Witam
Mam problem ze stukaniem w tylnym zawieszeniu. Słychać to tak jakby coś mi w bagażniku podskakiwało. Doszedłem do wniosku, że to mogą byc tuleje (amory wykluczam bo na przeglądzie w grudniu wyszło, że mam tylko lewy przedni uszkodzony chociaż nie wiem do konca, bo troche czasu już minęło).
Zastanawiam się jakby wymienic całe wahacze, a nie tylko tuleje Podpowiedzcie mi co mam zrobic. Z tego co wiem to tuleje strzasznie ciężko samemu wymienic, nie wiem jak to jest z całymi wahaczami. Czy przeciętnie uzdolniony człowiek z zakresu mechanki poradziłby sobie z taka wymianą Chodzi mi o to żeby było jak najtaniej.
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana całych wahaczy czy tylko tulei?
Sama wymiana tulejki wystarczy. Im dłużej będziesz na nich jeździł tym trudniej Ci je będzie wyciągnąć. Z demontażem to żaden problem, tak jak wcześniej kolega napisał, lub demontaż wahacza kolega z autem i na prasce za małą odpłatnością u mechanika - gdy inwencji braknie.
Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 641 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Fiat CC 704 1997
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 28 Mar 2009, 03:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana całych wahaczy czy tylko tulei?
wymiana calych wahaczy nie powinna sprawić Ci większego problemu (tyle ze wahacze są drogie ;/) .. a wymiana samych tulejek to spory problem .. ja najpierw próbowałem ją wybić a później wiertarką rozwierciłem powoli powoli powoli ;p
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana całych wahaczy czy tylko tulei?
czytałem na innym forum, że ktos samodzielnie wymieniał tuleje i po tysiącu kilometrów musiał całe wahacze wymieniac
czyli wymiana całych wahaczy odpada (koszty)
wiec pozostaje wymiana tylko tulei, kurde chyba dam do mechanika bo coś mi się wydaje, że sam sobie nie poradze
a jak w miedzyczasie coś spieprze to ciężko bedzie później do mechanika zawieśc
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 931 Skąd jesteś (miejscowość / region): Grudziądz Posiadane auto: Fiat Cinquecento 700 1996r. AISAN 190 tys. km; Mazda 323f 1,5 16V 1995r. B+G
Piwa: 18/2
Wysłany: Nie 29 Mar 2009, 20:31
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana całych wahaczy czy tylko tulei?
Palnik i wypalasz te stare tuleje a potem w imadle wciskasz nowe ewentualnie możesz wyviągnąć sam cały wahacz i z nim skoczyć do mechanika-blacharza żeby ci wypalił a potem prasą wcisnął nowe tuleje i skasuje za to max 20zł _________________ Rajdy to najprzyjemniejsza rzecz, jaką można robić w ubraniu!
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Pon 30 Mar 2009, 09:27
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana całych wahaczy czy tylko tulei?
iceman150 napisał:
Palnik i wypalasz te stare tuleje a potem w imadle wciskasz nowe ewentualnie możesz wyviągnąć sam cały wahacz i z nim skoczyć do mechanika-blacharza żeby ci wypalił a potem prasą wcisnął nowe tuleje i skasuje za to max 20zł
Tylko nie wypalił, bo osłabi się struktura metalu w miejscu tulei. co spowoduje pęknięcie lub nawet oderwanie się ucha wahacza w najmniej oczekiwanym momencie.. Jeśli już piszesz żeby mu ktoś wcisnął prasą tulejki, to i może mu zarazem wypchnąć stare.
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana całych wahaczy czy tylko tulei?
stary szofer napisał:
Tylko nie wypalił, bo osłabi się struktura metalu w miejscu tulei. co spowoduje pęknięcie lub nawet oderwanie się ucha wahacza w najmniej oczekiwanym momencie.. Jeśli już piszesz żeby mu ktoś wcisnął prasą tulejki, to i może mu zarazem wypchnąć stare.
W 100% popieram Starego Szofera. Nie wolno w takich miejscach uzywać palnika ze względu na możliwość zmiany struktury i wytrzymałości materiałów i ewentualnych spawów.
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana całych wahaczy czy tylko tulei?
