wchodzą grube węże, jeden górny, drugi dolny. Temperatura już full, w zbiorniczku się już kotłuje, a chłodnica letnia, górny ten wąż termostatu chłodny, letni może. Dolny wrzątek.... ale tylko do trójnika, bo idzie dalej na dół chłodnicy, i cieńszy wąż do zbiorniczka. To tak wąż zbiorniczka do trójnika i od termostatu do trójnika wrzątek, dalej letni, bo może w chłodnicy letni płyn i dlatego tam się miesza i nie czuć tego wrzątku. Tył termostatu do nagrzewnicy co idzie, do wnętrza auta też gorące.... wężyki co chłodzą przepustnicę i powrót do zbiorniczka też wrzątek. Także część letnia, część wrzątek.... generalnie chłodnica letnia, krótki czas i już temperatura 100st. C i w zbiorniczku odchodzi gotowanie, nie ogromne ale buzuje, ciśnienie wysokie płynu.
Temat rozwiązany, układ nie odpowietrzony. Nie miałem na górze motylka do odpowietrzania bo się urwał, musiałem odpowietrzać przez pompowanie węża przy chłodnicy, trwa to długo i długo ale wypchnąłem sporo powietrza, płyny weszło dużo więcej i temat zniknął. Termostat był i jest okej, ale kupiłem nowy, niepotrzebnie, ale założyłem nowy.
ale jednak nadal źle....
Odpowietrzyłem dokładnie, miałem chwile spokoju.... i pewnego dnia, znowu jadę i grzanie full do czerwonego, auto ledwo jedzie.
Minu tego jest taki, że wentylator, który załączy się na postoju w momencie na przykład jak wysiadam z auta, to z chwilą wyłączenie stacyjki wentylator przestaje działać, czyli nie schłodzi układu, ciśnienie w silniku, może z powrotem się zapowietrzać.
Po maską tuż pod akumulatorem skrzyneczka FUSE same przekaźniki, są okej. Wyżej skrzyneczka FUSE bezpieczniki z symbolem wentylatora 40A okej, nie przepalony, wszystko sprawne. Od wentylatora idą dwa kable od opornicy jakby, to jest chyba czujnik też włączania wentylatora. Osobno idą przewodu do silnika wentylatora, a osobna dwa takie obok wentka, jakby od chłodnicy. Wypinam wtyczkę, na krótko włączam bez stacyjki wentylator nie włącza się mimo wysokiej temperatury. Pewnie ta elektryka tam trochę inna jest, nie znam się. Generalnie chyba, nie powinno przez stacyjkę iść załączanie wentylatora. Równocześnie z tym błędem bardzo rzadko pojawia się problem, że włączam stacyjkę i dmuchawa wewnątrz auta nie działa na żadnym biegu, ale zaraz się załączy i wszystko jest okej. Może coś to znaczy i ktoś mi pomoże, naprowadzi mnie na to co mam sprawdzić. W bloku silnika generalnie woda ma 100st. silnik aż parzy, układ wydaje się zapowietrzony, temperatura na czerwone wchodzi i koniec jazdy. Odpowietrze i jest znowu okej. Dłużej ten efekt utrzymuje się prawidłowo jak jeżdzę tylko długo, jak tylko krótkie dystanse to zaraz mam ten problem. Dzięki za pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.