Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krakow Posiadane auto: Bravo 1.4 12V
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 14 Maj 2010, 20:53
Temat postu:
Falujące obroty.
Witam
Od niedawna pojawiły mi się problemy z obrotami. Gdy tylko odpalę silnik na początku jest wszystko dobrze do puki nie zejdzie z ssanie, chociaż i ostatnio zauważyłem to na ssaniu. Obroty falują między 700 a 900 najgorzej gdy spada w dół bo aż czasem przygasają żarówki np na desce rozdzielczej i lekko telepie autem. Ostatnio też podczas jazdy tylko na początku zauważyłem że np zmieniając bieg na mniejszy i wciskając sprzęgło obroty zostały na miejscu w granicy 3tys. Ale tak miałem może dwa razy.Poczytałem trosze na forum, i wyczyściłem silniczek krokowy ale niestety nic to nie pomogło. Więc chyba zostaje mi wymiana o ile to jego problem?
Jeśli wymiana to powiedźcie czy kupić oryginalny Bosch za 230zł czy zamiennik za 120zł? Pozdrawiam Marcin
Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 326 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolnyśląsk Posiadane auto: bravo 1.2 16v 98r
Piwa: 5/2
Wysłany: Sob 15 Maj 2010, 07:17
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Falujące obroty.
wyczyść jeszcze przepustnice, i nie wymieniaj części w ciemno, bo to bez sensu przyczyn moze byc wiele nie koniecznie krokowiec. tylko jedz podepnij auto pod kompute,
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): LODZ Posiadane auto: Renault Megane II HB1.4benz.2004
Piwa: 2/3
Wysłany: Sob 15 Maj 2010, 11:18
Temat postu:
Re: Falujące obroty.
MarcinKrk napisał:
Witam
Od niedawna pojawiły mi się problemy z obrotami. Gdy tylko odpalę silnik na początku jest wszystko dobrze do puki nie zejdzie z ssanie, chociaż i ostatnio zauważyłem to na ssaniu. Obroty falują między 700 a 900 najgorzej gdy spada w dół bo aż czasem przygasają żarówki np na desce rozdzielczej i lekko telepie autem. Ostatnio też podczas jazdy tylko na początku zauważyłem że np zmieniając bieg na mniejszy i wciskając sprzęgło obroty zostały na miejscu w granicy 3tys. Ale tak miałem może dwa razy.Poczytałem trosze na forum, i wyczyściłem silniczek krokowy ale niestety nic to nie pomogło. Więc chyba zostaje mi wymiana o ile to jego problem?
Jeśli wymiana to powiedźcie czy kupić oryginalny Bosch za 230zł czy zamiennik za 120zł? Pozdrawiam Marcin
najlepiej podjedz i podepnij pod kompa,ale objawy wskazuja ze padl silniczek krokowy.z doswiadczenia powiem ci ze nie kupuj taniego barachla,lepiej wydac wiecej i miec spokuj na lata _________________ ze smietnika....
Witam
Przerabiałem ten temat nie dawno w seicento 1.1. Obiawy takiego jak u Ciebie. Również nie pomogło czyszczenie silnika krokowego, konieczna była jego wymiana. Nie wiem jak do Bravo ale do Seicento udało mi się znaleźć zamiennik silniczka za 38 zł, orginał w Fiacie 400 zł !!!
Po podpięciu do kompa nie było również widać żadnego błędu
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): podkarpackie Posiadane auto: Fiat Brava EL 1.6 16V '97
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 15 Maj 2010, 19:52
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Falujące obroty.
