Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Panda ) 1,3 jtd wymiana kolektora dolotowego oraz palenie na ciepło



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Panda ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdamLT

Czytelnik



Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Piaseczno
Posiadane auto: Panda 4x4 1,3mjet
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 02 Lis 2018, 00:30
Temat postu:

1,3 jtd wymiana kolektora dolotowego oraz palenie na ciepło


Witajcie, moja małżonka wybrała się w trasę swoją Panda mk2 2010 i niestety, ale zadzwoniła z miejsca docelowego, że coś syczy i auto mułowate.
Po jej powrocie przejechałem się autem i stwierdziłem, że kiedy turbo dmucha to coś mocno syczy po stronie kierowcy w komorze silnika. Żona wsiadła depnęła auto a ja posłuchałem pod maską i doszukałem się pęknięcia na kolektorze dolotowym. Pęknięcie jest znaczne... z 1,5 do 2 cm leci po zgrzewie od jednego z gwintów tam gdzie przychodzi rura od chłodnicy powietrza.
No i tu zachodzą pytanią:
1. Czy to częsta usterka? wydaje się, że nie...
2. Czy ktoś wie czy są różnice w kolektorach dolotowych panda, doblo, punto 1,3 jtd ?
bo coś kupić muszę na podmianę... może ktoś ma i chce sprzedać?
3. Czy ciężko jest ten kolektor zdjąć?
4. Czy da się to zrobić bez spuszczania płynu i demontażu EGR? podobno blokuje on dojście do jeden śruby kolektora. może z użyciem jakiegoś specjalnego klucza?
5. Czy ktoś ma jakiś rysunek z rozpisanymi uszczelkami, które trzeba zamówić ? z pewnością zespolona między blok i kolektor, oraz okrągła na wejściu do kolektora, ale może jeszcze jakieś pod jakieś czujniki, czy w związku z egr ?


Druga kwestia, palenie na ciepło...
Panda czasami ma problem taki, że na ciepło, szczególnie w upały nie chce zapalić.
Postoi 20 minut i pali i jeździ.
kiedyś podpiąłem się pod ecu i fiat ecu scan pokazał
P1194 - Fuel Presure
P1197 - Fuel presure test
P0093 - Fuel High pressure pressure
Zdaje się, że wszystkie mają związek z brakiem sygnału z czujnika wysokiego ciśnienia, który chyba jest na listwie pod puszką filtra. Pytanie czy może mieć on wpływ na odpalanie na ciepło?
Na zimno pali zawsze.
Powrót do góry
piohol

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Pią 02 Lis 2018, 11:29
Temat postu:

Re: 1,3 jtd wymiana kolektora dolotowego oraz palenie na ciepło


Zawsze wszystkim usterkom w samochodzie winne są źony. Następnym razem trzeba dać samochód kochance a żonka niech siedzi w domku i obiadek gotuje. Smile
A teraz na poważnie. Najpierw wymień kolektor potem skasuj błędy i ponownie odczytaj będziesz miał bliżej do rozwiązania problemu.
Zamienność elementów do żony samochodu sprawdź w E-perze po nr vin.
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
AdamLT

Czytelnik



Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Piaseczno
Posiadane auto: Panda 4x4 1,3mjet
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 12 Lis 2018, 12:25
Temat postu:

Re: ( Fiat Panda ) 1,3 jtd wymiana kolektora dolotowego oraz palenie na ciepło


kolektor ssacy panda 55207034 zastapiony przez 55231291

kolektor zamienny z
grande punto 2008-2009
grande punto 2009-2013
idea 2003-2008 + 2008-2012
nuova 500 2007-2012
nuova panda 2003-2009 2009-2010
palio 2005-2011
punto evo 2009-2011
punto fl 2003-2010
doblo 2004-2005, 2005-...
nuovo fiorino-qubo 2007-....

W moim kolektorze są wypalone 3 dziury dokładnie tam gdzie dmuchają gorące spaliny z grzybka EGR z dużych dziurek.
Zatem kolektor do wymiany.
komplet uszczelek i jeszcze dochodzi zdiagnozowanie czemu spaliny były aż tak gorące, bo żadnego błędu egr itp. nie było, zaślepiony też nie był, a nagaru nie było też mega dużo... jakiś był jak to w dieslu... ale bez dramatu.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Panda ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Panda »

Opinie o samochodach Fiat Panda - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Panda ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


FiatFreemont

58 900

2013r.

150 000 km

mazowieckie

Fiat500L

36 000

2013r.

68 385 km

pomorskie

FiatCroma

11 900

2007r.

255 000 km

łódzkie

Fiat500L

31 900

2015r.

146 000 km

mazowieckie

FiatTipo

37 900

2016r.

190 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System