Dołączył: 25 Lut 2020 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: GP 1.4 8V
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 25 Lut 2020, 13:46
Temat postu:
Gaśnie po pierwszym odpaleniu, wskazówka temperatury wariuj
Pacjent: GP 1.4 8V 2005 sama benzyna. Od trzech dni podczas odpalania zimnego silnika (po nocnym postoju) rozrusznik kręci około 3-4 sekundy po czym silnik odpala na sekundę i gaśnie. Za drugim razem odpala normalnie, ale przez pierwsze kilkanaście sekund obroty delikatnie skaczą i czuć wibracje silnika. Po tym silnik odpala i pracuje normalnie, aż do następnego dnia. Dodatkowo zauważyłem dziwną rzecz. Mianowicie temperatura silnika (na liczniku) rośnie szybko, a po osiągnięciu optymalnego wskazania podczas jazdy (nie ważne czy z górki czy pod górę) potrafi nagle spaść o jedną-dwie kreski, a po pół sekundy wraca do normalnego poziomu (cały proces trwa około sekundę-dwie) więc nie dopuszczam myśli, że to faktycznie temperatura silnika wariuje, a bardziej czujnik odmawia posłuszeństwa. Czy jedno z drugim może być powiązane? Czytałem, że pierwszymi czujnikami, którymi należy się zająć jest właśnie czujnik temperatury oraz map sensor. Może się nie znam ale objawy podczas pierwszego odpalania są takie, jakby komputer nie chciał włączyć ssania? Na liczniku brak błędów. Check engine nie świeci.
W kropku świece wymieniane jakiś rok temu (bez kabli), odmę wymieniłem kilka miesięcy temu (wraz z usunięciem szlamu z klapki na przepustnicy). Oprócz tego nic w silniku i aparacie zapłonowym nie grzebane.
Czy drogą testów można odłączyć wtyczkę od czujnika temperatury oraz map sensora?
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Wto 25 Lut 2020, 21:25
Temat postu:
Re: Gaśnie po pierwszym odpaleniu, wskazówka temperatury wariuj
A nie lepiej podłączyć pod kompa diagnostycznego i podejrzeć wskazania czujników w czasie rzeczywistym. To, że nie świeci kontrolka Check'a to wcale nie wskazuje , że elektronika sterowania silnika i czujniki działają w sposób prawidłowy.
Odłączyć czujnik teperatury i MAP-a możesz zawsze tylko co przez to chcesz osiągnąć. Bez wskazań obu tych czujników silnik odpali Przy wypięciu MAP-a zapali się check. Sprawdź może lepiej czy kabelkologia obu tych zcujników nie budzi zastrzżeń. Kiedyś miałem problem z odpaleniem kropki i komp diagnostyczny przy 15* pokazywał temp -25* okazało się, że wtyczka czujnika temp w kolektorze dolotowym była niedopięta przez ASO. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Grande Punto ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.