Re: ( Fiat Ducato ) Przegląd co 45 tys. km, a oleje Selenia
Ja jeżdżę od lat na olejach Neste. Fińskie oleje. Do Polski trafiają w oryginalnych bańkach. Nie są nigdzie rozlewane. Mają w ofercie oleje LL czyli o zwiększonych przebiegach między wymianami do 50 tys. km.
Poza tym mają niskie temperatury płynięcia a w moim rejonie to ważne. Północno-wschodnia Polska to najzimniejsze rejony naszego kraju.
Do tej pory nie zawiodłem się na tej marce. Używam też ich koncentratu do chłodnic. Polecam Neste.
Re: ( Fiat Ducato ) Przegląd co 45 tys. km, a oleje Selenia
Miałem kiedyś odp ale nie mialem czasu, jezeli chodzi o te przebiegi to przepraszam nie znalazlem w ksiazce ze zaleca sie co 20000km no ale ostatnio bylem w serwisie o powiedziano mi ze mozna tak robic jezeli auto jezdzi w dlugie i ciezkie trasy pozdr a i pytanko do kolegi wyzej, gdzie zalatwiasz oleje Neste??
Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legionowo/Warszawa Posiadane auto: 2szt x Ducato 3.0 160 Multijet Power 2010
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 03 Wrz 2010, 12:16
Temat postu:
Ducato 3.0 Multijet Power 160
... a może ktoś by podpowiedział ile oleju wchodzi do silnika 3.0, bo wybieram się do serwisu na wymianę i chcę mieć swój olej.
Ahaa i czy taki będzie dobry do tego silnika MOBIL 1 SUPER 3000 X1 5W40 ???
Hej. Mam Fiata Ducato 2,3MJ z 2008 r
Ja ostatni raz w ASO Fiat byłem na przeglądzie na 120 tyś. Nigdy nie stosowałem się do zaleceń serwisu. Olej sam wymieniałem co 20 tyś km a co 45 tyś jechałem do serwisu żeby nie tracić gwarancji.
Teraz mam przejechane 260 000 km, Przeszedłem na olej Molil 1 5W40 Syntetyk, koszt oleju to 160 zł za 6 litrów. Te same właściwości co Selenia, przejechałem już na nim 140 000 km i z autkiem nic się nie dzieje.
Jak przestałem jeździć do serwisu i naprawić samochód sam lub u sprawdzonego mechanika, skończyły się moje problemy z samochodem
Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj-pom Posiadane auto: Ducato 2,3
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 10 Mar 2012, 19:11
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) Przegląd co 45 tys. km, a oleje Selenia
Witam
Ja ma Ducacika 2.3 2006 w nowym modelu, po 20tys wymieniłem na zalecana Selenie potem na 40tyś zrobił to serwis i dalej co 20tys sam zalewam Castrolem Edge Turbo Diesel.
Mam 107yś jeżdże na krotkich trasach codziennie i 3 razy w tygodni po 120 km. Na razie nic nie fiksuje i nie świeci na zegarach.
Jedyny problem to odpalanie bez w cieple dni gdy płomieniówka sie nie załancza
Re: ( Fiat Ducato ) Przegląd co 45 tys. km, a oleje Selenia
DARKOWO napisał:
coś w tym musi być .
wczoraj okazało się że mam przepustnice do wymiany .
auto ma przejechane 25 000 km
35 tys km i również przepustnica powrotu spalin "zwarcie na masę" pokazuje komputer serwisowy, i pytanie czy można z tym pojeździć jeszcze? czy natychmiast trzeba wymieniać ?
ponoć można ją wyczyścić w niektórych przypadkach po takim przebiegu - wg serwisy tylko wymiana na nową - nie będę pisał jaki koszt bo zamroczyło mnie jak usłyszałem cenę około 2 tys zł
a co do oleju to faktycznie serwis powiedział: 45tys km zapraszamy pana na zmianę oleju.
Ale ciekawostek ciąg dalszy:
pojawiały się komunikaty" sprawdź silnik (check engine) oraz glow plugs, mrugająca kontrolka świec żarowych i w końcu pojechałem sprawdzić na komputerze co jest grane - powiedziano mi iż ma winę przepustnica powrotu spalin, oki, ale jeździłem dalej niedużo bo ok 1000 km zrobiłem - nie było i czasu i... pieniędzy.
Pewnego pięknego dnia rano (grudzień 2011) wsiadam do samochodu (fiat ducato 3,0 160 multijet 2008 rok) przekręcam kluczyk .. CISZA !! kompletnie nic wszystko jak należy znane mi komunikaty sprawdź silnik i glow plugs a rozrusznik umarł, nie zakręcił.
Zostawiłem temat do teraz posiłkując się drugim samochodem, kilka dni temu zabrałem się do naprawy sam (samochód stoi na podwórku a laweta trzeba czekać żeby wieść do serwisu zresztą ten serwis w Pile to o kant du..y rozbić ;/ ) więc zabrałem się do roboty i co się okazało ??!! o zgrozo brak zasilania - minus (brak masy) na silniku.
więc żeby ruszyć/ożywić kolubrynę "po chłopsku" podałem nowym kablem masę z obudowy/karoserii na silnik i samochód chodzi jak nowy , komunikaty pogasły jedynie kontrolka silnika się pali jeszcze nadal, mało tego od nowego tak pięknie nie odpalał jak teraz !!! na dotyk bierze pomimo iż stał 3 miesiące nieodpalany!!, świece żarowe już kontrolka nie mruga tylko działa jak powinna....
??? ma ktoś wytłumaczenie ? na moje upalił się/stracił kontakt kabel od masy na silnik ale może się mylę ?? Może to blokada systemowa elektroniki była w tym aucie z powodu błędów/problemów z tą przepustnicą ?? elektronika by odłączyła zasilanie (masę na silnik)? może tak być ? ale masę/minus??
no zaryzykuję i pojeżdżę w takim stanie jak teraz jest z tym mostkiem masy na silnik i zobaczymy - Jak Państwo myślicie ? nie wysiądzie mi na drodze ?
pewne obawy mam, a auto spore do holowania czy lawety... hmm..
do serwisu nawet nie dzwonię ponieważ nie chcę się denerwować ich arogancją i tekstami typu: jak pan chcesz sobie sam naprawiać to ... itp... itd..
Wybaczcie że odbiegam od tematu w tym poście - moderatora proszę o ew przeniesienie postu jeśli jest już taki temat na forum z opisanymi takimi usterkami jak moje
Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): WSI Posiadane auto: Ducato 3,0
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 30 Sty 2014, 17:32
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) Przegląd co 45 tys. km, a oleje Selenia
mój ducato 3.0 ma wymieniane oleje co 45 tyś mam przejechane ponad 400 tyś i silnik chodzi jak dzwon nie łyka oleju. D o silnika leję castrol edge bo selenia jest do dupy (raz nalałem i po 20 tyś komp ryja darł że olej do wymiany). Selenia leję co 90 tyś do skrzyni
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Nie 19 Kwi 2020, 08:12
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) Przegląd co 45 tys. km, a oleje Selenia
maciekms napisał:
Co polecacie, jaki olej lejecie zamiast selenii?
Na pewno tłusty .
Każdy chce mieć podane na tacy a to niestety kosztuje. Poszukaj w specyfikacjach olei odpowiednika tego Twojego i podejmij ryzyko. Życzę wytrwałości w poszukiwaniach. I nie zapomnij o płukaniu silnika przy zmianie oleju. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Ducato ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.