Dołączył: 20 Gru 2007 Posty: 299 Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów Posiadane auto: Fiat Grande Punto 1.3 mJTD 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 29 Sty 2008, 21:32
Temat postu:
Remont kapitalny zawieszenia - koszty
Z racji tego, że drogi jakie mamy takie mamy, zawieszenie jest głównym punktem troski każdego posiadacza samochodu. Ja właśnie zakończyłem kompletować części zawieszenia do swojej "Czarnej Pantery" i postanowiłem zamieścić mini kosztorys - być może komuś się to przyda
2 amortyzatory Delphi gazowe - przód - 320zł za parę
2 amortyzatory Delphi gazowe - tył - 160zł za parę
2 wachacze przód Magnetti Marelli - kompletne z gumami itp. - 240 zł za 2 sztuki
4 tuleje do tylnych wahaczy - ok. 80zł za całość
2 tulejki stabilizatora przedniego - ok. 20zł za dwie
Razem : 820zł
Koszt robocizny : garaż z kanałem + narzędzia + skrzynka piwa + wolny weekend + kuzyn mechanik do pomocy
PS1. Biorę się za mojego "bandyte" już w piątek, jak to poskładam do kupy to napisze jak to jeździ
PS2. Wychodze z założenia, że jak coś robić to kompleksowo i hurtem, bo po co później 2 razy rozkręcać to samo. _________________ ________________
Grande Punto 1.3 mJTD 2008r. - obecnie
Punto II 1.2 2000r. - było, ale jeździ dalej w rodzinie
CC Sporting 1.1 1995r. - było, jeździło w rodzinie .... zatrzymało się na słupie gdyby człowiek wiedział, to by nie oddał
Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa / UK Posiadane auto: Renault Laguna 1.8 16V 2002r
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 29 Sty 2008, 23:17
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Remont kapitalny zawieszenia - koszty
Masz racje że jak coś robić to kompleksowo. I będziesz miał teraz troche spokoju z zawieszeniem, chociaż znając stan polskich dróg pewnie nie tyle ile byś chciał
Re: ( Fiat Cinquecento ) Remont kapitalny zawieszenia - koszty
Całe szczęście,że konstrukcja zawieszenia w CC/SC jest prościutka.
Są autka,które szybciej niż nasze wozidełka zabijają zawieszenia.
Ceny za podzespoły zawieszenie sa na akceptowalnym poziomie.
W niektórych brykach to za sam tył zapłaciłbyć 800 zł
Dołączył: 20 Gru 2007 Posty: 299 Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów Posiadane auto: Fiat Grande Punto 1.3 mJTD 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 29 Sty 2008, 23:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Remont kapitalny zawieszenia - koszty
Tak to jest plus - prostota konstrukcji, choć z drugiej strony niewiele jest takich wozidełek, które mają z tyłu chociażby niezależne zawieszenie Wystarczy popatrzeć na Matiza chociażby gdzie mamy sztywną oś wleczoną, nawet nie belke skrętną Na szczęscie Makarony dobrze pomyślały i zastosowały tradycyjne gumy z tyłu w wahaczach, a nie jak Żabojady np. w Peugeot'ach czy Citroen'ach belkę z wahaczami wleczonymi i łożyskami igiełkowymi - to dopiero generuje koszty Jedyne co mnie drażni to to, że sworzen w przednim wahaczu jest niewymienny, ale pies z nim
Co do ceny to owszem jest tanio, a nawet śmiesznie tanio, bo za 800zł mam kompletnie "odświeżone" zawieszenie. Mam przykład po drugim aucie - BMW 318i E36, gdzie za 4 gazowe amortyzatory Kayaby zapłaciłem 1200zł, a sam sworzeń do wahacza przedniego oryginalny niemiecki Lemforder'a kosztuje 100zł.
