Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacek.d

Auto Maniak



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 527
Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa
Posiadane auto: Ducato 244 2.3JTD, 2003
Piwa: 24/3
Wysłany: Sob 20 Lut 2010, 14:04
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?


Gborowik napisał:
jacek.d napisał:
Ja po wymianie poduszki nad skrzynią (nowy typ), ustawiałem poduszki łapy (te na dole, z tyłu silnika), jedna nie dała się wyregulować, brakowało 5mm, odpowiednio powiększyłem otwór silentbloku i jest ok.


W poduszkach są większe otwory niż śruby. Może należało wpierw wszystko poluzować, włożyć wszystkie śruby w otwory, a następnie dokręcić. Jeśli tak było zrobione, a jak piszesz brakowało 5mm, to może był puknięty? Jeśli nie, to trudno to wytłumaczyć.


Wszystkie śruby luzowałem ale o ile pamiętam luz na śrubach jest niewielki.
Silnik-skrzynia jest zamocowany na dwóch górnych poduszkach i po odkręceniu dolnych poduszek-łap zachowuje się jak by był na wahadle, można nim bujać, dlatego te 5mm może wynikać ze zwykłego wyważenia, może przechylenia na zawieszeniu albo cokolwiek innego, i na pewno nie jest to argumentem za wypadkowością. Mogłem tego nie ruszać, nacisnąć ręką silnik i przykręcić, zrobiłem to ponieważ naprężenie tych poduszek na pewno skutkuje gorszym tłumieniem drgań.
W ASO na pewno nikt sobie nie zawraca głowy takimi "drobiazgami".
Powrót do góry
zaki1989

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1367
Skąd jesteś (miejscowość / region): pole
Posiadane auto: Opel Astra GTC 1.9 CDTI 150KM IDS+ (DPF OFF, nowy kolektor ssący ~ 170KM= niecałe 7s na 100 :) )
Piwa: 18/1
Wysłany: Sob 20 Lut 2010, 14:22
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?


Cytat:
Czy możesz mi wyjaśnić, czym się różni HDI, od JTD?


Wybacz ale nie jestem mechanikiem i nie powiem czym sie dokładnie różnią.. Ale wiem jedno.. miałem 2 peugoty, 307 2.0HDI, którego sprzedałem, zastał mi partner 1.6HDI, sam śmigam Stilo JTD, A na podjezdzie stoi jeszcze octavia 2.0 TDI i kazdy chodzi inaczej..

HDI w 307 sobie szumiał.. najgłośniej chodzi własnie stilo.. to są zupełnie inne konstrukcje i rozwiązania.. jeśli chcesz zeby pracował jak peugot to sobie kup peugota.. inaczej sie nie da..

Cytat:
Skąd inąd wiem, że Motorki Fiatowskie zostały zakupione i zamontowane w innych markach, właśnie pod zmienionymi nazwami i tam nie trzęsą


tak, jezdzą na nich Ople i Saaby.. tylko ze do opla wsadzany jest multijet, który też już ma o niebo lepsza kulture pracy niz zwykły JTD..

W starszych saabach 9-3 są JTD i tam też sie trzęsą, nie tak jak wstilo, ale to już kwestia zawieszenia i amortyzacjio silnika i podzespołów, wyciszenia komory silnika etc.. dlategop ten sam slinik w rózynch samochodach słychac inaczej.. w stilo jest tak i nie poradzisz..

Cytat:
. Moim zdaniem maskę w drgania wprawia silnik, a nie odwrotnie.


A czy ja napisałem ze maska sie trzęsie sama z siebie? niby jak? 0_o napisałem że przenosi drgania na karoserię


U mnie drgania kierownicy na biegu jałowym w zasadzie nie istnieją.. w zasadzie bo wydaje mi sie ze delikadnie drzy, ale w takim stopniu że nie wiem czy drży faktycznie czy mi sie tylko wydaje.. jak sie położy ręke na kierownicy to nic nie czuć..

kieorwnica drga w zakresie obrotów około 1000.. jak ruszam samochodem to przez małą chwię faktycznie drży..
Powrót do góry
Gborowik

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 316
Skąd jesteś (miejscowość / region): Centralny Wschód
Posiadane auto: Od niedawna C4 Picasso
Piwa: 15/2
Wysłany: Sob 20 Lut 2010, 14:26
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?


Wszystkie śruby luzowałem ale o ile pamiętam luz na śrubach jest niewielki.
W ASO na pewno nikt sobie nie zawraca głowy takimi "drobiazgami".[/quote]

------------------------------------------------------------------------------------

Być może masz rację. Ja niczego nie twierdzę, tym bardziej, że nie widziałem auta. Jedynie sugeruję, jakie mogą być przyczyny, ponieważ otwory do mocowania silnika, czy każde inne wiercone są w matrycach i jeśli coś nie pasi, to przyczyny są raczej takie jakie wymieniłem.
_________________
C4 Picasso
Powrót do góry
jacek.d

Auto Maniak



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 527
Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa
Posiadane auto: Ducato 244 2.3JTD, 2003
Piwa: 24/3
Wysłany: Sob 20 Lut 2010, 14:41
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?


