Witam.
Pytanie dla niektórych może wydać się banalne, ale nie mogę dojść do ładu.
Chodzi mianowicie o kierunek przepływu płynu chłodzącego w Fiacie Bravo 1.9 TD 100.
Dokładnie to który wąż zasila nagrzewnicę (ten wychodzący ze środkowej części termostatu czy z tyłu- bliżej grodzi) ?
Zasilanie idzie z termostatu, powrót dolem, podobnie jak chłodnica..Moze masz uszkodzony zawór odcinający w centralce i nie ma przeplywu płynu. Kto by w tym układzie przeróbki robił i po co?Zasilanie idzie z góry.jak w c.o. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dobra. Widzę że pytanie nie do końca zostało zrozumiane, być może moim słabym sprecyzowaniem " co i dlaczego".
Wcale nie chodziło tu o jakąkolwiek usterkę.
Otóż przymierzałem się, a raczej już to zrobiłem, do zamontowania mokrego webasto. Jak wiadomo, posiada ono pompę wymuszającą obieg płynu chłodzącego. Pic polegał na tym, żeby wpiąć ją między termostat a nagrzewnicę zgodnie z kierunkiem "naturalnego" przepływu, aby wyeliminować ewentualne przeciwstawienie się ciśnień, po odpaleniu silnika.
Dla nieobeznanych w budowie:
Zasilanie nagrzewnicy jest z termostatu i powrót też jest do termostatu. Wygląda on tak:
http://pokazywarka.pl/o465u5/
Jest to element nierozbieralny, przynajmniej w teorii. Króćce nagrzewnicy to te fi 18. Jak widać są one na jednym poziomie (w takiej pozycji termostat jest zamocowany). Nie ma tu węży górnych czy dolnych, tak samo z chłodnicą - oba węże są u góry.
Póki co trochę partyzantki i "specjalistycznego" sprzętu, i temat rozgryziony (mam nadzieję że dobrze). Wepasto pali i co najważniejsze grzeje
A to takiś ,cwaniak?! Zimno Ci!Pewnie wstawiles to w szereg, bo jak ma pompę co przegania wodę, to baya.A termostat, to prawie inedtiko jak w stilo, prawie ,ze to samo!!Gratulacie .\"patentu" _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Ha ! A takim właśnie żem jest
Zgadza się, wpiąłem w szereg, ale troszkę inaczej niż standardowo. Otóż, ciepło pompuje mi najpierw do silnika (a nie do nagrzewnicy). Na tym mi bardziej zależało. Wiadomo jaka jest różnica przy odpalaniu przy -10 czy -15 (co prawda były zimy po -25 i bez rozgrzewki palił bez większych problemów). A jak już silnik ciepły to i buda się szybko nagrzeje.
Co do samego montażu to zasilanie dałem w " lewy" króciec fi 18 termostatu. Analogicznie, webasto zaciąga płyn z węża stamtąd zdjętego. Jest jednak pewien niesmak: mianowicie piec mam benzynowy a wozidło jak wcześniej pisałem w dieslu .No i potrzebny jest dodatkowy zbiorniczek na PB. Ale lepszy CYC niż nic. Jak dawali za free, to się nie zastanawiałem. Nawet zastanawiałem się naz zamianą pieca na ON, ale nie wiem czy ktoś byłby zainteresowany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Uklad chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.