Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD 2003 rok
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 12 Sie 2010, 06:12
Temat postu:
wymiana turbiny 1.9 JTD
Witam, wymieniam turbine w stilo 1,9 JTD 2003 rok, po założeniu nowej turbiny jak wygląda sprawa z odpowietrzeniem ?
słyszałem że nie trzeba odpowietrzać wężyka który doprowadza olej smarujący turbine, tylko odpalić autko i przez conajmniej 5 minut nie dodawać mu gazu... _________________ wojak
wymieniałem podkładki miedziane na przewodzie zasilającym turbinę i nic nie odpowietrzałem, po odpaleniu auta na wolnych obrotach turbina ma małe obroty i olej po paru sekundach będzie wtłoczony. A te 5 minut to treszkę długo.
Turbosprężarka jest skomplikowanym urządzeniem o wyjątkowej precyzji. Nieprawidłowe użytkowanie lub modyfikacje mogą doprowadzić do jej uszkodzenia. Błędne podłączenie przewodów lub zmiana kontroli doładowania może doprowadzić do usterki turbiny i/lub silnika.
Bardzo ważnym jest ustalenie przyczyn niesprawności turbosprężarki i ich eliminacja przed przystąpieniem do montażu nowej lub poddanej regeneracji turbosprężarki.
Sprawdzić cały system dolotowy i w razie potrzeby wyczyścić. Następnie należy wymienić filtr powietrza. Jakiekolwiek zabrudzenia mogą doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.
Dopuszczalne jest stosowanie jedynie rekomendowanych przez producentów samochodów części eksploatacyjnych (OEM parts).
Układ olejowy musi być sprawdzony pod względem szczelności i drożności, tak aby zapewniał niezakłócony przepływ oleju.
Należy zweryfikować stan uszczelek flansz układu smarowania turbosprężarki. W przypadku jakichkolwiek zabrudzeń lub uszkodzeń należy je bezwzględnie wymienić.
Wymienić olej w silniku oraz filtr oleju.
Niedopuszczalne jest stosowanie materiałów eksploatacyjnych niezalecanych przez producenta.
Montując turbosprężarkę trzeba korzystać wyłącznie z nowych uszczelek pod kolektor, jak również z odpornych na wysokie temperatury śrub przeznaczonych do montażu w układach wydechowych. Dokręcając śruby trzeba przestrzegać wielkości momentu, z jakimi mają być dokręcone. Należy sprawdzić i w razie potrzeby wyczyścić kolektor wydechowy. Zabrudzenia mogą doprowadzić do awarii turbosprężarki.
Podłączyć układ smarowania. Następnie wlać czysty olej silnikowy do wnętrza turbosprężarki przez specjalny otwór, tak aby uniknąć "suchego" startu podczas pierwszego uruchomienia silnika, kręcąc równocześnie wirnikiem sprężarki. Kolejno zainstalować pozostałe podłączenia. Podczas montażu należy bezwzględnie unikać sytuacji w których powstają naprężenia na przyłączach, jak i na samej turbinie.
Po odcięciu zasilania/zapłonu kręcić rozrusznikiem, aby wytworzyć ciśnienie w układzie smarowania. Następnie uruchomić silnik i pozwolić mu pracować na biegu jałowym przez ok. 30 sekund. Sprawdzić wszystkie połączenia i pewność montażu upewniając się, że nie ma żadnych nieszczelności i przecieków.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.