Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Brava ) uszczelka



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
derasek

Stały Bywalec



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 228
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Brava 1,6 16v 98r
Piwa: 1/4
Wysłany: Wto 08 Gru 2015, 20:02
Temat postu:

uszczelka


Witam
Czy mógłby ktoś wrzucić linka do schematu budowy silnika dla 1,6? Jeśli tak w ogóle istnieje bo przeszukałem forum i linki są wygasłe a w sieci nie znalazłem. Zauważyłem, że cieknie mi olej po bloku silnika od strony chłodnicy. Nie wiem tylko czy to uszczelka pokrywy zaworów czy pod głowicą. Potrzebuję schematu żeby zobaczy gdzie co się kończy a co zaczyna - gdzie są uszczelki, gdzie blok, gdzie głowica. Oleju nie bierze, nie przybywa go ani nie ubywa, z płynem chłodzącym też ok, temperatura silnika w porządku choć po wymianie termostatu wychodzi poza połowę ale włącza się wiatrak i spada normalnie do połowy, nigdy na czerwone pole nie weszła, spaliny też raczej białe nie są więc wskazywałoby to, że to nie uszczelka pod głowicą - przynajmniej nie taki klasyczny przypadek. Jak tak patrzę to wydaje mi się, że blok jest zaolejony powyżej linii świec, które są dość głęboko więc mam nadzieje, że to uszczelka pod pokrywą zaworów co w bravkach się zdarza często. Może też jakaś tuleja przy rozrządzie choć po prawej stornie z boku cewki zapłonowej też jest olej na bloku już nawet dobrze zlepiony z kurzem i brudem. Kiedyś jak zajrzałem pod auto wydawało mi się, że widzę kroplę oleju dość wysoko, raczej zbyt wysoko jak na uszczelkę pod głowicą.

Ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie, którymi mógłby się podzielić?
Będę wdzięczny.

Dodam jeszcze, że jak auto się porządnie nagrzeje np w korku to zaczyna pomrugiwać kontrolka oleju. Jak wyjadę z korku i przejadę kawałek to problem znika do momentu aż znowu się nagrzeje. Zastanawiam się też czy to ma związek z temperaturą czy raczej bardziej z prędkością obrotową silnika gdzie im większa tym olej szybciej krąży bo np jak pojadę w trasę to kontrolka ani razu nie mrugnie mimo pojawiających się też korków i przestojów na światłach.
Powrót do góry
tuning

Auto Maniak



Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 569
Skąd jesteś (miejscowość / region): rybnik
Posiadane auto: cc900 i sc1100 honda vtr sp.2
Piwa: 32/4
Wysłany: Nie 13 Gru 2015, 19:19
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) uszczelka


chyba gołym okiem można sprawdzić gdzie kończy się blok a zaczyna głowica, i gdzie jest przykręcona pokrywa zaworowa.nie potrzeba żadnego schematu.a co do kontrolki oleju to objawy są jak by pompa olejowa była do wymiany.
Powrót do góry
gadu-gadu
derasek

Stały Bywalec



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 228
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Brava 1,6 16v 98r
Piwa: 1/4
Wysłany: Wto 15 Gru 2015, 10:31
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) uszczelka


W 1.6 nie jest to takie widoczne. Wszytko przykrywa kolektor dolotowy z góry, od przodu chłodnica a z boku nie ma za wiele miejsca. No właśnie pompa raczej nie bo ciśnienie ok, poza tym pompy wytrzymują tyle co bloki bo tam się nie ma co zepsuć więc to raczej nie pompa mimo, że tak to wygląda. Mam to już od dawna i z autem się nic nie dzieje wiec może czujnik, chociaż wymieniany ale nie na oryginał. Podobno w 1.6 nie ma klasycznej pokrywy zaworów tylko jest ona na wspólnych śrubach z głowicą. Odkręcają te śruby od pokrywy zaworów poluzowuje się też głowicę czego nie chcę bo jak się rozszczelni to wiadomo co będzie - po zaworami się naprawi a pod głowicą zepsuje.
Powrót do góry
kobramir

Auto Maniak



Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 887
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Brava Grande Tipo
Piwa: 107/0
Wysłany: Wto 15 Gru 2015, 11:06
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) uszczelka


