Dołączył: 12 Cze 2007 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Sącz Posiadane auto: Cinquecento 700,Aisan,rocznik 95,LPG
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 03 Mar 2008, 23:35
Temat postu:
zawór trójdrożny
Witam mam problem w swoim cc 700 ułamał mi sie zawór trójdrożny przy aisanie jezdrze na gazie i mam pytanie czy jest on potrzebny gdy jezdrze na lpg czy musze go wymienic??
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 256 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: Fiat Seicento S900 1999
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 03 Mar 2008, 23:43
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny
lepiej wymień póki są dostępne . W sklepie lub w serwisie kosztuje toto 240 do 280 zł. Ja teraz (03.03.2008) kupiłem oryginalny (nowy) na Allegro za 105 zł.
Zawór trójdrożny odpowiada za etapy zapłonu w CC z gaźnikami aisan. Steruje podciśnieniowo tym gaźnikiem i raczej nie ma znaczenia czy jeździsz na gazie czy na benzynie - on musi być. _________________ Citroen C3,2006, benzyna,
Peugeot 307SW,2006, diesel
Po pierwsze
To jest zawór dwudrożny a nie trójdrożny.
Po drugie : Nie odpowiada on za etapy zapłonu ( cokolwiek to znaczy )
Odpowiada ona za sterowanie podciśnieniem z kolektora ssacego.
Odpowiedzialny jest za stopniowe - zależne od temperatury ( 15 i 55 stC) wyłaczanie ssania automatycznego. To tak w skrócie.
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 256 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: Fiat Seicento S900 1999
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 04 Mar 2008, 07:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny
hehe "etapy zapłonu", to taki może niefortunny skrót myślowy. Chodziło mi o to, że pełne uruchomienie CC z gaźnikiem AISANA można podzielić na kilka etapów (czy też faz). Począwszy od wyciągnięcia dźwigni ssania, odpalenia samochodu, aż do pełnego stopniowego wyłączenia ssania (przy temp 55 St.), bez wnikania co się w tym czasie dzieje . O to mi chodziło. Kolega Bartek krócej i jaśniej to napisał - szacuneczek .
Co do nazwy to hmmm...fakt, że kiedyś spotkałem się z nazwą zawór dwudrożny ale i w niektórych literaturach nazywają to zawór trójdrożny. Nawet pytając w sklepach z częściami poprawiali mnie, że to zawór trójdrożny.
A co do ceny to podzwoniłem sobie w poszukiwaniu tego zaworu i wszyscy podawali mi cene katalogową 280 zł. W jakimś sklepie internetowym trafiłem na cenę 240 zł, dopiero na allegro znalazłem w przestępnej cenie 105 zł. _________________ Citroen C3,2006, benzyna,
Peugeot 307SW,2006, diesel
Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 641 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Fiat CC 704 1997
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 17 Lut 2009, 02:27
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny
tez polamalem ten nieszczesny zawor teraz wlasnie go kleje poxipolem to dobry pomysl czy nie bardzo ? troche mi szkoda wyrzucac 100 zlotych na kawalek plastiku.
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Wto 17 Lut 2009, 09:47
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny
Panowie chyba mylicie pojęcia, jest w cc elektrozawór trójdrożny, to ten który chyba połamał się koledze, bo on ma plastikowe wyjścia, jest też termozawór dwudrożny, o którym wspomniał Bartek, ten zawór jest aluminiowy, nie do połamania, oraz jest zawór powietrza dodatkowego i czasem ktoś myli go z drożnymi bo ten ma 4 końcówki na wężyki. Myślę że jasno wyjaśniłem sprawę zaworów. A o działaniach poszczególnych zaworów nie będę pisał, bo w tym temacie nie oto chodzi.
Posiadane auto: Fiat,Cinquecento,Young,704cm,1998,aisan+nowy LPG Chevrolet Spark 0,8l 2005r
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 17 Lut 2009, 14:20
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny
Też nie rozumiem dlaczego wszyscy piszą że to jest zawór trójdrożny nawet na allegro Chyba sugerują się tym, że są trzy końcówki na wężyki a przecież jeden jest zasilający a pozostałe 2 sterujące, ma dwie drogi ,,odpływu"podciśnienia dlatego jest to zawór dwudrożny _________________ Mijają dni mijają lata ale nie mija moda na fiata....
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 256 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: Fiat Seicento S900 1999
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 17 Lut 2009, 16:00
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny
piotrekd napisał:
tez polamalem ten nieszczesny zawor teraz wlasnie go kleje poxipolem to dobry pomysl czy nie bardzo ? troche mi szkoda wyrzucac 100 zlotych na kawalek plastiku.
Zrobisz jak zechcesz, ale ja miałem właśnie klejony i niestety nie był w 100% drożny. _________________ Citroen C3,2006, benzyna,
Peugeot 307SW,2006, diesel
Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 641 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Fiat CC 704 1997
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 17 Lut 2009, 17:02
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny
napisze dla potomnych:
skleilem poxipolem i gowno to dalo a po paru godzinach sie rozkleilo i [cenzura] ;/ kupilem nowy i jak reka odjął problemy z wysokimi obrotami (bez ssania) i wyłączaniem sie ssania znikły.
