Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Myślibórz Posiadane auto: Fiat Brava 1.6 16v
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 16 Wrz 2015, 14:13
Temat postu:
Pomiar kompresji Fiat brava 1.6
Witam załączam filmik z przebiegu badania kompresji w moim fiacie. Zaznaczam że na każdym cylindrze jest idealnie lub bardzo podobnie. Problem w tym że pierwszy skok powinien nabić już z 5-6 atmosfer a u mnie sami zobaczcie... Czekam na odpowiedź co o tym sądzicie.
https://www.youtube.com/watch?v=oAvS2hxqRhs
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Sro 16 Wrz 2015, 18:33
Temat postu:
Re: Pomiar kompresji Fiat brava 1.6
Sprawdź krzywki wałka rozrządu na tym cylindrze. Jeżeli jest hydrauliczna regulacja zaworów warto sprawdzić cylinderki kasatora luzów. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Myślibórz Posiadane auto: Fiat Brava 1.6 16v
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 16 Wrz 2015, 20:11
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Pomiar kompresji Fiat brava 1.6
Tzn. na wszystkich 4 cylindrach jest tak samo. Wydaje mi się że krzywki nie wytarłby się na wszystkich 4 cylindrach jednakowo. Czy może to być złe ustawienie rozrządu ? (zaznaczam że 2 razy dwa tygodnie temu był robiony ale jeszcze chyba dobrze nie ustawili) Co Wy sądzicie ? Czy kompresja nie narasta za wolno ? Słyszałem że pierwszy skok powinien nabić 5-6 atmosfer a u mnie to jakieś 2 atmosfery. Proszę o pomoc...
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Sro 16 Wrz 2015, 22:15
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Pomiar kompresji Fiat brava 1.6
Ja zrozumiałem, że problem dotyczy jednego cylindra.
To w takim razie warto sprawdzić rozrząd. A silnik odpala? _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Myślibórz Posiadane auto: Fiat Brava 1.6 16v
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 17 Wrz 2015, 13:21
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Pomiar kompresji Fiat brava 1.6
Tak silnik odpala i jeździ w miarę. Brakuje mu mocy i czasem gaśnie jak wcisnę sprzęgło (to jest bolączka tych fiatów) no i powtórze się i powiem że rozrząd robili 2 razy jakieś dwa tygodnie temu. Tylko coś wątpie żeby zrobili to poprawnie. Ja sądze że jest minimalnie źle ustawiony. Jeszcze mechanik mówił mi że mam za małe ciśnienie w dolocie bo na rozgrzanym silniku wynosi jakieś 330 mBar (a ktoś mi mówił że powinno być około 600 mBar) Załacze logi z Fesa:
ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: 167280 km
Predkość pojazdu: 0 km/h
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 880 obr/min
Obroty silnika: 884 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 362 mBar
Obciażenie silnika: 12,500 Kg/h
Ciśnienie atmosferyczne: 1004 mBar
Napięcie akumulatora: 13,9 V
Pozycja zaworu przepustnicy: 0,4 °
Pozycja silnika krokowego: 78 kroków
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 7,0 °
Korekta kąta wyprzedzenia: 0,0 °
Wyprzedzenie zapłonu: 5,5 °
Czas wtrysku: 3,608 ms
Czas wtrysku (cylinder 1): 3,564 ms
Czas wtrysku (cylinder 2): 3,718 ms
Czas wtrysku (cylinder 3): 3,734 ms
Czas wtrysku (cylinder 4): 3,612 ms
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,127 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,127 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,156 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,132 V
Temperatura powietrza: 26 °C
Temperatura wody: 56 °C
Czas ładowania cewki 1: 2,042 ms
Czas ładowania cewki 2: 2,076 ms
Zawór odzysku par paliwa (EVAP): 0,0 %
Integrator sondy lambda: 1,043525
Napięcie sondy lambda: 0,122 V
Elektrozawór chłodzenia: WYŁ.
Kod uniwersalny: Nieodebrany
Klimatyzator: WYŁ.
Stan sondy lambda: Pętla zamknięta
Mieszanka: Bogata
Test rozpoznawania faz: Wykonany
Rejestracja danych: Przerwany
Kontrolka temp. wody: WYŁ.
Rozruch silnika: Dozwolony
Centralka silnika: Zaprogramowany
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
Rozpoznanie fazy: Ok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.