Dołączył: 17 Sty 2012 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: fiat stilo 1.9 jtd 115 KM
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 31 Sty 2016, 14:03
Temat postu:
falujące obroty i gaśnie w czasie jazdy
witam. od jakiegoś czasu falują mi obroty do tego stopnia, że czasami gaśnie. Zauważyłem, że jak jadę i auto muli tzn nie reaguje prawie na wciśnięcie gazu i wtedy np wcisnę sprzęgło to obroty tak spadają, że gaśnie. To nie jest tak ,że za każdym razem obroty falują , czasami jest wszystko ok. zastanawiam się co może być przyczyną? Ma ktoś jakiś pomysł? Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
Fiat Stilo 1.9 jtd 115KM 2002r.
Re: ( Fiat Stilo ) falujące obroty i gaśnie w czasie jazdy
Wyczysc regulator cisnienia w pompie CR, jak to nie pomoze trzeba go wymienić (mialem to u siebie ostatnio), wymien filtr paliwa, moze zmien stację paliw na próbe. Nie zaszkodzi wyczyscić filtr przy pompie w zbiorniku(po tylu latach). Poczytaj na forum , jest tego dosc sporo o tych problemach. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Re: ( Fiat Stilo ) falujące obroty i gaśnie w czasie jazdy
Mam podobne problemy i pomyślałem, że dołączę się do tematu z dławiącym się silnikiem (moje Stilo JTD 1,9 115 2004r ).
U mnie objawy są mocno zróżnicowane, ale generalnie polegają na spadaniu obrotów do granicy zduszenia - dławieniu się silnika na postoju bez dodawania gazu. Potrafi się czasem na tyle zdławić, że gaśnie.
Ale żeby to było takie proste i powtarzalne... Niestety nie jest - z tego co zaobserwowałem na przestrzeni roku to duży wpływ am temperatura powietrza i pogoda...
Jak było ciepło latem - auto potrafiło dławić się od razu, lecz po przejechaniu np. 10 km było już ok.
Jak się ochłodziło - to na początku było ok, po np. 10 km zaczyna się dławić - momentami wręcz tak , że był problem ruszyć z pod świateł, ale jak się silnik "nakręcił" to było ok.
Oczywiście na desce rozdzielczej zero błędów.
Czasem autko ma "lepsze dni" gdzie przez cały dzień silniczek sobie płynnie i ładnie terkocze. Autko też bardzo fajnie pracuje po dłuższej trasie.
Nie wiem jak diagnozować takie coś - co jest nie do końca ok.
Boję się jechać do warsztatu gdzie będą być może chcieli wymieniać "w ciemno" rzeczy które mogą nie mieć związku - a będą kosztowały.
No i gdzie jechać by był dobry i sprawdzony warsztat godny polecenia we Wrocławiu? Nie chcę, aby uczyli się na moim aucie...
Re: ( Fiat Stilo ) falujące obroty i gaśnie w czasie jazdy
Koledzy to jesteśmy w jednej grupie. Ja w swoim stilo 1.9 jtd mam podobne obiawy, a mianowicie przy ostrzejszej jeżdzie zapala się na 2,3 sek. kontrolka silnika /tryb awaryjny/ i tez autko muli. Było tak że silnik gasł i można było uruchomić po 5 min. Powiem Wam co ja naprawiałem, po czytaniu na forach. Wymieniłem olej,filtr oraz filtr paliwa.Wyczyściłem EGR.czujnik ciśnienia paliwa,bo pajawiał się błąd PO 235/ciśnienie doładowania/,wyczyściłem oberboost,przepływomierz,regulator ciśnienia paliwa i wspomniany filtr paliwa bo pajawił się błąd PO191,i co? i nie wiele to pomogło,tyle tylko że silnik nie gaśnie, ale muli .Nie wiem co jest turbina ładnie pracuje,już brak pomysłów,przecież nie będe wymieniał po kolei wszystkiego.Jak uda Wam się coś ustalić to napiszcie prosze , może wspólnie dojdziemy co jest.Powodzenia
Re: ( Fiat Stilo ) falujące obroty i gaśnie w czasie jazdy
Niestety, ja mam dalej w.w. problem. Całą zimę przejeździłem, było lepiej... Auto było ogólnie żwawsze, a problemy z przygasaniem obrotów pojawiały się dopiero po mocnym nagrzaniu auta po przejechaniu 20-30km. Im cieplej na dworze, tym szybciej problem się pojawia.... Obecnie, jak robi się już całkiem ciepło, to problem z przymulaniem albo z duszeniem się (losowo raz od razu a rad po dłuższym czasie) auta pojawia się szybciej. Jeszcze w tym roku auto mi samoczynnie nie zgasło na niskich obrotach, ale pewno kwestia czasu i pogody. Latem obawiam się, że znów będzie to norma. Nie wiem jak to diagnozować, szczegółnie , że na desce rozdzielczej zero błędów.
Dodam, ze pomimo przebiegu ponad 230tyś. mojego JTD 1,9 115, oleju prawie nie bierze. (Wymieniam raz do roku i nic nie muszę dolewać).
Re: ( Fiat Stilo ) falujące obroty i gaśnie w czasie jazdy
Trzeba zrobić logi cisnienia paliwa, sprawdzić korekty wtryskiwaczy, zrobić próbę przelewową wtrysków. Moze też się klaniać pompa wys. cisnienia,nie zaszkodzi zajrzec do pompy w zbiorniku.Wtedy gdy go "muli" , trzeba mu zrobić logi dynamiczne, tzn, pojezdzić z lapkiem i podpiętym kablem i programem np. MES.Moze wtedy "wyjdzie "cos z cisnieniem paliwa, co pozwoli na jakieś wnioski. Najpierw zacząłbym od wtryskiwaczy. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.