Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Stilo 2003 1.9JTD
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 09 Cze 2015, 22:07
Temat postu:
Stilo kopci, łyka olej
Witam, zakupilem Stilo 2003 r silnik diesel 1.9 JTD. Kupilem go swiadomie z ta usterka. 2 lata temu byla regenerowana turbina. Auto kopci dodajac gazu, dym widoczny na filmiku, w dodatku spaliny maja duszacy smrod, nie wiem czy jest to smrod spalonego oleju gdyz nigdy tego nie zaznalem. Zauwazylem slady oleju w miejscu widocznym na zdjeciu a otwierajac ten gruby waz wylewa sie olej. Prosze o pomoc, gdyz nie wiem co zrobic z tym autem.
Problem ewidentnie leży po stronie turbo. Rozumiem, ze olej zbiera się w tej odmie co idzie od turbo? Jeżeli tak a wszystko na to wskazuje puściło uszczelnienie turbiny. Według mnie czeka Cię rychła regeneracja.
Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Stilo 2003 1.9JTD
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 10 Cze 2015, 22:08
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Stilo kopci, łyka olej
dalem auto do mechanika. powiedzial ze prawdopodobnie to turbo lub wtryskiwacze albo egr. zobaczymy w poniedzialek, dam znac. Gdyby naprawa wyniosla 1000zl to warto go naprawiac?
Według mnie gdyby to były wtryski to auto kopciłoby na czarno i to w momencie przygazowania. U Ciebie bardziej na błękitno i to cały czas. Poza tym jak przygazujesz to jakiś taki dziwny dźwięk się wydobywa (może tylko wydaje mi się). Egr to raczej odpada (w życiu by tak nie kopcił).
Gdyby naprawa wyniosla 1000zl to warto go naprawiac?
Według mnie warto. Dobrze zregenerowana turbina powinna potrzymać kupę tysięcy km. Jednak z drugiej strony pomyślałbym nad poszukaniem czegoś na szrocie. Można trafić dobre egzemplarze.
Mi w mieście pali do 7 litrów. Choć w mieście jeżdżę bardzo mało dlatego wybralem diesla to w trasie bez najmniejszego problemu schodzę do około 4,2-4,7 litra w zależności od intensywności wyprzedzania. Natomiast diesel na miasto to słaba opcja. wiem coś o tym bo sam kupiłem od typa co jeździł głównie po mieście. Auto zamulone, egr zawalony syfem i zacięty do tego. musiałem go dobrze odmulić i włożyć trochę pracy w wyczyszczenie różnych [cenzura]ół aby to jakoś szło. Ogólnie szkoda diesla aby go dusić na miasto.
Koszt serwisu 1300-1500zl.
Sporo według mnie. Ogólnie nie jestem zwolennikiem regeneracji turbo z tego względu że Garrett nie wypuszcza części do regeneracji. Mówisz, ze poprzednia turbina byla regenerowana 2 lata temu. Teraz jest w opłakanym stanie. Także to loteria.
Ja bym szukał używki (oryginał) , wybór jest duży , silników jtd tego typu jest od ....a. Albo pokusić się na cały silnik np. od angola.Ja kupowałem np. pompę CR uzywkę, dwie 2szt. za 170 zeta, kompletne z regulatorem, kolem , gdzie np. sam regulator cisnienia w sklepie 350 zł. Podobnie z mcphersonami, cały za 50-80 zł /szt. Wiadomo,ze wszystko to loteria, ale czy jazda autem nią nie jest? _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Stilo 2003 1.9JTD
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 28 Cze 2015, 19:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Stilo kopci, łyka olej
Autko wrocilo od mechanika. Koszt naprawy 1500zl. Turbina zregenerowana. Okazalo sie ze wirnik w turibinie byl w poprzek. Autko naprawione. Smiga az milo. Dziekuje wszystkim za pomoc
Koszt serwisu 1300-1500zl.
Sporo według mnie. Ogólnie nie jestem zwolennikiem regeneracji turbo z tego względu że Garrett nie wypuszcza części do regeneracji. Mówisz, ze poprzednia turbina byla regenerowana 2 lata temu. Teraz jest w opłakanym stanie. Także to loteria.
nie rób tego błędu co ja
kupiłem nowy cały wkład podobno licencjonowany jakiś angielski i takie tam.
notorycznie nie osiągam target boost,
aha, nawet po pominięiu ovetboosta gdze podciśnienie ciągnie kotwice na max wydajnosc nigdy nie osiagnąłem przeładowania
generalnie jeździ, ma przebieg chyba ponad 420kkm oleju nie bierze, sprzęgło umiera bo ledwo daje sie wrzucać pierwszy bieg nadal pierwsza dwumasa i nie suka przy przyspieszaniu. _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Robiłem jakiś czas temu logi i nieustannie mam lekkie niedoładowanie na niższych obrotach. do około 1800 obr/min niedoładowanie wynosi około 0,2-0,3 bara. Tak się zastanawiam czy już turbinka słabo mi dmucha. Zrobiłem już wszystko łącznie z EGR, overboost, sprawdzenie wszelkich nieszczelności, sprawdzenie działania sztangi sterującej zmienną geometrią i już nawet nie pamiętam co jeszcze. Nie jest to jakoś uciążliwe ale wiem, że coś niedomaga.
Branie oleju spowodowane mogą być wieloma czynnikami, od doszczelniaczy po pierścienie. Bez wizyty u dobrego mechanika, właściwej diagnozy się nie obejdzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.