Witam,
Mam taki problem, podczas jazdy odkręciła mi sie ta duża nakrętka od łożyska, jest to bodajże 32. Dokręciłem ją ale co mam zrobić, żeby nie odkręciła sie ponownie, bo przez to boje sie wyjechać gdzieś dalej. Jechałem wtedy po trasie i jest to dziwne uczucie jak tył lata na lewo i prawo przy takiej prędkośći...
z góry dzięki
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Nie 10 Maj 2009, 07:12
Temat postu:
Re: Tylne łożysko
Cześć. Po pierwsze dokręć odpowiednim momentem to bardzo ważne, po drugie nakrętka ma zagniatany kołnierz i jak zagniecenie wychodzi w tym samym miejscu co przedtem to wymień nakrętkę na nową z niezdeformowanym kołnierzem do zagniatania. W zasadzie po każdym odkręceniu nakretki powinno się wymienić ją na nową, własnie z powodu tego kołnierza do zagniatania. _________________ Pozdrawiam JS.
Jeśli nie masz klucza, żeby dokręcić odpowiednim momentem, to możesz zrobić to domowymi sposobami. Czyli:
-dokręcić nakrętkę do oporu, chodzi o to żeby się łożysko ułożyło (wg książki 40Nm)
-zluzować całkowicie nakrętkę
-dokręcić nakrętkę, tak aby koło się swobodnie obracało, Uwaga! jak za mocno dokręcisz to nie obrócisz kołem
-zluzować (cofnąć) nakrętkę o ok 30 stopni
-zagnieść nakrętkę
Tak jak pisał wcześniej jsand nakrętka musi być nowa, starej nawet często nie da się zaklepać, bo się ten kołnierz łamie
ahaa a ja właśnie kiedyś odkręcałem tą nakrętke i przy przykręcaniu wogóle jej nie zaklepałem.. dzięki za pomoc kupie nową zaklepe i powinna sie trzymać
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Nie 10 Maj 2009, 10:54
Temat postu:
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Tylne łożysko
Aaaa, właśnie, kolega rupert mnie tu naprowadził na jeszcze jedną rzecz o której zapomniałem. Tam w 126 są łożyska stożkowe i prawidłowy ich naciąg decyduje o ich trwałości, stąd ta procedura skręcania podana przez kolegę ruperta, nie wystarczy skręcić i już, trzeba to robić tak jak on pisze i tu drobna uwaga. Pomiedzy łożyskami jest taka tuleja rozprężna, która podczas skręcania częściowo się zgniata (odkształca) dając w połączeniu z właściwą procedurą skręcania (jak kolega wyżej opisał) właściwy naciąg łożysk i powinno się tą tuleję wymieniać razem z nakrętką po każdym demontażu. Ot taka uroda tego rozwiązania. _________________ Pozdrawiam JS.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat 126 & Bis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.