Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lgolebio

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 169
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 10:48
Temat postu:

Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)


Tydzień temu wyjmowałem silnik z mojego cieniasa 700 w celu wymiany simeringu wału korbowego od strony skrzyni (bo z tego miejsca ciekł olej). Przy okazji wymieniłem tulejkę wałka napędowego skrzyni, pomimo, że nie było z niej wycieków (tak na wszelki wypadek:)). Problem w tym, że już na drugi dzień po zamontowaniu silnika z powrotem i przejechaniu kontrolnych 100km, cieknie znowu (na łączeniu silnika ze skrzynią), więc to raczej simering. Słyszałem głosy, że powinno się wymienić całą panewkę razem z uszczelniaczem na nową, bo wał korbowy, który wpada w drgania, powoduje jej zużycie, takie, że nawet nowa uszczelka nie nadąży z odprowadzeniem oleju.

Czy macie jakieś doświadczenia w tym tamacie ?
Powrót do góry
gadu-gadu
mustang1

Junior admin


Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 7756
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska
Posiadane auto: Jeep Wrangler rubicon
Piwa: 335/31
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 15:15
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)


może zamiast tulejki wałka rozrządu cc sprzedali ci tulejkę od 126, różnica polega na innym kształcie odrzutnika oleju, z zewnątrz tego nie widać, a co do panewki to ktoś niezłych [cenzura]ół ci naopowiadał, wymieniasz uszczelniacz i oring pod panewką i to wszystko
Powrót do góry
lgolebio

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 169
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 15:45
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)


No tak oringu pod panewką zapomniałem wymienić....widać dałem d**y. No nic trzeba to będzie jeszcze raz robić Sad. A co do tulejki....hmmm chyba rzeczywiście mogłem kupić złą. Kupiłem stąd http://www.unto.pl/wspornik-walka-sprzegla-cinquecento-p-382.html. Napisali, że jest też do Bisa, a przecież on kręci się w odwrotną stronę.....No nie, jeśli popełniłem tak głupi błąd, to się zastrzelę chyba.
Powrót do góry
gadu-gadu
JANUSZ40

Stały Bywalec



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 179
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: FIAT BRAVO 1.8gt SAAB 9-3 1.9 TiD
Piwa: 9/1
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 16:03
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)


Cytat:
To, że montowałeś podzespoły od fiata 126p do cc i nie miałeś z samochodem problemów, nie znaczy jeszcze, że tak należy postępować.

Hmm... gdzie ja to słyszałem Question Question Question
Powrót do góry
lgolebio

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 169
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 16:13
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)


@Janusz40, serio nie wiem dlaczego piszesz te posty, ale zrozum, że nic do Ciebie nie mam, natomiast Ty nie wiedzieć czemu, piszesz post, który nic nie wnosi do tematu.

Zdaję sobie sprawę, że zamontowałem źle, ale wyobraź sobie....to nie moja wina? Dlaczego ? Ano dlatego, że ktoś w sklepie dał ciała, i musiałem przeoczyć ten szczegół.

Popatrz nr katalogowy wspornika (czyli tulejki) to z katalogu częsci zamiennych Fiata 7679142. Na dowód umieszczam fotkę

Więc jak zauważyłeś, ja nie popełniłem błędu, tylko sklep przesyłając mi nie tą tulejkę co trzeba, bo uznał, że pasuje do obydwu fiatów. Cóż, przyznałem się do błędu, bo nie jako wynikł on z mojego nie dopatrzenia, ale nie celowego działania. Nie montowałem tej tulejki z myślą, że pasuje do obydwu pojazdów, bo dobrze o tym wiedziałem. Jeśli więc sprawia Ci przyjemność znęcanie się nad innymi, bo kosztowało mnie to 4 dni 10 godzinnej pracy, to cieszę się, że możesz sie rozerwać pisząc tak nie adekwatne do tematu posty.
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 16:13
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
JANUSZ40

Stały Bywalec



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 179
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: FIAT BRAVO 1.8gt SAAB 9-3 1.9 TiD
Piwa: 9/1
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 17:57
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)


Cytat:
No tak oringu pod panewką zapomniałem wymienić....widać dałem d**y.


Cytat:
Więc jak zauważyłeś, ja nie popełniłem błędu, tylko sklep


To kto to w końcu sknocił Question
Powrót do góry
lgolebio

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 169
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 18:55
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)


Czy Twoje posty w jakiś sposób wnoszą coś konstruktywnego do tematu ? Powiedz mi ?

