Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Ducato ) Turbina syczy przy przyspieszaniu



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Ducato ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszsz91

Czytelnik



Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Koło
Posiadane auto: Fiat Ducato 2.3 Multijet
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 28 Lip 2009, 10:21
Temat postu:

Turbina syczy przy przyspieszaniu


Witam

W maju kupiłem w salonie nowego Ducato 2.3 MJ 120 KM. Wcześniej miałem Ducato z 2000 r. z silnikiem 2.8 idTD 128 KM.

W tamtym Ducato po przejechaniu 500 000 km silnik nadal pracował jak igła. Sprzedałem ze względu na stan blacharki...

W nowym od nowości mam problem z którym już trzy razy byłem w serwisie Fiata w Koninie (gdzie auto było kupione). Mianowicie auto przy przyspieszaniu powyżej 2000 obrotów strasznie syczy. W serwisie mówią że to turbina i tak ma być. Tymczasem auto kiedy załączy się turbina syczy a nie ma mocy i sprawia wrażenie jakby moc uciekała na boki. W tamtym starym Ducato gdy załączała się turbina auto dostawało kopa i po prostu przyspieszało i nie ważne czy było puste czy załadowane były 2 tony towaru. W tym nawet bez załadunku nie czuć przyspieszenia. Na dodatek wg wskazań komputera auto pali tyle jakby normalnie przyspieszało a nie przyspiesza!

Dodam ze w firmie mam inne auta z silnikami diesla z turbiną i zadne tak nie syczy i nie syczało jak ten Ducato...

Proszę o rady co to może być, bo nie wiem co mogę zrobić, czy może zmienić serwis?

Pozdrawiam
Powrót do góry
robsonh

Auto Maniak



Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 688


Piwa: 21/2
Wysłany: Wto 28 Lip 2009, 21:06
Temat postu:

Re: ( Fiat Ducato ) Turbina syczy przy przyspieszaniu


nieszczelność na dolocie lub wylocie turbiny bądz intelculer ,podjedz do innego serwisu bądz fachowca przed Ostrowem jadąć od Kalisza masz porządny zakład robią disle Arrow
Powrót do góry
DARKOWO

Stały Bywalec



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 187
Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska
Posiadane auto: doblo 1,9 malibu , ducato 3,0 power . ducato 2,8 jtd
Piwa: 7/5
Wysłany: Wto 28 Lip 2009, 22:31
Temat postu:

Re: ( Fiat Ducato ) Turbina syczy przy przyspieszaniu


posiadam nowe ducato z silnikiem 3 litrowym i kiedy mam uchyloną szybę to też przy mocnym dodaniu gazu to tez słyszę z zewnątrz syczenie przechodzące w gwizd .

wydaje m i się że tak chyba powinno być .

kiedyś miałem ducato z silnikiem 2,8 idtd które później wymieniłem na 2,8 jtd i po zamianie też miałem wrażenie że silnik jtd gorzej przyśpiesza .
nowsze silniki układ wtryskowy maja regulowany komputerami i przez to nie maja takiego kopa przy dodaniu gazu bo komputer i tak wszystkim rządzi .

a co do mocy i wyczuwalnego przyspieszenia no cóż . zaoszczędziłeś 4 tysiące zł i masz słabawy silnik .
2,3 litra to nigdy nie będzie to co stare 2,8 lub nowe 3,0 .

ale w razie czego jednak spróbuj w innym serwisie .

a do szamanów nie radzę zaglądać bo możesz stracić gwarancję
Powrót do góry
gruby_2907

Debiutant



Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie
Posiadane auto: ducato 2009 2.3MJ; toyota lc120
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 29 Lip 2009, 14:57
Temat postu:

Re: ( Fiat Ducato ) Turbina syczy przy przyspieszaniu


Witam !

Mam ten sam sprzet 2.3 - przebieg 10tys. Podczas przyśpieszania z uchyloną szybą slychac syk ssania powietrza i zawor nadcisnienia przy zmianie biegow, ale nie jest to dominujacy odglos. Przyspieszenie jest wyraznie wyczuwalne, z przymrozeniem oka to nawet wciska w fotel, a elastycznosc jest na poziomie zwyklej osobowki. Moim zdaniem w układzie dolotowym jest nieszczelnosc -może poluzowana opaska? uszkodzony intercooler?.
Przejedz sie najlepiej wieczorem po odludziu i przy rozpedzaniu przez kolejne biegi do ok 3 tys obrotow przy zdjeciu nogi z gazu zeby przelaczyc bieg musi byc slyszalne sapniecie, syczenie zaworu nadcisnienia. Jesli go nie ma, to nie ma cisnienia - nie ma mocy. Bez serwisu sie nie obejdzie. Na gwarancji odradzam grzebanie poza ASO, cos za chwile padnie, serwis zobaczy ze "uuuu... ktos tu grzebal" i wyciagaj pare tys na naprawe. Nie warto.
Jak masz ochote to zmierz orientacyjnie zegarkim czas 0-100km/h, ja wiezorem zmierze w swoim i porownamy, bedzie wiadomo.

Pozdrawiam
Powrót do góry
lukaszsz91

Czytelnik



Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Koło
Posiadane auto: Fiat Ducato 2.3 Multijet
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 29 Lip 2009, 15:03
Temat postu:

Re: ( Fiat Ducato ) Turbina syczy przy przyspieszaniu


Dziękuję wam wszystkim za odpowiedzi, postaram się zastosować do waszych rad.

Co do serwisu to nie zamierzam robić tego poza ASO ale juz raczej nie zaprowadzę go do Konina - 3 razy nie potrafili zdiagnozować co jest nie tak. No chyba że pokaże im wasze posty ;P

Dzięki jeszcze raz, jak coś posunie się dalej, napiszę

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 29 Lip 2009, 15:03
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
gruby_2907

Debiutant



Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 26
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie
Posiadane auto: ducato 2009 2.3MJ; toyota lc120
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 04 Sie 2009, 13:25
Temat postu:

Re: ( Fiat Ducato ) Turbina syczy przy przyspieszaniu


Pusty przyspiesza od 60 do 100 km/h na 4 biegu ok 10s.
Oczywiscie sprawdzane stoperem, chodzi o rząd wielkosci.

Pzdr
Powrót do góry
marcelitrans

Czytelnik



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląsk
Posiadane auto: Duato 2.8 JTD
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 20 Sie 2009, 18:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Ducato ) Turbina syczy przy przyspieszaniu


Dzisiaj sprawdzę jak przyspiesza mój nowy nabytek , jest to 2.8 JTD Power , ale mam wrażenie że gdzieś mu koniki uciekły , bo niema tego co powinien mieć .
Sad
No i na 3 pomiary średnia wyszła około 9s , więc chyba nie jest źle , ale myślałem że powinno być lepiej , przecież 146KM to znacznie więcej niż 120KM .
Z drugiej strony nie wiadomo jakie różnice są w skrzyni między tymi modelami , zobaczę jeszcze jaka będzie sytuacja jak wymienię filtry i olej .
Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Ducato ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Ducato »

Opinie o samochodach Fiat Ducato - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Ducato ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


FiatPanda

7 777

2004r.

164 800 km

śląskie

Fiat500x

59 900

2016r.

100 670 km

warmińsko-mazurskie

FiatTipo

58 900

2020r.

51 000 km

mazowieckie

FiatSedici

23 900

2010r.

137 000 km

małopolskie

FiatPanda

44 900

2021r.

24 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System