Dołączył: 18 Wrz 2016 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krosno Posiadane auto: Fiat Ducato 2.3
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Wrz 2016, 08:57
Temat postu:
Ducato 2.3 gaśnie po rozgrzaniu, problem z odpaleniem.
Witam. Mam problem z samochodem, po podłączeniu do komputera wywala błąd "błąd wysokiego ciśnienia, wyregulowany". Problem z samochodem występuje tylko po dobrym rozgrzaniu silnika, w momencie gdy ciecz chłodząca ma 90 stopni przez chwile jest jeszcze dobrze jednak po następnych 5 km auto potrafi zgasnąć przy próbie ruszenia i potem ma problem z odpaleniem (parę razy trzeba przekręcić kluczyk na zapłon i po kilku takich próbach można próbować odpalić).
W momencie gdy auto nie odpala pompa wysokiego ciśnienia daje tylko 10 bar, występuje to losowo bo przy następnej próbie odpalenia może już dawać odpowiednie ciśnienie, tak samo jak to gaśniecie, raz zgaśnie przy ruszeniu raz nie, jednak im więcej km zrobię tym częściej się to zdarza.
Nigdy natomiast samochód nie zgasł przy normalnej jeździe, gaz w podłogę a samochód bardzo dobrze przyśpiesza, nie kopci spalanie paliwa w normie.
Proszę o jakaś rade, wskazówkę, może ktoś już przerabiał ten problem.
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 2.3 gaśnie po rozgrzaniu, problem z odpaleniem.
Regulator cisnienia na pompie CR do sprawdzenia , czyszczenia lub wymiany.W programie jest opcja pomiaru cisnienia paliwa zmierzona i oczekiwana, wartosci powinny byc podobne ,jesli wszystko jest ok. Przyjrzałbym się wtryskiwaczom,moze którys się "rozregulował'. Próba przelewowa moze wskazać który szwankuje. Nie zaszkodzi sprawdzić uklad na linii pompa w zbiorniku , filtr, pompa CR. Cięzko jednoznacznie okreslić co mu jest. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 18 Wrz 2016 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krosno Posiadane auto: Fiat Ducato 2.3
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Wrz 2016, 15:31
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 2.3 gaśnie po rozgrzaniu, problem z odpaleniem.
Dziękuje za odpowiedź. Regulator ciśnienia wygląda za nowy, jest czyściutki, próbowałem go odkręcić żeby faktycznie sprawdzić czy tam żadnego syfu niema ale śruby nie chciały pójść wiec odpuściłem żeby nie pourywać, psikam po nich teraz wd-40.
Sprawdzałem filtr paliwa i jest też czyściutki.
Wtryskiwacze sprawdzę na przelew.
Samochód po kupnie stał kilka miesięcy nieodpalany, bo robiłem w nim zabudowę kempingową i po tym postoju zauważyłem taką przypadłość.
Czy może to być problem z pompą niskiego ciśnienia (tą w baku) że gdy chwile popracuje to jej wydajnośc jakimś cudem spada? Jakieś zacierające się elementy? Jak sprawdzić taką pompę?
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 2.3 gaśnie po rozgrzaniu, problem z odpaleniem.
Na pompie w baku ,jest sitko i dosc geste,moze ono jest za...ne i pompa nie osiąga pelnej wydajn osci. Moze uelgła uszkodzeniu,na skutek dlugiej przerwy,a jak wiemy na dnie zbiornika zbiera się woda i innne "frakcje" ,które niszcza metalowe elementy pompy. Zaryzykowałbym podmianę pompy w zbiorniku,jak nie duży koszt lub kupno sprawnej uzywki. W sruby mocujące regulator cisnienia ,mozna 'puknąc" mlotkiem przez klucz(torxa) dobrej jakosci i się odkreci... _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 18 Wrz 2016 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krosno Posiadane auto: Fiat Ducato 2.3
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 21 Wrz 2016, 06:29
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 2.3 gaśnie po rozgrzaniu, problem z odpaleniem.
Diagnoza z pompą w baku była trafna !! W tej tubie która ma w sobie pompke pływały kawałki silikonu (pewnie ktoś w układzie paliwowym coś próbował łatać kiedyś) i ten silikon z każdym przejechanym kilometrem stopniowa zapychał sitko, natomiast po dłuższym postoju ten silikon opadał i przez chwile po nocy jak auto postało było ok. W samochodzie mam praktycznie nowy regulator ciśnienia i filtr paliwa wymieniony przez poprzedniego właściciela(tak jakby walczył ktoś z tym problemem). Jednak pompa paliwa była nieruszana(bardzo gruba warstwa kurzu i brudu, śrubki maskownic bez śladów odkrecania).
Dziękuje za pomoc!
P.S kupiłem niepotrzebnie czujnik położenia wały, nowy w opakowaniu, może ktoś potrzebuje?
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 2.3 gaśnie po rozgrzaniu, problem z odpaleniem.
Fajnie ,ze dało radę. A czujnika wału ,to się nie pozbywaj, jak masz tym autem dalej jezdzić.Czujnik walu to woż w aucie.Nigdy nie wiadomo, kiedy moze byc potrzebny. W razie potrzeby mozna wymienić na drodze(cięzko ale da się.) Jego cena w porównaniu do ceny lawety , to grosze. Ja gdy jadę gdzies dalej , biore lapka, kabel, czujnik walu(w zapasie), nawet przekazniki zapasowe, raz się przydały w drodze , gdy padły swiatła...Jak wszystko woze ,to się nic nie psuje. zdrowia! _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Ducato ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.