Czego właściwie odemnie oczekujesz? Post jest z zapytaniem o panewkę. Czy Twoje posty w jakiś sposób pomagają?

Napisałem, że dałem ciała z oringiem, natomiast prawdopodobnie sklep również, wysyłając mi nie właściwą tulejkę. To po pierwsze, po drugie, nie możesz stwierdzać, że akurat jest to wina oringu, bo nie wiesz skąd cieknie. Ja zresztą też, dlatego jak tylko rozbiorę silnik ponownie,podzielę się tą wiedzą bezzwłocznie.
Powrót do góry
gadu-gadu
mustang1

Junior admin


Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 7756
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska
Posiadane auto: Jeep Wrangler rubicon
Piwa: 335/31
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 19:12
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)


kolego JANUSZ40 nie twoja sprawa kto sknocił robotę i nie dociekaj takich spraw, a nabijanie postów bezsensownymi wypowiedziami poskutkuje usuwaniem Twoich niektórych postów, pamiętaj że ktoś kto grzecznie pyta to oczekuje grzecznej odpowiedzi ale niestety Twoje nie pomagają a wręcz można odnieść wrażenie że są nieco ironiczne, fakt że może dla Ciebie taki problem wydaje się śmieszny to nie jest do śmiechu komuś dla kogo zagadnienia mechaniki to czarna magia, przemyśl to i popraw się lub przestań pisać bzdety wprowadzające zamieszanie na forum, jak zależało Ci na popularności to muszę stwierdzić że ją zyskałeś
Powrót do góry
lgolebio

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 169
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 20:32
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)


Wciąż jednak biję się z myślami, czy aby tej panewki nie wymienić. Skąd wziąłem opinię o konieczności wymiany panewki ? Od mechanika osiedlowego, który pracował kiedyś w serwisie fiata, i w serwisie fiat zakazał wymiany samych simeringów. Wymienianano więc całe panewki na nowe (z uszczelniaczami naturalnie). Czyżby więc napewno się mylił ? Nie wiem ciężko powiedzieć.
Powrót do góry
gadu-gadu
egie

Stały Bywalec



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 148

Posiadane auto: CC 704 1993 FOS LPG
Piwa: 10/3
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 21:42
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)


Chciałbym trochę uporządkować Twoje nazewnictwo i dodać do katalogu możliwych źródeł wycieku jeszcze inne.
Najczęstszą przyczyną jest pierścień uszczelniający (simering), osadzony w tulei prowadzącej wałek sprzęgłowy (to wałek wystający ze skrzyni). Pierścień rzeczywiście musi być przeznaczony tylko do CC ze względu na nietypowe obroty silnika. Jeżeli piszesz o wymianie panewki, to nie wiem, czy masz na myśli uszczelniacz, czy brązową tulejkę, która prowadzi wałek sprzęgłowy i która jest taka sama w 126. Najlepiej kupić kompletną tuleję do CC.
Ale to nie koniec kłopotów. Widziałem wałek sprzęgłowy bardzo zużyty w miejscu współpracy z brązową tulejką i z simeringiem, do tego stopnia, że uszczelnienie wydaje się nieprawdopodobne. Takie zjawisko podejrzewam też u siebie, też zaczęło się sączyć niedługo po wymianie. Szykuję się do następnej rozbiórki ale zwlekam, składając winę to na zimno, teraz na gorąco, a głównie przeraża ogrom pracy.
I tu mam pytanie - ja, zgodnie z książką, wyjmowałem samą skrzynię, niektórzy proponują cały zespół, jeszcze inni silnik, chciałbym usłyszeć Twoją opinię.
I teraz, sygnalizowane na wstępie, jeszcze inne źródło wycieku. Zdarza się, że zaślepka, która uszczelnia wał korbowy, nie jest dobrze osadzona i przepuszcza. Żeby ją wymienić, należy wyciągnąć wciśniętą w koniec wału tulejkę (jak piszą - zniszczyć ją) i dopiero wydłubać zaślepkę. Gdzieś było opisane dokładnie, jak to zrobić.
Powrót do góry
lgolebio

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 169
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 22:21
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)


Więc tak @Egie, uporządkuję wszystko to co zrobiłem i co wymieniłem:

