Witam po długiej przerwie długo stilo pracowało jak należy dowiozło mnie na 300 tyś i mam taki problem jadę np 120 po czym zwalniam gaz i zaświeca mi się pompa paliwa po czym gaśnie ,zatrzymuję się wyłączam zapłon kliknie puk pyk w liczniku zapalam silnik pracuje jadę dalej .
Podpinałem pod kompa pokazało zawór CR pompy wtryskowej wyjety przedmuchany zakładam jadę ok 1 mies, spokój po czym zaś to samo ,kupiłem nowy zawór gdyż zauważyłem że zaraz za gumeczką czy inaczej oringiem (jutro zrobię foto wrzucę)jest lekko wyrobiony czy raczej przetarcia jak gdyby się o coś zacierał na samym prawie szpicu tuż pod gumką,założyłem nowy czysty bez skazy zawór jeżdził z 3 mies po czym znowu to samo wykopałem go zaś z pompy patrzę i zaś w tym samym miejscu widać już jakieś wżery i najlepsze w tym że przedmucham zaś jeżdżę mieś. spokój wszystko gra i zaś od nowa dodam że auto moc ma chodzi równo nic innego się nie dzieje może ktoś ma jakieś pomysły wie jak działa ten zawór prosiłbym o pomoc.
Według mnie co chciałem zrobić to kupić na allegro pompę z czujnikiem i wymienić całą ,uważam że może coś sie wyrobiło w pompie czy jak sam nie wiem,mechanior pow że absolutnie nie jest to pompa i mówi że w każdym ostatnio nissanie miał taki zawór i też był tak przetarty ciekawe bo jak kupiłem pompę na allegro i wykręciłem zawór był czysty jak szkło bez niczego a jeżdził bo używany jakieś rady?
Re: ( Fiat Stilo ) Stilo 1,9jtd 115 gaśnie i po chwili odpala
Kup cala p[ompe z regulatorem ,kompletną.Siada raczej pompa,ktoras sekcja.Pompy nie są drogie,nie opyla sie naprawiac.Wymiana samej pompy nietrudna ,nawet nie trzeba rozrzadu zrzucac,ribilem kilka razy Pozniej wprowadzili modyfikacje tej pompy i regulatora cisnienia. Przestalo to dokuczac. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Kup cala p[ompe z regulatorem ,kompletną.Siada raczej pompa,ktoras sekcja.Pompy nie są drogie,nie opyla sie naprawiac.Wymiana samej pompy nietrudna ,nawet nie trzeba rozrzadu zrzucac,ribilem kilka razy Pozniej wprowadzili modyfikacje tej pompy i regulatora cisnienia. Przestalo to dokuczac.
EEE witać kolegę nie ma jak stary chyba najstarszy bywalec tego forum pamiętam 8 lat temu tutaj wbijałem i dzięki temu sam poradziłem sobie z wszystkimi usterkami (tzn nie sam koledzy z forum pomagali),wracając do tematu mówisz że sam przerabiałeś to kilka razy pompę mam kupioną rok młodsza od mojego rocznika powiesz mi od którego roku wprowadzili jakieś zmiany w tych pompach i czy pasują do mojego rocznika normalnie wolałbym młodszą może ma mniej przejechane z drugiej strony nie wiadomo na co trafisz (gorszą) mechanik mówił w zaparte że to nie pompa, tak myśli nic nie badał zastanawiam się czy na ryzyk fizyk brać na siebie i kazać mu wymienić całą z czujnikiem w sumie nie są drogie a do 14 letniego auta nie będę ładował kasy tyle lat co mnie wozi i zero problemu .
Jeszcze jedno czy mógłbyś mi pow czy miałeś takie same objawy czy poprostu znasz na tyle dobrze stilo i stawiasz że to przyczyna >pzdr
Tak się zastanawiam gdyby pompa siadała z drugiej strony to by odrazu po wyłaczeniu zaplonu tak jakby resetuje się czujnik i zapala, pompa wadliwa i nie zapalił by tak czy nie ?