Witam. Ja pewien czas męczyłem się z falowaniem obrotów i niekiedy nawet gaśnięciem silnika (tak nisko spadały obroty, a zaczęły się te czary w zimie przy największych mrozach). Podłączałem 2 razy kompa i był błąd "parametry samoadaptacji". Przeprowadzenie samoadaptacji pomagało do momentu zgaszenia i odpalenia ciepłego silnika. Dodam również, że auto zaczęło więcej palić. Nic nie dało czyszczenie czegokolwiek, a i wymiana siłownika biegu jałowego pewnie też nic by nie pomogła. Najpierw obstawiałem elektrozawór par paliwa, sprawdziłem i działał, później sprawdzałem instalację od komputera do czujników i przekaźnika i wszystko ok., przy użyciu miernika cyfrowego wynalazłem uszkodzony czujnik temperatury powietrza dolotowego, więc go wymieniłem. Poprawiło się ale nie do końca i w przypływie frustracji, przy następnym falowaniu obrotów na odpalonym silniku postanowiłem odpinać czujniki. Na pierwszy ogień poszedł potencjometr położenia przepustnicy, odłączyłem-silnik się zatrząsł i prawie zgasł, podłączyłem i zaczął pracować poprawnie-pomyślałem, że nie łączy wtyczka (niestety czyszczenie, pryskanie preparatami niewiele zmieniało i co kilka dni musiałem wykonywać taki zabieg). Wczoraj postanowiłem kupić nowy czujnik i jak się okazało stary ma inne oporności niż nowy więc może już zużyciu uległy ścieżki oporowe. Wymieniłem, zrobiłem samoadaptację i czekam na efekty (na razie jest ok.).
Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krakow Posiadane auto: Bravo 1.4 12V
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 16 Maj 2010, 13:45
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Falujące obroty.
Dlatego też chyba jutro kupię silniczek krokowy nowy.
Tylko pytanie który wybrać:
Zamiennik za 120zł, niby 12m gwarancji lub oryginał Bosch za 230zł i też z gwarancją. Wiadome wszystko zależy od budżetu, ale interesuje mnie czy te zamienniki chociaż na parę latek starczą?
koleszko ja mialem cos innego ale podobne, mianowice gdy odpalilem samochod to obroty mi od razu rosly do 3500-4000 obrotow a jak sie rozgrzal to oki bylo juz mialem kupowac krokowca nawet go czyscilem ale kilka osob mi powiedzialo zebym podpial pod kompa jak cos to wykarze blad silniczka i pojechalem na kompa zaplacilem 40 zl i sie okazalo ze mialem 3 bledy sondy lambda(to nie wazne) kluczyka(immobilaizer nie wazne) i jakis blad silnika o dziwnym kodzie koles mi skasowal go i juz 3 m-sc odpukac nic sie nie dziej a a za silnik bym wyrzucil 120zl tak to mam 80zl w kieszeni wiec musisz pomyslec co zrobic??!! _________________ Nie ma to jak FIAT!!!
mi wykrył dwa błędy silnika krokowego (1,2 16v) usunął, ale po ponownym odpaleniu znowu się pojawił. Po czyszczeniu była krótkotrwała poprawa. Taki silniczek to koszt ok 450zł a zamienników NIE MA do tego modelu...
Masakra z tymi krokowcami do silnika 1.2 16 V
Tylko oryginały Boscha po 450 - 500 zł!!! Żadnych zamienników. W moim przypadku po odpaleniu silnik wskakuje od razu na wysokie obroty ale po jakimś czasie juz sie stabilizują. A gdy gasze silnik to z krokowaca słychać takie jak by chrumkanie Podobno tego silniczka nie można ot tak sobie wykręcić i przeczyścić np. benzynką ekstrakcyjną wiec z tym jeżdżę
500 zł drogą nie chodzi
No ja mialem podobnie ale wykryto blad w silniku i sie naprawilo!!! Ale ja moglem wyjac silniczek krokowy i go wyczyscic chyba w tych silnikach jest inny skoro nie mozesz go wyjac tzn odkrecic i wyczyscic _________________ Nie ma to jak FIAT!!!
Do silników 1.4 czy 1.6 krokowce są stosunkowo tanie coś w granicach 150 do 200 zł i bez problemu można je wykręcić i przeczyścić (potem trzeba je na nowo zaadaptować) A silnik 1.2 16V - Tylko Bosch cena jak wcześniej pisałem
Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krakow Posiadane auto: Bravo 1.4 12V
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Maj 2010, 18:41
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Falujące obroty.
Jak pisałem silniczek wymieniony na nówkę. Nawet wymieniłem sobie dziś filtr paliwa. I dalej to samo... Teraz pytanie czy może jeszcze kupić STP, czy od razu pod kompa?? A Jeśli pod kompa to może kupić sobie samemu ver1.5a EUROSCAN Interfejs Diagnostyczny Elm 327??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Nadwozie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.