Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kutwica

Debiutant



Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 11
Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Sącz
Posiadane auto: Cinquecento 700,Aisan,rocznik 95,LPG
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 03 Mar 2008, 23:35
Temat postu:

zawór trójdrożny


Witam mam problem w swoim cc 700 ułamał mi sie zawór trójdrożny przy aisanie jezdrze na gazie i mam pytanie czy jest on potrzebny gdy jezdrze na lpg czy musze go wymienic??
Powrót do góry
gadu-gadu
Twardy

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 256
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie
Posiadane auto: Fiat Seicento S900 1999
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 03 Mar 2008, 23:43
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny


lepiej wymień póki są dostępne Smile. W sklepie lub w serwisie kosztuje toto 240 do 280 zł. Ja teraz (03.03.2008) kupiłem oryginalny (nowy) na Allegro za 105 zł.
Zawór trójdrożny odpowiada za etapy zapłonu w CC z gaźnikami aisan. Steruje podciśnieniowo tym gaźnikiem i raczej nie ma znaczenia czy jeździsz na gazie czy na benzynie - on musi być.
_________________
Citroen C3,2006, benzyna,
Peugeot 307SW,2006, diesel
Powrót do góry
Bartek84

Auto Maniak



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 1348
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: BMW E46 330i, VW Passat 2,5 TDI
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 04 Mar 2008, 00:53
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny


Po pierwsze Exclamation
To jest zawór dwudrożny a nie trójdrożny.
Po drugie : Nie odpowiada on za etapy zapłonu ( cokolwiek to znaczy Question )
Odpowiada ona za sterowanie podciśnieniem z kolektora ssacego.
Odpowiedzialny jest za stopniowe - zależne od temperatury ( 15 i 55 stC) wyłaczanie ssania automatycznego. To tak w skrócie.

W sklepach kosztuje on w okolicach 100zł
Powrót do góry
Twardy

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 256
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie
Posiadane auto: Fiat Seicento S900 1999
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 04 Mar 2008, 07:50
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny


hehe Smile "etapy zapłonu", to taki może niefortunny skrót myślowy. Chodziło mi o to, że pełne uruchomienie CC z gaźnikiem AISANA można podzielić na kilka etapów (czy też faz). Począwszy od wyciągnięcia dźwigni ssania, odpalenia samochodu, aż do pełnego stopniowego wyłączenia ssania (przy temp 55 St.), bez wnikania co się w tym czasie dzieje . O to mi chodziło. Kolega Bartek krócej i jaśniej to napisał - szacuneczek Smile.
Co do nazwy to hmmm...fakt, że kiedyś spotkałem się z nazwą zawór dwudrożny ale i w niektórych literaturach nazywają to zawór trójdrożny. Nawet pytając w sklepach z częściami poprawiali mnie, że to zawór trójdrożny.
A co do ceny to podzwoniłem sobie w poszukiwaniu tego zaworu i wszyscy podawali mi cene katalogową 280 zł. W jakimś sklepie internetowym trafiłem na cenę 240 zł, dopiero na allegro znalazłem w przestępnej cenie 105 zł.
_________________
Citroen C3,2006, benzyna,
Peugeot 307SW,2006, diesel
Powrót do góry
piotrekd

Auto Maniak



Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 641
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: Fiat CC 704 1997
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 17 Lut 2009, 02:27
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny


tez polamalem ten nieszczesny zawor teraz wlasnie go kleje poxipolem to dobry pomysl czy nie bardzo ? troche mi szkoda wyrzucac 100 zlotych na kawalek plastiku.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 17 Lut 2009, 02:27
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
archive_26
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3200

Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Wto 17 Lut 2009, 09:47
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny


Panowie chyba mylicie pojęcia, jest w cc elektrozawór trójdrożny, to ten który chyba połamał się koledze, bo on ma plastikowe wyjścia, jest też termozawór dwudrożny, o którym wspomniał Bartek, ten zawór jest aluminiowy, nie do połamania, oraz jest zawór powietrza dodatkowego i czasem ktoś myli go z drożnymi bo ten ma 4 końcówki na wężyki. Myślę że jasno wyjaśniłem sprawę zaworów. A o działaniach poszczególnych zaworów nie będę pisał, bo w tym temacie nie oto chodzi.
Powrót do góry
janculla