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Wto 17 Lut 2009, 21:02
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny
Piotrek mógłbyś przedstawić fotkę co kleiłeś? czy zawór trójdrożny który jest przykręcony na nadkolu w okolicach modułu i sterownika centralki ,czy zawór dwudrożny przykręcony do bloku silnika za gaźnikiem. Widzę że nadal, nie wszyscy rozróżniają te ustrojstwa.
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk Posiadane auto: Fiat Cinquecento Young '97
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 17 Lut 2009, 21:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny
stary szofer napisał:
Panowie chyba mylicie pojęcia, jest w cc elektrozawór trójdrożny, to ten który chyba połamał się koledze, bo on ma plastikowe wyjścia, jest też termozawór dwudrożny, o którym wspomniał Bartek, ten zawór jest aluminiowy, nie do połamania...
Koledze połamał się raczej termozawór dwudrożny. To jest taka wystająca rurka z trzema króćcami umieszczona za gaźnikiem. Jest to element czysto mechaniczny.
Termozawór dwudrożny wydaje się być plastikowy i jest zdecydowanie do połamania .
Piotrek mógłbyś przedstawić fotkę co kleiłeś? czy zawór trójdrożny który jest przykręcony na nadkolu w okolicach modułu i sterownika centralki ,czy zawór dwudrożny przykręcony do bloku silnika za gaźnikiem. Widzę że nadal, nie wszyscy rozróżniają te ustrojstwa.
Elektrozawór trójdrożny ma z reguły kawałek niebieskiej obudowy i jest umieszczony praktycznie zaraz koło bezpiecznika pod maską. Jak sama nazwa wskazuje jest sterowany/zasilany elektrycznie.
napisze dla potomnych:
skleilem poxipolem i gowno to dalo a po paru godzinach sie rozkleilo i [cenzura] ;/ kupilem nowy i jak reka odjął problemy z wysokimi obrotami (bez ssania) i wyłączaniem sie ssania znikły.
Czy mógłbyś opisać jak Ci poszła wymiana tego zaworka i czy dużo pracy włożyłeś w jego wymianę? Czy spuszczałeś płyn chłodniczy? Czy przykręcałeś to przez maskę (?) czy może przez nadkole?
Jestem bardzo ciekaw Twojej odpowiedzi bo ostatnio też go wymieniałem (może ta zima tak na nie działa) i troszkę się podenerwowałem przy tym ale tak jak piszesz... jak ręką odjął .
Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 641 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Fiat CC 704 1997
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 18 Lut 2009, 02:34
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny
plynu nie spuszczalem .. po pierwsze to silnik musi byc zimny (jak jest cieply to robi sie cisnienie i wiecej plynu Ci ucieknie) i korek zakrecony wlewu płynu .. ten złamany z gory odkreciłem nasadowym (tym dłuższym) 19'tka a nowy najpierw reka a pozniej sciagnelem kolo i krecilem plaska 19'tka .. po udanym zabiegu trzeba sprawdzic stan plynu chlodzacego i uzupelnic braki (ja dolalem niecale pol litra wody bo plyn z tesco mi sie skonczyl ;p)
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Fiat Punto 1,1 s 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 01 Mar 2009, 19:07
Temat postu:
Zawór dwudrożny
Dzien dobry
Mnie też niestety ułamała sie rurka od tego zaworka a o przyklejaniu nie ma co mówić ,jest bardzo trudne ze względu na tworzywo sztuczne.Jutro czeka mnie wymiana i w związku z tym chciałbym zapytać kolegów ,czy gwint tego zaworu trzeba owijać taśmą teflonową czy może wkręcać na uczczelniacz.Czy ten element jest ciężko odkręcic ,czy jest zapieczony (wd-40)?.Chciałem tylko wymienić sparciały wężyk a kruciec złamał się jak zapałka , oszczegam by komuś się to nie przytrafiło.
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Fiat Punto 1,1 s 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 04 Mar 2009, 18:21
Temat postu:
Re: Zawór dwudrożny
[quote="wodzio1966"]Dzien dobry
na uczczelniacz.Czy ten element jest ciężko odkręcic ,czy jest zapieczony (wd-40)?.
Witam!
Udało mi się dziś zmienić zawór dwudrożny .Podszedłem do niego z góry rurkową 19 odłamałem pozostałe króćcei za pomoca wkrętaka przełożonego przez klucz poluzowałem go .Poszło względznie łatwo.Dalej wykręcałem ręką ,na koniec zatkałem wylot palcem i drugą ręką wkręciłem nowy .Strata płynu prawie żadna.Dokręcałem płaską 19 ale od strony filtra powietrza po pól obrotu.Trwało to troche ale bałem się o uszkodzenie króćców .Po wymianie samochód odżył na nowo.Do wkręcania nie użyłem ani taśmy ani uszczelniacza i jest ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.