Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Bravo ) Kierunek krążenia płynu



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Bravo ) Uklad chłodzenia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slodki757

Debiutant



Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 40
Skąd jesteś (miejscowość / region): Iława
Posiadane auto: Bravo GT 1,9TD 1997r
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 09 Sty 2016, 14:59
Temat postu:

Kierunek krążenia płynu


Witam.
Pytanie dla niektórych może wydać się banalne, ale nie mogę dojść do ładu.
Chodzi mianowicie o kierunek przepływu płynu chłodzącego w Fiacie Bravo 1.9 TD 100.
Dokładnie to który wąż zasila nagrzewnicę (ten wychodzący ze środkowej części termostatu czy z tyłu- bliżej grodzi) ?
Powrót do góry
spik (wp kontakt)
jareq08

Auto Maniak



Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1526
Skąd jesteś (miejscowość / region): swiętokrzyskie
Posiadane auto: panda, stilo, bravo, 500X-same diesle
Piwa: 97/3
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 22:30
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Kierunek krążenia płynu


Zasilanie idzie z termostatu, powrót dolem, podobnie jak chłodnica..Moze masz uszkodzony zawór odcinający w centralce i nie ma przeplywu płynu. Kto by w tym układzie przeróbki robił i po co?Zasilanie idzie z góry.jak w c.o.
_________________
Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Powrót do góry
slodki757

Debiutant



Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 40
Skąd jesteś (miejscowość / region): Iława
Posiadane auto: Bravo GT 1,9TD 1997r
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 11 Sty 2016, 18:57
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Kierunek krążenia płynu


Dobra. Widzę że pytanie nie do końca zostało zrozumiane, być może moim słabym sprecyzowaniem " co i dlaczego".
Wcale nie chodziło tu o jakąkolwiek usterkę.
Otóż przymierzałem się, a raczej już to zrobiłem, do zamontowania mokrego webasto. Jak wiadomo, posiada ono pompę wymuszającą obieg płynu chłodzącego. Pic polegał na tym, żeby wpiąć ją między termostat a nagrzewnicę zgodnie z kierunkiem "naturalnego" przepływu, aby wyeliminować ewentualne przeciwstawienie się ciśnień, po odpaleniu silnika.
Dla nieobeznanych w budowie:
Zasilanie nagrzewnicy jest z termostatu i powrót też jest do termostatu. Wygląda on tak:
http://pokazywarka.pl/o465u5/
Jest to element nierozbieralny, przynajmniej w teorii. Króćce nagrzewnicy to te fi 18. Jak widać są one na jednym poziomie (w takiej pozycji termostat jest zamocowany). Nie ma tu węży górnych czy dolnych, tak samo z chłodnicą - oba węże są u góry.
Póki co trochę partyzantki i "specjalistycznego" sprzętu, i temat rozgryziony (mam nadzieję że dobrze). Wepasto pali i co najważniejsze grzeje Very Happy
Powrót do góry
spik (wp kontakt)
jareq08

Auto Maniak



Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1526
Skąd jesteś (miejscowość / region): swiętokrzyskie
Posiadane auto: panda, stilo, bravo, 500X-same diesle
Piwa: 97/3
Wysłany: Sro 13 Sty 2016, 18:51
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Kierunek krążenia płynu


A to takiś ,cwaniak?! Zimno Ci!Pewnie wstawiles to w szereg, bo jak ma pompę co przegania wodę, to baya.A termostat, to prawie inedtiko jak w stilo, prawie ,ze to samo!!Gratulacie .\"patentu" Laughing
_________________
Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Powrót do góry
slodki757

Debiutant



Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 40
Skąd jesteś (miejscowość / region): Iława
Posiadane auto: Bravo GT 1,9TD 1997r
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 13 Sty 2016, 21:02
Temat postu:

Re: ( Fiat Bravo ) Kierunek krążenia płynu


Ha ! A takim właśnie żem jest Smile
Zgadza się, wpiąłem w szereg, ale troszkę inaczej niż standardowo. Otóż, ciepło pompuje mi najpierw do silnika (a nie do nagrzewnicy). Na tym mi bardziej zależało. Wiadomo jaka jest różnica przy odpalaniu przy -10 czy -15 (co prawda były zimy po -25 i bez rozgrzewki palił bez większych problemów). A jak już silnik ciepły to i buda się szybko nagrzeje.
Co do samego montażu to zasilanie dałem w " lewy" króciec fi 18 termostatu. Analogicznie, webasto zaciąga płyn z węża stamtąd zdjętego. Jest jednak pewien niesmak: mianowicie piec mam benzynowy a wozidło jak wcześniej pisałem w dieslu Sad .No i potrzebny jest dodatkowy zbiorniczek na PB. Ale lepszy CYC niż nic. Jak dawali za free, to się nie zastanawiałem. Nawet zastanawiałem się naz zamianą pieca na ON, ale nie wiem czy ktoś byłby zainteresowany.
Powrót do góry
spik (wp kontakt)
Reklama








Wysłany: Sro 13 Sty 2016, 21:02
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Bravo ) Uklad chłodzenia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Bravo »

Opinie o samochodach Fiat Bravo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Uklad chłodzenia


FiatPanda

7 777

2004r.

164 800 km

śląskie

FiatCroma

8 990

2007r.

199 430 km

pomorskie

Fiat500x

58 900

2017r.

110 000 km

wielkopolskie

FiatDoblo

21 900

2010r.

290 000 km

mazowieckie

Fiat500x

86 900

2020r.

41 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System