Re: ( Fiat Stilo ) Stilo 1,9jtd 115 gaśnie i po chwili odpala
Wozilem z sobą odpowiednie klucze, czysclem ten regulator na Slowacji,gdziekolwiek jechalem narzedzia mialem z sobą,byl moment ,ze mialem zapasowy regulator w bagazniku.Do dzis obwiniam to za jakosc paliwa,duzo mialem paliwa z tzw,szarej strefy,za tzw. grosze,co okupione bylo czestym czyszczeniem regulatora,az sie skonczylo. Wyczyscilem zbiornik,filtr w pompie,zmienilem pompe ,c.100zl kpl.czyscilem wtryski w myjce ultradzwiekowej...j smigam.Mam dopiero 245kkm.Modyfikacje wprowadzili chyba w 2006r. mam gdzies te pompe z regulatorem ,ale wiem ze roznila sie mocowaniem, inny byl regulator,do starej nic nie pasowalo. Gdzies slyszalem,ze wroga robote robi sama pompa zuzywając sie od wewnątrz i powstajace opilki tez dokuczają regulatorowi,a mim jest mikrositko jak wiesz,szczegolnie pod lupą widac jak geste.Ja doszedlem do takiej wprawy,ze jak zgasnie podczas jazdy,to nie zatrzymuje sie ,tylko tak jak Ty wylaczam zaplon na kilka sekund ,na rozrusznik i jade dalej.... :wink:ps.jeszce mozesz podmienic czujnik cisnienia na listwie,bo to on daje sygnal do kompa o nadmiernym cisnieniu ,a ten wylacza silnik ,bo "duza awaria".A w regulatorze moze cewka gdzies slabnie,lub sie przyciera w srodku ,nie rozbieralem dziada. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
No i dochodzimy do setna sprawy jak już wspomniałeś o szarej strefie z paliwem ,również tankowałem paliwo tak jak ty za grosze z szarej strefy i po tym zaczęła się przygoda z tym regulatorem czy pompą moment wyleczyłem się z tamtego paliwa.
zabiorę się tak jak ty wyczyszczę bak z paliwem pompkę w baku,wymienię ten czujnik jak pisałeś na listwie postaram się poszperać w tym regulatorze mam 2 także jeden mogę rozebrać,tylko myślę czy zmienić pompę piszesz że wyrabia się pewnie zaryzykuję i tak zrobię tylko zastanawia mnie fakt chodzi równo pali na dotyk 8 lat na polu pod blokiem zima mrozy nigdy ale nigdy mnie nie zawiódł a tu jedziesz i pyk gaśnie wył,kluczyk reset i dalej pali ewidentnie coś się zawiesza dlatego dumam nad tym rozumiem że u ciebie problem znikł na dobre po wymianie pompy itd jak pisałeś >
Re: ( Fiat Stilo ) Stilo 1,9jtd 115 gaśnie i po chwili odpala
Grzesiu.ale co bylo darmo ,to nam nikt nikt odbierze!Taka awaria to prych.Mozesz p[ompy nie ruszac,jaqk chcesz.Zakup drugiej to nie jakis koszt powalajacy.Robota dosc prosta,nie trzeba rozrzadu zrzucac,Wyczysc zbiornik, sitko przy pompie,zapodaj nowy filtr UFI , nie jest tani ale git.Mam tez fiatab bravo 2,0 mjtd,ten nie taki wybredny na paliwo jak stilo,robilem eksperyment,stilon robil fochy,a tamten nic sobie z tego nie robil.Nadmieniam ,ze wlewam ON przez lejek z sitem ,ktore zatrzymuje wode,a ito nieraz nie pomagalo.Moim zdaniem winowajcą jest ester dodawany do paliwa(bylem magazynierem na stacji paliw w duzej firmie) dzialo sie wtedy...to widzialem to swinstwo na dnie zbiornikow.Francowate wytraca sie z paliwa jak zimno.Niby leją 5% tego,ale zalezy jaka partia sie trafi.pozdr. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Piszę może komuś się przyda mam problemy z gaśnięciem jak ww.
