Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 334 Skąd jesteś (miejscowość / region): Giżycko Posiadane auto: Było: CC700, 1997/1998, AISAN, PUNTO 1.1 S 1998r., Ford Mondeo MK2 1,8TD 1999. Obecnie STILO 1,9JTD MW 115KM 2003R
Piwa: 16/3
Wysłany: Pon 24 Maj 2010, 09:47
Temat postu:
Łącznik elastyczny - jaki kupic?
Witam!
Wiem ze na 100% bede musial wymienic element nr 2 ze zdjecia ponizej. Jest to ta siatka - element elastyczny w ukladzie wydechowym.
Ile to moze kosztowac? Czy mozna kupic calosc od kolektora wydechowego do katalizatora czy lepiej wspawac sam ten element? jakie sa jego parametry?
Czy podczas spawania trzeba odlaczac akumulator?
By tjsz at 2010-05-24 _________________ Pozdrawiam:
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 334 Skąd jesteś (miejscowość / region): Giżycko Posiadane auto: Było: CC700, 1997/1998, AISAN, PUNTO 1.1 S 1998r., Ford Mondeo MK2 1,8TD 1999. Obecnie STILO 1,9JTD MW 115KM 2003R
Piwa: 16/3
Wysłany: Pon 24 Maj 2010, 10:21
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Łącznik elastyczny - jaki kupic?
Cos droga chca od Ciebie. Na allegro sa nawet za ok 60zl takie plecionki. Tylko ja nie wiem co mozna a co nie. Czy wystarczy sama plecionka czy ten caly element nr 2 ze zdjecia.
Jak ma sie sprawa ze spawaniem? Trzeba odlaczac akku? _________________ Pozdrawiam:
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 334 Skąd jesteś (miejscowość / region): Giżycko Posiadane auto: Było: CC700, 1997/1998, AISAN, PUNTO 1.1 S 1998r., Ford Mondeo MK2 1,8TD 1999. Obecnie STILO 1,9JTD MW 115KM 2003R
Piwa: 16/3
Wysłany: Pon 24 Maj 2010, 11:30
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Łącznik elastyczny - jaki kupic?
Z Tychow to ja znam jedynie osiedle H bo tam Wujaszki mieszkaja. A ja jestem z Giżycka.
Powoli zaczne zbierac pieniazki na wymiane tego lacznika. _________________ Pozdrawiam:
Re: ( Fiat Stilo ) Łącznik elastyczny - jaki kupic?
Spawanie jakby nie patrzyć to bardzo wysokie napięcie i wiem ,że zawsze przy tego rodzaju naprawach akumulator jest bezwzględnie wypięty, chodzi zapewne o nie uszkodzenie bateri lub elektroniki, mając kiedyś CC 700 i spawając tłumik rownież miałem odłączony aku.
Re: ( Fiat Stilo ) Łącznik elastyczny - jaki kupic?
Ten łącznik elastyczny można kupić osobno, bez konieczności całego elementu 2, jak to jest zaznaczone na rysunku. Koszt łącznika okło 50-80 zł, w zależności gdzie. Montaż do100 max. Aku musi być odłączony! _________________ Rafał
Stilo sprzedałem AND 2010. Szkoda było go trzymać. Nowy nabywca śmiga. Co dzień go widze
Re: ( Fiat Stilo ) Łącznik elastyczny - jaki kupic?
Witam! Spawanie elektryczne to spawanie za pomocą napięcia o niskiej wartości ( chodzi m.in. o bezpieczeństwo spawającego ) ale o bardzo dużym prądzie. Teoretycznie szkodliwe przy takim spawaniu mogą być przepięcia i te być może mogą być szkodliwe dla elektroniki samochodu ( w końcu jedna elektroda spawarki elektr. jest na karoserii auta ). W tym przypadku można zazryzykować stwierdzenie, że odpięcie akumulatora ma jakis sens. Przy spawaniu gazowym nie ma w ogóle takiej potrzeby. Szerokiej drogi wszystkim i całych wydechów !!
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 394 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk Posiadane auto: Stilo 1.4 3D 2004
Piwa: 12/0
Wysłany: Pon 24 Maj 2010, 23:05
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Łącznik elastyczny - jaki kupic?
artoo12za napisał:
. Przy spawaniu gazowym nie ma w ogóle takiej potrzeby. !!
Ja przy wymianie tłumików pod autem widziałem tylko w użyciu spawanie gazowe, jeden trzyma osłonę z blachy, a drugi operuje palnikiem.
Łącznik elastyczny też podobno tak wymieniają po wycięciu starego.
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 306 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice Posiadane auto: Fiat Stilo, 5D, Dynamic, 1,6 + LPG, 2002r.
Piwa: 23/3
Wysłany: Czw 27 Maj 2010, 08:51
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Łącznik elastyczny - jaki kupic?
Stilonek napisał:
Ja przy wymianie tłumików pod autem widziałem tylko w użyciu spawanie gazowe, jeden trzyma osłonę z blachy, a drugi operuje palnikiem.
Ja za to w ogóle nie widziałem żeby tłumiki spawali gazowo, zawsze elektrycznie. I o czym to świadczy? Tylko o tym, że co warsztat to inaczej, i jak się mechanik wyuczył, albo jaki ma sprzęt do dyspozycji, to tak spawa. Zresztą obojętnie jak spawać, byle efekt końcowy był dobry, czyli żeby spaw był szczelny i wytrzymały machanicznie.
W warsztacie do którego jeżdzę (a jest to warsztat zajmujący się tylko układami wydechowymi, więc można powiedzieć że to profesjonaliści w swoim fachu), do spawania używają automatu typu migo-mat (spawanie w osłonie argonu, czy CO2, nieważne, i tak się na tym nie znam). Spawy wychodzą wizualnie bardzo ładne, praktycznie tak jakby ktoś spawał gazowo. A żeby zabezpieczyć elektronikę auta przed przepięciami, to wcale się nie odłącza akumulatora, tylko na klemy podłącza się taki przyrząd elektroniczny, który ogranicza albo w ogóle eliminuje przepięcia. To pewnie pracuje jakoś na zasadzie warystorów, ale gdy się ich o to pytałem, to nie umieli mi odpowiedzieć. W każdym bądź razie akumulatorów nie odłączają (bo to by za długo trawało, i pewnie z niektórymi autami były by kłopoty po ponownym podłączeniu, kasowanie adaptacji, nastaw, i innych pamięci).
A i jeszcze jedno, cała wymiana łącznika elastycznego w moim Stilo, trwała łącznie niecałe 10 minut, od wjazdu na kanał, do wyjazdu. Wyciął stary łącznik kątówką, dopasował nowy (dopasowanie polega tylko na dobraniu średnicy i długości nowego łącznika), błyskawicznie go wspawał, i już mogłem wyjeżdzać z warsztatu. Najdłużej z tego wszystkiego to trwało dostanie się do akumulatora, bo trzeba poodkręcać śruby trzymające tą plastikową osłonę. Zanim jeden z nich to zrobił, to drugi pod autem już miał wycięty stary łącznik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.