Dołączył: 19 Lis 2007 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Krakowa Posiadane auto: CC 700 97r. z silnikiem SC 900 LPG
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 16 Lip 2009, 07:38
Temat postu:
dzwoniące stuki w tylnym zawieszeniu
Witam
Chce ustalić, co jest powodem charakterystycznego stukania w tylnym zawieszeniu. Charakterystycznego, bo to taki brzęcząco dzwoniący dźwięk, jak głuche dzwoneczki. Słyszę to w co drugim cinqucento. Pojawia się, kiedy koło najedzie na łaty lub dziury w drodze i na podobnych nie łagodnych nierównościach, kiedy koło nagle zmienia swoje położenie.
10 tys km temu miałem wymieniane i sprawdzane cale zawieszenie: nowe amory (kayaba), tuleje i sprawdzane sprężyny. Linka recznego, bebny, przewody hamulcowe. Po wymianie było trochę ciszej ale dźwięk był słyszalny. Teraz jest już bardzo słyszalny, denerwujący i chce wiedzieć co to tak dzwoniąco stuka. W tylnym lewym dużo bardziej.
Znalazłem tu na forum, ze to podobno dźwigienka hamulca ręcznego przy kole może tak stukać. Czy to prawda, czy to w ogóle ona by tak głośno stukała i jak to ewentualnie naprawić jesli ustalimy co to?
Pozdrawiam _________________ Mateusz
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 1158 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Panda 1.1 2008
Piwa: 49/14
Wysłany: Czw 16 Lip 2009, 08:20
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) dzwoniące stuki w tylnym zawieszeniu
Jeżeli sprężyny,wahacze i tuleje masz ok to pozostają elementy ręcznego hamulca.Tak samo mi dzwoniło w maluchu kiedyś.Jakby śrubek ktoś nawrzucał do puszki.To jest taka dźwigienka,jest poluzowana i wali o wahacz,i to jest właśnie taki dźwięk.
Dołączył: 19 Lis 2007 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Krakowa Posiadane auto: CC 700 97r. z silnikiem SC 900 LPG
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 16 Lip 2009, 20:43
Temat postu:
.
Tak sprawdziłem, 90% tego brzęczącego stukania pochodzi od dźwigienki ręcznego i samej sprężynki na lince, obijającej się o miedziany przewód hamulcowy. Przewód hamulcowy lekko odgiąłem, a dźwigienkę ręcznego za pomocą sprężynki ze starej kanapy podpiąłem do wahacza, tak żeby nie latała luźno we wszystkie strony. Oczywiście kiedy zaciągam ręczny, ta sprężynka ma jeszcze swój skok i niczego nie ogranicza. Efekt jest taki, ze mam jedno stukanie w autku mniej:)
Pozdrawiam _________________ Mateusz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.