A co do trwałości zawieszenia to także jestem mile zaskoczony, ale myśle, że to przez niską masę własna autka. Moja bryczka ma 99tyś. i ani ja, ani mój kolega ( poprzedni właściciel ) przy zawieszeniu nic nie robił. Mam wrażenie, że auto stoi jeszcze na oryginalnych amortyzatorach, ale jak wyjme to poszukam jakiś znaków. Autko do przebiegu 84 tyś. km śmigało po Niemczech. _________________ ________________
Grande Punto 1.3 mJTD 2008r. - obecnie
Punto II 1.2 2000r. - było, ale jeździ dalej w rodzinie
CC Sporting 1.1 1995r. - było, jeździło w rodzinie .... zatrzymało się na słupie gdyby człowiek wiedział, to by nie oddał
Dołączył: 20 Gru 2007 Posty: 299 Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów Posiadane auto: Fiat Grande Punto 1.3 mJTD 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Sty 2008, 00:13
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Remont kapitalny zawieszenia - koszty
Piotrek starych osłonek już nie ma poprostu ale kupiłem i osłonki i odboje ale zapomniałem to wrzucić do kosztorysu, ale to grosze są _________________ ________________
Grande Punto 1.3 mJTD 2008r. - obecnie
Punto II 1.2 2000r. - było, ale jeździ dalej w rodzinie
CC Sporting 1.1 1995r. - było, jeździło w rodzinie .... zatrzymało się na słupie gdyby człowiek wiedział, to by nie oddał
Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa / UK Posiadane auto: Renault Laguna 1.8 16V 2002r
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 30 Sty 2008, 07:07
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Remont kapitalny zawieszenia - koszty
Bartek84 to prawda, że koszty naprawy zawieszenia CC/SC są relatywnie małe. Mi za regenerację tylnej belki w Peugeot 306 krzyknęli między 1000-1200 zl w zależności od jej rzeczywistego zurzycia. Więc 800 zł za kompletny remont zawieszenia to naprawde nie jest dużo.
Dołączył: 20 Gru 2007 Posty: 299 Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów Posiadane auto: Fiat Grande Punto 1.3 mJTD 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Sty 2008, 21:12
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Remont kapitalny zawieszenia - koszty
marimar 55zł czy 80zł żadna różnica jeśłi doliczyć te pare złoty za koszt przesyłki. Nie ma co rwać sobie włosów z głowy o pare złoty
hitmanek albo kupiłeś lewy towar albo z przeceny bo im nie schodził akurat ten typ i chcieli sie wyzbyć albo ktoś wcisnął Ci podróby, a takich "akcji" na allegro nie brakuje. Ja szukałem mnóstwo czasu jakiś markowych wahaczy m.in. Magnetti Marelli i najtaniej znalazłem u mnie w mieście w filli Intercars właśnie po 120zł sztuka. Nawet w sklepach internetowych był droższe i nie spodziewałem sie że w tradycyjnym sklepie bedzie taniej, a tu jednak miłe zaskoczenie. A wahacze dostałem w oryginalnych pudełkach zaplombowanych, dodatkowo zawiniete w oryginalną torebkę Magnetti Marelli, na której też była plomba _________________ ________________
Grande Punto 1.3 mJTD 2008r. - obecnie
Punto II 1.2 2000r. - było, ale jeździ dalej w rodzinie
CC Sporting 1.1 1995r. - było, jeździło w rodzinie .... zatrzymało się na słupie gdyby człowiek wiedział, to by nie oddał
Dołączył: 20 Gru 2007 Posty: 299 Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów Posiadane auto: Fiat Grande Punto 1.3 mJTD 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Lut 2008, 19:46
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Remont kapitalny zawieszenia - koszty
Weekend za nami, mój bandyta wyremontowany Obiecałem, że napiszę jak skończę, więc pisze .....