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 316

Posiadane auto: Fiat,Cinquecento,Young,704cm,1998,aisan+nowy LPG Chevrolet Spark 0,8l 2005r
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 17 Lut 2009, 14:20
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny


Też nie rozumiem dlaczego wszyscy piszą że to jest zawór trójdrożny nawet na allegro Exclamation Chyba sugerują się tym, że są trzy końcówki na wężyki a przecież jeden jest zasilający a pozostałe 2 sterujące, ma dwie drogi ,,odpływu"podciśnienia dlatego jest to zawór dwudrożny Wink Cool
_________________
Mijają dni mijają lata ale nie mija moda na fiata....
Powrót do góry
gadu-gadu
Twardy

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 256
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie
Posiadane auto: Fiat Seicento S900 1999
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 17 Lut 2009, 16:00
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny


piotrekd napisał:
tez polamalem ten nieszczesny zawor teraz wlasnie go kleje poxipolem to dobry pomysl czy nie bardzo ? troche mi szkoda wyrzucac 100 zlotych na kawalek plastiku.


Zrobisz jak zechcesz, ale ja miałem właśnie klejony i niestety nie był w 100% drożny.
_________________
Citroen C3,2006, benzyna,
Peugeot 307SW,2006, diesel
Powrót do góry
piotrekd

Auto Maniak



Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 641
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: Fiat CC 704 1997
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 17 Lut 2009, 17:02
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny


napisze dla potomnych:
skleilem poxipolem i gowno to dalo a po paru godzinach sie rozkleilo i [cenzura] ;/ kupilem nowy i jak reka odjął problemy z wysokimi obrotami (bez ssania) i wyłączaniem sie ssania znikły.
Powrót do góry
archive_26
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3200

Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Wto 17 Lut 2009, 21:02
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny


Piotrek mógłbyś przedstawić fotkę co kleiłeś? czy zawór trójdrożny który jest przykręcony na nadkolu w okolicach modułu i sterownika centralki ,czy zawór dwudrożny przykręcony do bloku silnika za gaźnikiem. Widzę że nadal, nie wszyscy rozróżniają te ustrojstwa.
Powrót do góry
Everlast

Dyskutant



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: Fiat Cinquecento Young '97
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 17 Lut 2009, 21:50
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny


stary szofer napisał:
Panowie chyba mylicie pojęcia, jest w cc elektrozawór trójdrożny, to ten który chyba połamał się koledze, bo on ma plastikowe wyjścia, jest też termozawór dwudrożny, o którym wspomniał Bartek, ten zawór jest aluminiowy, nie do połamania...

Koledze połamał się raczej termozawór dwudrożny. To jest taka wystająca rurka z trzema króćcami umieszczona za gaźnikiem. Jest to element czysto mechaniczny.

Termozawór dwudrożny wydaje się być plastikowy i jest zdecydowanie do połamania Wink.





http://moto.allegro.pl/item554273245_zawor_trojdrozny_fiat_cinquecento_700_aisan.html <--- To jest termozawór dwudrożny (mimo złego opisu aukcji).

stary szofer napisał:
Piotrek mógłbyś przedstawić fotkę co kleiłeś? czy zawór trójdrożny który jest przykręcony na nadkolu w okolicach modułu i sterownika centralki ,czy zawór dwudrożny przykręcony do bloku silnika za gaźnikiem. Widzę że nadal, nie wszyscy rozróżniają te ustrojstwa.

Elektrozawór trójdrożny ma z reguły kawałek niebieskiej obudowy i jest umieszczony praktycznie zaraz koło bezpiecznika pod maską. Jak sama nazwa wskazuje jest sterowany/zasilany elektrycznie.

http://moto.allegro.pl/item551180069_zawor_egr_cc_cinquecento_bravo_palio_siena.html <--- To jest elektrozawór trójdrożny.

piotrekd napisał:
napisze dla potomnych:
skleilem poxipolem i gowno to dalo a po paru godzinach sie rozkleilo i [cenzura] ;/ kupilem nowy i jak reka odjął problemy z wysokimi obrotami (bez ssania) i wyłączaniem sie ssania znikły.