1. Ja wymieniałem całą tuleję prowadzącą, kupowałem ten element http://www.unto.pl/wspornik-walka-sprzegla-cinquecento-p-382.html.
a) ten wspornik posiada już simering

2. Wymieniałem również simering w panewce głównej (czyli w tym elemencie, który również zalecają wymienić), oto on http://www.allegro.pl/item1063914955_panewki_glowne_fiat_cinquecento_cc_700_1_szlif.html

3. Tulejkę, która jest nabita w wał korbowy nie wymieniałem (za nią znajduje się zaślepka, o której piszesz) bo była suchuteńka, uznałem więc, że nie będę jej ruszał

4. Silnik wyjmowałem bez kanału ani podnośnika, posiadam belkę do podnoszenia silnika i po odkręceniu wszystkich śrub, które łączą silnik z rurą zawieszenia, opuszczałem go na ziemię i przepychałem auto do tyłu Smile. Oczywiście ta metoda wymaga tyle pracy, że zdjęcie zderzaka, spuszczenie płynów (chłodzenia i oleju w skrzyni), oraz demnotażu chłodnicy to tylko wierzchołek góry lodowej. Ale gdybym miał kanał to wiadomo, o połowe pracy mniej. Tak czy siak po 10 godzinach w niedzielę silnik leżał już samotny na ziemi i czekał na dalsze prace Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
mustang1

Junior admin


Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 7756
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska
Posiadane auto: Jeep Wrangler rubicon
Piwa: 335/31
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 22:33
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)


ja wyjmuję silnik twoim sposobem w dwie godziny również nie muszę mieć kanału ale to kwestia wprawy, a co do tulei prowadzącej wałek sprzęgłowy to musieli mieć pomieszane w sklepie, nie wiemy jaki olej wycieka czy jest to z silnika czy ze skrzyni, postaraj się to ustalić na podstawie tego co wycieka i wtedy będzie wiadomo, może miałeś wał korbowy w miejscu styku z uszczelniaczem lekko wytarty, była mała ryska na obwodzie i to przez nią uszczelniacz przepuszcza, sprawdź czy ma w odpowiednią stronę ustawione odrzutniki, bo może też sprzedali niewłaściwy i zamiast powstrzymywać wyciek wręcz wspomaga go
Powrót do góry
lgolebio

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 169
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 22:51
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)


Bardzo możliwe, że miał ryskę, kto wie. Natomiast co do simeringu w tej panewce, to upewniałem się 10 razy czy montowałem właściwą, i jest na 100% właściwa, bo nawet strzałki się zgadzały (te na starym były skierowane w tą samą stronę co ten nowy, który nabijałem). Zreszŧą kupowąłem na allegro, z aukcji która tego konkretnego simeringu dotyczyła.

Tak czy siak, robotę należy wykonać ponownie.
Powrót do góry
gadu-gadu
archive_26
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3200

Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Sob 12 Cze 2010, 23:51
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)


Czytam i czytam i zastanawiam się czy mustang1 nie ma racji z tą zaślepka w wale. Sprawdź jaki olej wycieka, czy czysty z skrzyni biegów, czy czarny z silnika? Jeśli z silnika to radzę również wymienić zaślepkę (podchodzi z malucha, do wału,lub sworznia zwrotnicy) przy okazji rozbierania, spróbuj zimering na wale wysunąć o 1mm. do tyłu,( chyba jest taka możliwość i miejsce) bo na starym miejscu wał może być podpracowany i mieć wgłębienie, gdzie już uszczelniacz nie uszczelnia. Kiedyś to się sprężynkę od zimiringa obcinało około 1 cm. i tak był zimering ściskany i jeszcze uszczelniał
Powrót do góry
lgolebio

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 169
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Nie 13 Cze 2010, 09:13
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) Panewka i uszczelniacz wału korbowego (od strony skrzyni)


Właśnie wydaje mi się, że olej jest jakby bardziej przeźroczysty, więc stawiam na skrzynię.
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Cinquecento »

Opinie o samochodach Fiat Cinquecento - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.

10) audio. »

Fiat500

52 900

2019r.

32 000 km

kujawsko-pomorskie

FiatQubo

16 900

2009r.

262 000 km

kujawsko-pomorskie

FiatTipo

35 300

2018r.

189 611 km

podkarpackie

FiatPanda

9 500

2011r.

219 000 km

pomorskie

FiatSeicento

7 000

2000r.

70 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System