Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Marea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DARO bdg

Debiutant



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 31
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: fiat,marea weekend,1.8,16v,2000
Piwa: 0/3
Wysłany: Nie 30 Maj 2010, 22:41
Temat postu:

jak wymienic uszczelke pod glowica


witam chcialbym sie dowiezdiec czy sam moge wymienic uszczelke pod glowica bez koniecznosci wizyty w warzstacie i na co trzeba wtedy uwazac ,czt trezba specialnych narzedzi i jak to zrobic w marysi Question Idea
_________________
DARO81
Powrót do góry
gadu-gadu
leiden

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 2305
Skąd jesteś (miejscowość / region): /Holandia
Posiadane auto: RenaultTwingo 2.Twingo3 . Yamacha
Piwa: 187/12
Wysłany: Nie 30 Maj 2010, 23:32
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica


Niestety musisz mieć blokady rozrządu Laughing
_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Emiś

Junior admin


Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 7671
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk.(ok.Lubina|)
Posiadane auto: Citroen C5 Kombi 2.0 16v LPG,,Renault Scenic 2,016v Lpg BRC 2006
Piwa: 209/71
Wysłany: Nie 30 Maj 2010, 23:37
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica


Witam.
wymiana uszczelki to nic trudnego jak masz jakieś pojecie o mechanice to sobie poradzisz.
Jeżeli nie masz ściągnij z neta książkę naprawa marysi,z narzędzi przydał by się klucz dynamometryczny i specjalny klucz do śrub głowicy (na allegro ok 50 zl komplet,fiat ma dużo takich śrub więc się przydadzą na przyszłość)
Przy demontażu pamiętaj o kolejności odkręcania śrub w głowicy (opisane w książce) a przy montażu o kolejności dokręcania.
Przed demontażem zaznacz sobie położenie kół rozrządu i kola na wale.bo inaczej nie ustawisz rozrządu.
_________________
Nie znam się,kobietą jestem ...Wink

(zpa 1256585)
Powrót do góry
Marcin198

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 184
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kalisz
Posiadane auto: Laguna I i II 1,8 16v
Piwa: 2/1
Wysłany: Pon 07 Cze 2010, 12:50
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica


Witam,DARO bdg ściągnąłeś ta książkę napraw fiata z neta? możne wysłał byś na maila chudy2344@wp.pl link bo tez mam taki problem z uszczelka z góry dzięki
Powrót do góry
qolejowy

Stały Bywalec



Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość / region): warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Marea Wekend 1.9 TD 75
Piwa: 12/0
Wysłany: Pon 07 Cze 2010, 20:30
Temat postu:

Re: jak wymienic uszczelke pod glowica


DARO bdg napisał:
witam chcialbym sie dowiezdiec czy sam moge wymienic uszczelke pod glowica bez koniecznosci wizyty w warzstacie i na co trzeba wtedy uwazac ,czt trezba specialnych narzedzi i jak to zrobic w marysi Question Idea

Wymiana uszczelki pod głowicą wiąże się ze zdjęciem paska rozrządu, a te silniki nie mają fabrycznie znaczonych wałków, (wałki blokuje się specjalnymi nakładkami na krzywki), więc nie jest to takie proste.
Kumpel w Bravo ma taki silnik i przeskoczył mu pasek, więc głowica do wymiany, mechanior za wymianę głowicy krzyknął 300 stówki, za te pieniądze nie warto samemu się w to bawić.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 07 Cze 2010, 20:30
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Emiś

Junior admin


Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 7671
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk.(ok.Lubina|)
Posiadane auto: Citroen C5 Kombi 2.0 16v LPG,,Renault Scenic 2,016v Lpg BRC 2006
Piwa: 209/71
Wysłany: Pon 07 Cze 2010, 22:22
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica


Jak to mówią "do odważnych świat należy" sami robiliśmy przekładkę silnika,sami zakładaliśmy rozrząd, (nie mając odpowiedniego przyrządu)fiacik pali i jeździ bez żadnego problemu,chodzi równiutko,nie ma mu nic do zarzucenia Wink dlatego wiemy że można,
_________________
Nie znam się,kobietą jestem ...Wink

(zpa 1256585)
Powrót do góry
Pasoń Edward

Auto Maniak



Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 605
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemianowice
Posiadane auto: Audi A4 b5 1.6 /Gaz//DUCATO Camper 2.5D
Piwa: 40/1
Wysłany: Wto 08 Cze 2010, 20:17
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica


Koledzy 95% samochodu robię sam remontowałem silnik ale wyciągnięty z kolegą pierwsza rzecz klucze różne różniste imbusy ,torksy,płaskie,oczkowe,nasadowe-i to nie te tanie bo jak objedzie to horror,Dość dużo zapłaciłem za różne komplety i pojedyncze,ile razy przerywałem robote bo brak odpowiedniego klucza,kilka śrub objechała i powiem szczerze że dopiero spawając na nie nakrętke odkręciłem te objechane,od 2 tygodni chciałem wymienić rozrząd,ale to już nie to co na wyjętym silniku(70000tys.mineło) od remontu,brałem sie za to 2 razy i zwątpiłem,odebrałem samochód od mechanika,wymiana kompletnego rozrządu,paska wspomagania,klimatyzacji,i alternatora +2rolki napinające to koszt 150zł(robocizna).I jeszcze jedno w większości tych trudniejszych remontów więcej uda się napsuć niż naprawić,ale tą racje przyznzcie mi później,ja mam gwarancje wykonanej wymiany (za duża stawka zniszczenie silnika) miałem okazje zobaczyć i usłyszeć jak roz......... silnik w Lanosie po samoróbce rozrządu,koszt 2300zł.ale nie wpieram nikomu że nie da rady,poprostu wyraziłem swoja opinię i życze udanej wymiany.
Powrót do góry
qolejowy

Stały Bywalec



Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość / region): warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Marea Wekend 1.9 TD 75
Piwa: 12/0
Wysłany: Wto 08 Cze 2010, 22:06
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica


Emiś napisał:
Jak to mówią "do odważnych świat należy" sami robiliśmy przekładkę silnika,sami zakładaliśmy rozrząd, (nie mając odpowiedniego przyrządu)fiacik pali i jeździ bez żadnego problemu,chodzi równiutko,nie ma mu nic do zarzucenia Wink dlatego wiemy że można,


Nikt nie mówi że się nie da, "Twierdzę że w tych silnikach nie jest to proste"Nie każdy ma do tego warunki umiejętności i odpowiednie narzędzia, (klucz dynamometryczny, czy duże i dobre torksy), a konsekwencje złego ustawienia rozrządu mogą być bardzo bolesne dla kieszeni . Zakup tych narzędzi w dużym stopniu pokryje koszt mechanika (pojedynczy duży torx Stanleya kosztuje około 40 złotych)
Powrót do góry
kenzzoo

Auto Maniak



Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 701
Skąd jesteś (miejscowość / region): Luboń Wlkp.
Posiadane auto: Obecne
Piwa: 30/0
Wysłany: Czw 10 Cze 2010, 19:40
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica


Witajcie koledzy. Osobiście rozebierałem w moim Bravo 1,8 16v silniczek w drobny mak i powiem wam że taka uszczelka to żaden problem, ale pod warunkiem że ma się pojęcie co się robi. Trezba pamiętać aby nie rozkręcać wałków rozrządu bo to zabujstwo. W sumie troszkę roboty na jakieś 3 godzinki. A ustawienie rozrządu na znaki oczywiście no i nowy płyn do układu chłodniczego przy okazji. Pozdrawiam wszystkich
Powrót do góry
qolejowy

Stały Bywalec



Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 242
Skąd jesteś (miejscowość / region): warmińsko-mazurskie
Posiadane auto: Marea Wekend 1.9 TD 75
Piwa: 12/0
Wysłany: Czw 10 Cze 2010, 22:59
Temat postu:

Re: ( Fiat Marea ) jak wymienic uszczelke pod glowica


kenzzoo napisał:
.... A ustawienie rozrządu na znaki oczywiście no i nowy płyn do układu chłodniczego przy okazji. Pozdrawiam wszystkich

Przecież w tym silniku jedyny fabryczny znak jest tylko na kole wału korbowego, na kołach rozrządu nie ma żadnych fabrycznych znaków, wiem bo sprawdzałem. Mechanicy którzy zmieniają rozrząd a nie mają fabrycznych blokad sami znaczą koła, ale wtedy tylko ten który to robił wie co i jak.
Żeby to zrobić poprawnie trzeba przed zdjęciem paska skręcić ze sobą koła za pomocą płaskowników i wszystko to razem przykręcić gdzieś do głowicy(mocowanie musi być sztywne i koła nia mają prawa nawet drgnąć). Trzeba też przed zdjęciem paska unieruchomić wał korbowy, najlepiej gdzieś od dołu na kole zamachowym.
No i delikatnie ze śrubami i nakrętkami wydechu, wszystko to jest przegrzane i ukręcić taką śrubę jest bardzo łatwo a potem trzeba cały kolektor wyjmować i gwintować od nowa
Kiedyś robiłem tak w aucie znajomego, teraz też prosił żebym wymienił głowicę bo pasek mu przeskoczył i pogiął zawory, ale nie podjąłem się ustawiania rozrządu od nowa nie mając blokad wałków rozrządu i czujnika GMP
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Marea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Marea »

Opinie o samochodach Fiat Marea - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Marea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


Fiat500L

31 900

2015r.

146 000 km

mazowieckie

FiatPanda

44 900

2021r.

24 000 km

wielkopolskie

FiatTipo

41 900

2018r.

56 000 km

mazowieckie

FiatCroma

23 700

2009r.

160 000 km

śląskie

FiatTipo

49 900

2021r.

69 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System