Czy mógłbyś opisać jak Ci poszła wymiana tego zaworka i czy dużo pracy włożyłeś w jego wymianę? Czy spuszczałeś płyn chłodniczy? Czy przykręcałeś to przez maskę (?) czy może przez nadkole?

Jestem bardzo ciekaw Twojej odpowiedzi bo ostatnio też go wymieniałem (może ta zima tak na nie działa) i troszkę się podenerwowałem przy tym ale tak jak piszesz... jak ręką odjął Smile.
Powrót do góry
piotrekd

Auto Maniak



Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 641
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: Fiat CC 704 1997
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 18 Lut 2009, 02:34
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny


plynu nie spuszczalem .. po pierwsze to silnik musi byc zimny (jak jest cieply to robi sie cisnienie i wiecej plynu Ci ucieknie) i korek zakrecony wlewu płynu .. ten złamany z gory odkreciłem nasadowym (tym dłuższym) 19'tka a nowy najpierw reka a pozniej sciagnelem kolo i krecilem plaska 19'tka .. po udanym zabiegu trzeba sprawdzic stan plynu chlodzacego i uzupelnic braki (ja dolalem niecale pol litra wody bo plyn z tesco mi sie skonczyl ;p)
Powrót do góry
wodzio1966

Debiutant



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Fiat Punto 1,1 s 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 01 Mar 2009, 19:07
Temat postu:

Zawór dwudrożny


Dzien dobry
Mnie też niestety ułamała sie rurka od tego zaworka a o przyklejaniu nie ma co mówić ,jest bardzo trudne ze względu na tworzywo sztuczne.Jutro czeka mnie wymiana i w związku z tym chciałbym zapytać kolegów ,czy gwint tego zaworu trzeba owijać taśmą teflonową czy może wkręcać na uczczelniacz.Czy ten element jest ciężko odkręcic ,czy jest zapieczony (wd-40)?.Chciałem tylko wymienić sparciały wężyk a kruciec złamał się jak zapałka , oszczegam by komuś się to nie przytrafiło.
Powrót do góry
komunikator tlen - status
GRZ 20

Dyskutant



Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 57
Skąd jesteś (miejscowość / region): Tychy
Posiadane auto: Fiat Cinquecento 704 young 1997r Aisan
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 02 Mar 2009, 14:44
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) zawór trójdrożny


Mi się trafiło przy wymianie odłączyłem wężyk i się wszystko złamało i tak go wymieniałem więc mi było wszystko jedno co z nim będzie
Powrót do góry
gadu-gadu
wodzio1966

Debiutant



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Fiat Punto 1,1 s 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 04 Mar 2009, 18:21
Temat postu:

Re: Zawór dwudrożny


[quote="wodzio1966"]Dzien dobry
na uczczelniacz.Czy ten element jest ciężko odkręcic ,czy jest zapieczony (wd-40)?.
Witam!
Udało mi się dziś zmienić zawór dwudrożny .Podszedłem do niego z góry rurkową 19 odłamałem pozostałe króćcei za pomoca wkrętaka przełożonego przez klucz poluzowałem go .Poszło względznie łatwo.Dalej wykręcałem ręką ,na koniec zatkałem wylot palcem i drugą ręką wkręciłem nowy .Strata płynu prawie żadna.Dokręcałem płaską 19 ale od strony filtra powietrza po pól obrotu.Trwało to troche ale bałem się o uszkodzenie króćców .Po wymianie samochód odżył na nowo.Do wkręcania nie użyłem ani taśmy ani uszczelniacza i jest ok.
Powrót do góry
komunikator tlen - status
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Cinquecento »

Opinie o samochodach Fiat Cinquecento - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.

10) audio. »

FiatGrande Punto

15 900

2009r.

147 000 km

śląskie

FiatDoblo

29 000

2014r.

190 000 km

pomorskie

FiatTipo

35 300

2018r.

189 611 km

podkarpackie

FiatCroma

23 700

2009r.

160 000 km

śląskie

FiatScudo

34 900

2009r.

306 683 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System