Gborowik napisał:

Być może masz rację. Ja niczego nie twierdzę, tym bardziej, że nie widziałem auta. Jedynie sugeruję, jakie mogą być przyczyny, ponieważ otwory do mocowania silnika, czy każde inne wiercone są w matrycach i jeśli coś nie pasi, to przyczyny są raczej takie jakie wymieniłem.


Jeżeli wyobrazisz sobie że silnik w dolnej części może się wahać względem karoserii i że on zawsze będzie łapał pion w względem ziemi a karoseria pozostaje nieruchoma to powodem może być np. nierówne ustawienie auta przód-tył, wyklepane zawieszenie, ciśnienie w kołach itp. Nawet np. rura gumowa chłodnica-silnik może naprężać (naciągać) te milimetry. Ewidentnie o wypadkowości świadczyłby brak pasowania w czasie montażu tych górnych poduszek.
Powrót do góry
Gborowik

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 316
Skąd jesteś (miejscowość / region): Centralny Wschód
Posiadane auto: Od niedawna C4 Picasso
Piwa: 15/2
Wysłany: Sob 20 Lut 2010, 15:02
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?


zaki1989 napisał:
Cytat:
Czy możesz mi wyjaśnić, czym się różni HDI, od JTD?


Wybacz ale nie jestem mechanikiem i nie powiem czym sie dokładnie różnią.. Ale wiem jedno.. miałem 2 peugoty, 307 2.0HDI, którego sprzedałem, zastał mi partner 1.6HDI, sam śmigam Stilo JTD, A na podjezdzie stoi jeszcze octavia 2.0 TDI i kazdy chodzi inaczej..

HDI w 307 sobie szumiał.. najgłośniej chodzi własnie stilo.. to są zupełnie inne konstrukcje i rozwiązania.. jeśli chcesz zeby pracował jak peugot to sobie kup peugota.. inaczej sie nie da..

Cytat:
Skąd inąd wiem, że Motorki Fiatowskie zostały zakupione i zamontowane w innych markach, właśnie pod zmienionymi nazwami i tam nie trzęsą


tak, jezdzą na nich Ople i Saaby.. tylko ze do opla wsadzany jest multijet, który też już ma o niebo lepsza kulture pracy niz zwykły JTD..

W starszych saabach 9-3 są JTD i tam też sie trzęsą, nie tak jak wstilo, ale to już kwestia zawieszenia i amortyzacjio silnika i podzespołów, wyciszenia komory silnika etc.. dlategop ten sam slinik w rózynch samochodach słychac inaczej.. w stilo jest tak i nie poradzisz..

Cytat:
. Moim zdaniem maskę w drgania wprawia silnik, a nie odwrotnie.


A czy ja napisałem ze maska sie trzęsie sama z siebie? niby jak? 0_o napisałem że przenosi drgania na karoserię


U mnie drgania kierownicy na biegu jałowym w zasadzie nie istnieją.. w zasadzie bo wydaje mi sie ze delikadnie drzy, ale w takim stopniu że nie wiem czy drży faktycznie czy mi sie tylko wydaje.. jak sie położy ręke na kierownicy to nic nie czuć..

kieorwnica drga w zakresie obrotów około 1000.. jak ruszam samochodem to przez małą chwię faktycznie drży..


Kolego Zaki1989 i tu się zgadzamy. Coś w Stilonkach jest, że ich silniki wibrują, a innych aut nie. To jest pewnie wina nietrafionego zawieszenia. Silniki HDI i JTD różnią się w zasadzie tylko nazwami handlowymi, w swoich krajach. Te i te to common raile z pompami o stałym ciśnieniu i kilku wtryskach na cykl mówiąc z grubsza. Silniki te stworzył Fiat i mają one naprawdę dobrą opinię w świecie. Nie są to jak piszesz zwykłe JTD, ale bardzo nowoczesne i oszczędne motorki.
Nie w tym też rzecz, żeby kupić Peugeota 307, czy coś innego, ale w tym, aby coś poprawić w stilonku. No nie?
_________________
C4 Picasso


Ostatnio zmieniony przez Gborowik dnia Nie 21 Lut 2010, 10:11, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 20 Lut 2010, 15:02
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Sob 20 Lut 2010, 23:42
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?


stare jtd mają jedną fazę wtrysku dlatego tak szarpią i hałasują średnie maja 3 nowsze maja 5 a najnowsze 7

ot różnica

co do poduszek, właśnie o to mi chodziło, trzeba poluzowoać lub mocowania poduszki (nie jest to łatwe, trzeba mieć szeroki zestaw kluczy i przedłużek i różne kształty itd) odpalić na chwile jak się pozopychają na śrubach - skręcić. Poduszka nie spełni swojej roli jeżeli jest w permanentnym naprężeniu. U mne jest dobrze, zrobię rozluzowanie i dokręcenie na wiosnę jak bedzie cieplej i bardziej sucho.
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
Gborowik

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 316
Skąd jesteś (miejscowość / region): Centralny Wschód
Posiadane auto: Od niedawna C4 Picasso
Piwa: 15/2
Wysłany: Nie 21 Lut 2010, 01:41
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?


adasch napisał:
U mne jest dobrze, zrobię rozluzowanie i dokręcenie na wiosnę jak bedzie cieplej i bardziej sucho.