Zabrałem się za czyszczenie baku i przewodów sitko w baku na 5cm było zapchane może z 1cm na środku więc uważam że nie jest to powód i przyczyna dodam tylko że po wyczyszczeniu i złożeniu pompy paliwowej w baku ,przedmuchaniu przewodów auto się zapowietrzyło (niech nikt nie pisze głupot że stilo samo się odpowietrza bo tak nie jest no może jak ktoś wymienia sam filtr paliwa to owszem )ale do setna auto odpalało i gasło ,odpalało i gasło i tak długo,długo dopiero przy pomocy kuzyna popuśćiliśmy przewody przy wtryskach i na pompie cr auto chodziło dłużej i zaś gasło dopiero po kilku razach takiego zabiegu auto chodzi jak świerszcz ,dodam że przy okazji wyczyśćiłem regulator na pompie i co najlepsze zaś auto nie gaśnie jeżdżę normalnie,ciekawe jak długo postaram się w następnym etapie uderzyć i wymienić pompę cr może to przyniesie poprawę (oczywiście z allegro używka)powód musi być i szukać trzeba a wszystko postaram się opisać dla innych!
Chyba że jest ktoś kto powie w 100% że to i to jest powodem bo jak narazie tylko 2 osoby miały taką przypadłość i cięzko stwierdzić czy pompa cr czy wtryski zapchane czy jak komp pokazuje regulator czy czujnik na listwie ,jedno jest pewne pompa w baku nie filtr paliwa też nie >regulator też nie bo wymieniałem na drugi i to samo tylko oczywiscie po czysczeniu jeżdzi z mies. i jest ok ,pompa cr dziwne niby opiłki może i tak nie znam się na tym ale sądzę że gdyby się kończyła nie odpalał by ,nierówno pracował itd a u mnie mróz czy nie dotyk prawie 10 lat zero problemu !
Re: ( Fiat Stilo ) Stilo 1,9jtd 115 gaśnie i po chwili odpala
Mówisz ,ze walczysz dalej.Sprawdzales wtryskiwacze, robiles proby przelewowe ? Dobrze,ze sam doszedles do problemu.Widzisz ,wiec ,ze kazdy przypadek jest inny.Powodzenia. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Mówisz ,ze walczysz dalej.Sprawdzales wtryskiwacze, robiles proby przelewowe ? Dobrze,ze sam doszedles do problemu.Widzisz ,wiec ,ze kazdy przypadek jest inny.Powodzenia.
Wracam z info ,zabrałem się za wymianę pompy CR wymieniona auto pali na dotyk chodzi równo wszystko ok jeżdzilismy cały dzień zero problemu dziś wracam z pracy zaś to samo lecę 120 zbliżam się w teren zabudowany puszczam gas na biegu i auto gasnie pompa zapala i finał przekręcam kluczyk gaszę zapłon i odwrotnie odpalam i jadę dalej czyli pompę wykluczyłbym podpinałem komp pokazuje regulator ciśnienia na pompie CR jakim cudem jak pisałem wymieniałem go zostały jeszcze właśnie wtryski ale muszę poczytac co i jak z nimi czy możliwe żeby wtryski były zapchane zaczynam powoli mieć dość to jest jak szukanie igły w sianie ,będę wymieniał wszystko pokolei i zaś nie ma poprawy doradzcie cos
Dla innych zapomniałem napisać powód to gumka oring na regulatorze wystarczy wymienić jest zestaw naprawczy za 18zł i smiga do dziś zero problemu choć zmieniam auto na inne to stilo niesprzedam żeby miało zgnić będzie u mnie tj ostatni silnik który wyprodukowano i który tyle przejedzie teraz kłądą na to ma 300 tyś i dowidzenia !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.