W silniku 1.6,16V tak jak piszesz nie ma typowej uszczelki pokrywy zaworów bo takowej pokrywy niema .
Do bloku jest przykręcona głowica ,a do głowicy przykręcone są dwie oddzielne głowiczki z wałkami rozrządu . Aby te głowiczki odkręcić nie trzeba denontować głowicy natomiast trzeba zdemontować napęd rozrządu . Jeżeli olej pokazuje się powyżej linii świec zapłonowych to możliwe ,że puszcza uszczelka pod którąś z głowiczek ,pewnie pod pierwszą z wałkiem ssącym skoro ścieka z przodu silnika. Uszczelki są metalowe pod obie głowiczki takie same . Przy zdejmowaniu głowiczek trzeba uważać bo w głowiczkach są szklanki popychaczy hydraulicznych ,które wypadają po uniesieniu głowiczki .
Tak wygląda głowiczka http://olx.pl/oferta/glowica-walka-rozrzadu-fiat-1-6-16v-siena-bravo-brava-marea-czesci-CID5-ID4IWTd.html
A tak głowica bez głowiczek http://olx.pl/oferta/glowica-siena-bravo-brava-1-6-16v-CID5-IDbFhHw.html
_________________
NIE PIJĘ BO JEŻDŻĘ ALE ZA POMOC PIWKO PRZYJMĘ
Powrót do góry
derasek

Stały Bywalec



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 228
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Brava 1,6 16v 98r
Piwa: 1/4
Wysłany: Wto 15 Gru 2015, 16:08
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) uszczelka


Dzięki wielkie za dokładny opis.

Na zdjęciach widzę, że są to dwie oddzielne głowiczki ale czy można odkręcić tylko jedną głowiczkę (oczywiście po uprzednim demontażu rozrządu) a potem drugą czy to jest tak zbudowane, że trzeba zdemontować wszystko razem?

Czy to prawda, że te śruby od głowiczek (lub inne, które też trzeba odkręcić) mocują też głowice do bloku? Czy rzeczywiście je odkręcając można naruszyć szczelność głowicy z blokiem bo nie ma co dociskać głowicy do bloku po demontażu głowiczek?

Olej wydaje się wyciekać dokładnie w tym miejscu w którym jest kanał w bloku - w niewielkiej odległości od pokrywy rozrządu więc pewnie cieknie pod pierwszą, tak jak mówisz.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 15 Gru 2015, 16:08
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
kobramir

Auto Maniak



Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 887
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Brava Grande Tipo
Piwa: 107/0
Wysłany: Wto 15 Gru 2015, 17:24
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) uszczelka


Są to dwie oddzielne głowiczki .
Można odkręcić jedną .
Odkręcając głowiczkę nie naruszasz mocowania głowicy do bloku .
_________________
NIE PIJĘ BO JEŻDŻĘ ALE ZA POMOC PIWKO PRZYJMĘ
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
derasek

Stały Bywalec



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 228
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Brava 1,6 16v 98r
Piwa: 1/4
Wysłany: Sro 16 Gru 2015, 13:42
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) uszczelka


A odkręcając obie na raz też nie naruszam mocowania głowicy do bloku bo w końcu nie wiem czy te same śruby trzymają i głowiczki i głowicę? Ale jeśli tak to chyba nawet jak odkręcę jedną to zmienią się naprężenia i nie wykluczone, że się rozszczelni coś między blokiem a głowicą - może nie od razu ale np jak dostanie ciśnienia po jakimś czasie może to wyjść z moim szczęściem.

Mocno nie leje ale wolałbym się tego pozbyć.
Tak myślę, że zaczekam z tym do wymiany rozrządu za jakieś 15 000km skoro i tak trzeba go demontować.
Oby do tego czasu nie zaczęło cieknąć na poważnie.

Są też takie oleje jak vovoline maxlife, troszkę gęstsze i takimi uszlachetniaczami, które poprawiają szczelnośc silnika wpływając na uszczelki. No ale tam jest metalowa uszczelka więc nie widzę możliwości żeby wymiana oleju pomogła w moim przypadku. Natomiast wydaje mi się, że może pomóc na mruganie kontrolki oleju, które opisuje w pierwszym poście.Podobno też filtr oleju może robić takie problemy jak sprężyna w nim nie zachowuje sie prawidlowo.
Powrót do góry
kobramir

Auto Maniak



Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 887
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała
Posiadane auto: Brava Grande Tipo
Piwa: 107/0
Wysłany: Sro 16 Gru 2015, 14:38
Temat postu:

Re: ( Fiat Brava ) uszczelka


Głowica do bloku przykręcana jest osobno i niczego nie naruszysz.
Co do uszlachetniaczy oleju to różnie silniki reagują.
Co do głowiczek to lepiej zrobić nowy rozrząd.
Spróbuj lekko umyć silnik (niekoniecznie wodą) ,aby zlokalizować dokładnie wyciek.
_________________
NIE PIJĘ BO JEŻDŻĘ ALE ZA POMOC PIWKO PRZYJMĘ
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Brava »

Opinie o samochodach Fiat Brava - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


Fiat

Grande Punto

7 650

2008r.

200 000 km

pomorskie

Fiat

Freemont

39 990

2013r.

154 000 km

pomorskie

Fiat

Doblo

24 900

2011r.

163 000 km

małopolskie

Fiat

Bravo

19 900

2009r.

161 511 km

śląskie

Fiat

Freemont

64 990

2014r.

76 934 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2019 Created by idealneT and OM System