Turbina dość mocno mi przeładowuje.. czasem oczekiwana wartość ciśnienia jest 1400, a on ma zmierzoną np 2000. Generalnie świst słychać niemiłosierny, jak przygazuje to turbina dość nienaturalnie się 'wygasza'. Mimo wszystko chodzi elegancko - nie ma straty mocy, nie ma trybów awaryjnych, żadnych błedów...
Co o tym sądzicie? Czy przepływomierz (też pokazuje odchyły troszkę) może mieć na to wpływ? Pewien mechanik powiedział mi, że może to być po prostu sztanga turbiny podkręcona, ale jakoś ja w to nie wierzę..
Świsty turbiny nie biorą się z sparciałych węzyków, to raczej pewne, jest to kwestia samej turbiny lub innych czynników, które mogą powodować przeładowanie. Możecie pomóc?
Witam! Wychodzi na nisprawne sterowanie turbiną ( overboost), nieszczelne przewody podcisnienia lub nieszczelna grucha. Moze tez być zacieta geometria turbiny(najczesciej).Mozna pruszac sztangą ,jak się da,dostep fatalny. Brak ruchu sztangi swiadczy o zaciętej geometrii(trzeba rozebrac turbo i rozruszać regulację). Robota niewdzięczna ,ze względu na dostęp i przegrzane sruby na kolektorzei turbinie, grożace zerwaniem przy próbie odkrecania. Robota w warsztacie raczej. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Witam Ja mam zadana wartośc doładowania to 2136 a aktualna to 2325 czyli przeładowuje o niecałe 200 i też przeczyściłem oberboosta wymieniłem wężyki /sztanga od sterowania turbo chodzi płynnie/ ale dalej coś jest nie tak Jak jadę pow 3000 tys obr/min to wywala błąd silnika
Siemasz. To ja się podczepię pod temat, bo też ostatnio mam problem z przeładowaniem w JTD 115KM.
Ostatnio podczas jazdy na 5tym biegu w okolicy 2000 RPM i wciśnięciu pedału gazu w podłogę zapaliła się na niecałą sekundę na czerwono kontrolka check engine, z samochodem nic się nie stało, jechał dalej normalnie, po sprawdzeniu błędu okazał się nim być P0235. Coś takiego stało się już kilka razy (na 3/4/5tym biegu), wszystko trwało sekundę max, a ja jechałem dalej, nie było spadku mocy, kontrolka gasła.
Idąc tym tropem postanowiłem sprawdzić ciśnienie doładowania i z tego co udało się mi zalogować w FiatEcuScan wychodzi, że właśnie przez pewien zakres obrotów jest za duże ciśnienie doładowania (około 2500mbar). Jednak już coś czytałem na ten temat i błąd przeładowania to P0236, a P0235 wskazuje na kłopoty z czujnikiem ciśnienia.
Dodam, że niedawno zaślepiłem EGR, bo zaczął się zacinać, ale nic w nim nie czyściłem, ani w dolocie. Czy ten czujnik może tak oszukiwać przez to, że jest np. zasyfiony nagarem nazbieranym przed zaślepieniem EGR?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.