Jako ,że niedługo też mnie niestety czeka wymiana tulejek w tylnym wahaczu to mam w związku z tym pytanie. Szukając sposobu jak sobie z tym poradzić i jak najmniej poniszczyć trafiłem na takie cudo: Allegro/Ściągacz tulei wahacza Gdyby tylko ktoś potrafił mi wyjaśnić jak tego używać W sumie to urządzenie jest proste i można by nawet pokusic się o zbudowanie tego samodzielnie. Może nawet trafił by się jakiś inteligent co by ten przyrząd zwymiarował i umieścił na forum tak jak zrobiono to na forum vectraclub.pl
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Pon 30 Mar 2009, 13:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana całych wahaczy czy tylko tulei?
Nie przepuszczam aby ten przyrząd zdał egzamin. Pomysł wydaje mi sie dobry, ale z tego co wiem można kupić też ściągacz do końcówek drążkow kierowniczych i nie zawsze zdaje egzamin, bo albo nie podchodzi albo mała siła dociągu i trzeba i tak posiłkować się młotkiem. W wypadku tulei to one są usadzone bardzo mocno a dodając rdze to jeszcze bardziej są spojone z obudową i czy jest taka siła aby to kluczem ukręcić to wątpię. Trochę w swoim życiu różnych rzeczy się naodkręcałem i wiem jak nie które są zapieczone aby za pomocą takiego przyrządu wycisnąć. Mam gdzieś rysunek jak zrobić prasę na której za pomocą podnośnika hydraulicznego w prosty sposób można wyciskać. Ale prawdę mówiąc to już kilka lat biorę się do zrobienia jej a zawsze brak mi czasu, dopiero mi się przypomina jak mam coś do roboty na praskę, ale w tedy też nie ma czasu robić. Opiszę tak w skrócie. Potrzebny są 2 kawałki ceownika 100. po 40 cm i 2 kawałki ceownika 60, po 60cm - 1m na stojak, mogą być krótsze, gdy chcemy to postawić na stole, tak aby wszedł się pomiędzy to podnośnik, wahacz no i miejsce na wyciśnięta tuleję.Trochę pomysła i można zrobić samemu ale na to trzeba mieć warunki i jakieś zaplecze.
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 931 Skąd jesteś (miejscowość / region): Grudziądz Posiadane auto: Fiat Cinquecento 700 1996r. AISAN 190 tys. km; Mazda 323f 1,5 16V 1995r. B+G
Piwa: 18/2
Wysłany: Pon 30 Mar 2009, 17:47
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana całych wahaczy czy tylko tulei?
A to z tym palnikiem to nie pomyślałem Mechanik mi tak powiedział że oni tak to robią bo problem straszny jest. Jakie to szczęście że im do rąk tego nie dałem i sam wyjąłem metodą mniej inwazyjną _________________ Rajdy to najprzyjemniejsza rzecz, jaką można robić w ubraniu!
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 657 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pisz Posiadane auto: seicento 1.1 MPI 19000
Piwa: 42/7
Wysłany: Wto 31 Mar 2009, 18:49
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana całych wahaczy czy tylko tulei?
Koledzy ja stosuje taką metodę wybijam tujeję przez naostrzoną i dopasowaną rurą rzeby trafiała tylko w gumę pomiędzy dwoma elementami metalowymi napewno działa taki sposób . Zostaje wię wybicie części metalowej z waczacza , przecinami piłką do metalu a póżniej pójdzie jak po maśle .
Najważniejsze jest odczyścic wachacz w tym miejscu gdzie będzie wchodzic nowa tuleja , ja stosuję papier ścierny drobnoziarnisty.
Żeby wczisnąć nowe tuleje posmaruj tuleje jak i ucho wachacza jakimś smarem a następnie powoli wciskać na imadle tylko pilnowac żeby było idealnie równo , bo może nam się zaklinować i już po wszystkim tylko nowa tuleja . A jeśli macie dostę do prasy to niema żadnych problemów wchodzi jak w masło .
Tylko raz byłem w ASO i tak zabuliłem że do końca żywota już z tym nie pojadę .
cała wymiana tulei na jednym wachaczu to praca na jakieś 20minut .
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.