Kol. Adasch. Piszesz, że u Ciebie dobrze. To znaczy, że nie czujesz na kierownicy żadnych drgań? Jeśli tak to po co planujesz na wiosnę coś poprawiać? Hej. Wink
_________________
C4 Picasso
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Nie 21 Lut 2010, 01:47
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?


żadnych to za dużo powiedzine,

drgania miniamalne tak

a poluzuję profilaktycznie, bo zgadzam się zprzedmówcą że mechanicy mają na wszystko wyrąbane.

chcesz mieć zrobione dobrze-zrób to sam. Niestety czasem brakuje sprzętu Rolling Eyes
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
Gborowik

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 316
Skąd jesteś (miejscowość / region): Centralny Wschód
Posiadane auto: Od niedawna C4 Picasso
Piwa: 15/2
Wysłany: Nie 21 Lut 2010, 10:08
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?


adasch napisał:
żadnych to za dużo powiedzine

chcesz mieć zrobione dobrze-zrób to sam. Niestety czasem brakuje sprzętu Rolling Eyes


I tu się zgadzamy w całości. Powodzenia.
_________________
C4 Picasso
Powrót do góry
chomik-82

Czytelnik



Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Międzyrzecz
Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD 115 2004r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 24 Lis 2017, 20:59
Temat postu:

Re: optymalne ustawienie poduszek silnika w JTD - JAK ZROBIĆ?


Przy montażu poduszek nie ma czegoś takiego jak ustawienie naprężenia. Śruby wkłada się w otwory poduszek i przykręca. Jeśli wymienili poduszki na właściwe i nadal są drgania, ale niewielkie to tak ma być. Nie znam Stilo JTD, w którym drgań nie odczuwa się wcale.(...Ten typ tak ma). Może też powód drgań jest inny. Czasami awarii ulega koło pasowe na wale korbowym ( uszkodzony tłumik gumowy) i drgania będą solidne.[/quote]

Pozwolę się nie zgodzić. U mnie w Stilo JTD 115 drgań nie ma wcale a jestem właśnie po walce z poduszkami i partaczami- mechanikami. Mi podczas jazdy odkręciła się poduszka skrzyni ta przedzmianowa.

Auto przez 3 lata od kupna było na medal aż pewnego dnia jadę sobie i trach- coś strzeliło pod maską a w aucie momentalnie komfort spadł do poziomu starego ursusa czy zetora. Zatrzymałem się i pozbierałem części- jakaś tuleja i blaszka. Nieszczęście w nieszczęściu, że stało się tak na przeciwko jednego zakładu mechanicznego w moim mieście a hałas i drgania były tak duże że bałem się jechać dalej i wjechałem na ten zakład a tu miłe zaskoczenie- od razu na podnośnik, skręcili i mówią że można jeździć ale odkręciła się poduszka skrzyni i trzeba ją wymienić. Drgania i hałas dalej masakra, wszystkie plastiki skrzypiały. Jeździłem tak jakiś czas i przyjechałem do nich na wymianę i po wymianie nic, stwierdzili ze tylną też trzeba wymienić i po wymianie nic, potem że prawa też dostała sztycha bo jak się lewa odkręciła to wszystko obwisło- po wymianie minimalnie lepiej ale dalej wszystkie plastiki skrzypiały i kierownica przenosiła drgania. Wydałem ponad 1200 zł i dalej nie to auto.
Pojechałem do weterana z 30 letnim doświadczeniem i kazał mi odzyskać stare poduszki albo kupić używki.
Tylną zostawiłem, prawą odzyskałem a lewej nie więc kupiłem na znanym portalu używkę pozmianową za 50 zł.
Pojechałem do niego. Włożył starą moją prawą i tą używkę lewą i zero drgań. W środku zrobiło się cicho i komfortowo jak przed awarią. Mówił że te zamienniki mają inną twardość gumy i są do niczego.
Ps nie chce ktoś kupić prawej i lewej poduszki- prawie nowe, miesiąc w aucie. Żartuję oczywiście.

Rozpisałem się ale może komuś pomogę bo to nic przyjemnego taka walka z wiatrakami- pseudo mechanikami.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Nadwozie. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Stilo »

Opinie o samochodach Fiat Stilo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.


Fiat500

29 777

2013r.

86 000 km

pomorskie

Fiat500

49 900

2017r.

81 830 km

kujawsko-pomorskie

FiatPanda

34 700

2015r.

220 000 km

mazowieckie

Fiat500x

79 800

2021r.

29 000 km

wielkopolskie

FiatTipo

53 900

2020r.

75 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System