Auto zachowuje się pierwsza klasa. W zakręty w które wcześniej wchodziłęm 80-90km/h teraz wchodzę 100-110km/h bez stresu, niezależnie czy droga równiutka czy lekko "zmęczona" Amorki super. Jak ktoś tylko może dołożyć parę groszy, to niech kupuje gazowe, a nie olejowe - różnica kolosalna. Stare amorki były oryginalne !!! Wytrzymały 100 000 km - w sumie nieźle jak na tą klasę autka. Ale był kompletnymi wrakami - jak je ścisnąłem tak już zostały - nie wyszły
Wahacze z przodu były wporządku - ogólnie mówiąc, ale jak już kupiłem nowe to zalożyłem. W starych pękły tylko gumki na sworzniach, ale da sie założyć nowe, same sworznie luzu nie mają. Do wymiany kwalifikuje się tulejka ta tylna na wahaczu, a ta przednia jest w stalnie idealnym. Jak mi kuzyn ich z warsztatu nie wywalił to je zabiore i jeśli ktoś z was bedzie chciał to mu je wyśle za friko. Wymienić wystarczy tylko te tylne tulejki i gumki na sworzniach i jeszcze dłuuuugo pochodzą, a koszt tych drobiazgów praktycznie żaden. Wahacze proste, nieskorodowane.
Generalnie podczas remontu, zawieszenie ze mną "współpracowało" bardzo dobrze Wszystko się odkręciło elegancko i bez oporów. Jedynie współpracy odmówiły śruby mocujące amortyzator do nadwozia z tyłu z lewej i prawej strony Zastosowałem więc delikatny środek "perswazji" w postaci palnika acetynenowo-tlenowego ...... małe grzanko śrub i puściły aż miło. _________________ ________________
Grande Punto 1.3 mJTD 2008r. - obecnie
Punto II 1.2 2000r. - było, ale jeździ dalej w rodzinie
CC Sporting 1.1 1995r. - było, jeździło w rodzinie .... zatrzymało się na słupie gdyby człowiek wiedział, to by nie oddał
Dołączył: 20 Gru 2007 Posty: 299 Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów Posiadane auto: Fiat Grande Punto 1.3 mJTD 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Lut 2008, 22:21
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Remont kapitalny zawieszenia - koszty
Bartek, a 900tka ma otwory pod śruby, żeby stabilizator do nadwozia przykręcić ? Przecież w niej nie było seryjnie stabilizatora. Bo do wahacza nie ma problemu, bo on jest przykrecany bezpośrednio do wahacza przez te oczka za pomocą specjalnego uchwytu na 2 śruby, ale jak to będzie w nadwoziu w 900 to nie wiem. _________________ ________________
Grande Punto 1.3 mJTD 2008r. - obecnie
Punto II 1.2 2000r. - było, ale jeździ dalej w rodzinie
CC Sporting 1.1 1995r. - było, jeździło w rodzinie .... zatrzymało się na słupie gdyby człowiek wiedział, to by nie oddał
Dołączył: 20 Gru 2007 Posty: 299 Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów Posiadane auto: Fiat Grande Punto 1.3 mJTD 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Lut 2008, 23:08
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Remont kapitalny zawieszenia - koszty
No spoko spoko to wygląda, tylko czy jest miejsce gdzie to przykrecić, czy zostwaili jakies otwory w fabryce, jeśli tak to ok. Ale z tego borazka to ja widze, że raczej jest on przykrecany w jakieś miejsca "wymyślone" tak aby nie musieć niczego przerabiać, bo u mnie stabilizator przykrecony jest w 4 miejscach - 2 na środku wozu i 2 bliżej boków, blisko mocowania tylnych tulei wachacza, a ten prezentowany - wygląda na to, że mocowany tylko na środku wozu jakimś uchwytem w jednym, a raczej w 2 miejscach. Nie wiem, ży to ma wpływ czy w 2 miejscach czy w 4, ale lepszy taki drążek niż zaden Bo bez drążka to nasze "skrzynki na listy" wychylają się na zakrętach jak dyliżansy z czasów dzikiego zachodu _________________ ________________
Grande Punto 1.3 mJTD 2008r. - obecnie
Punto II 1.2 2000r. - było, ale jeździ dalej w rodzinie
CC Sporting 1.1 1995r. - było, jeździło w rodzinie .... zatrzymało się na słupie gdyby człowiek wiedział, to by nie oddał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.