Problem jest taki że na luzie nie trzyma obrotów. Normalnie powinno być ok 800-900 obr/min, tyle jest z tym że co jakiś czas ok 20 s silnik schodzi z obrotów do ok 500, tak jak by zaraz miał zgasnąć i potem powraca do 800-900. Zdarza się iż podczas tego spadku obrotów zgaśnie. Dzieje się tak samo na Pb jak na LPG. Czasami gdy na LPG zawieszą się obroty na 1000 lub wyżej problemu spadków obrotów nie ma. Generalnie ciężko się rusza samochodem bo bardzo wolno trzeba sprzęgło poszczać aby nie zgasł ale podczas jazdy nie ma ubytków mocy ani innych niepokojących objawów.
Przypomnę historię, samochód miał ok pół roku temu przestawiony rozrząd przy zakładaniu nowego paska(2 ząbki), na szczęście nic się poważnego nie stało.
Mechanik który mi poprawiał rozrząd mówi że te zejścia z obrotów są spowodowane problemami z zaworami które mogły się oprzeć o tłok i już nie trzymają.
Moje pytanie jest następujące czy może to być spowodowane jakąś inną przyczyną? Robić tych zaworów się nie opłaca i dlatego szukam jakiegoś ratunku lub potwierdzenia diagnozy.
Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): Oleśnica / Wrocław Posiadane auto: Fiat Bravo 1.8 16v GT 120KM 2000r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Sie 2010, 21:15
Temat postu:
Re: Spadające obroty
norbercik napisał:
Problem jest taki że na luzie nie trzyma obrotów. Normalnie powinno być ok 800-900 obr/min, tyle jest z tym że co jakiś czas ok 20 s silnik schodzi z obrotów do ok 500, tak jak by zaraz miał zgasnąć i potem powraca do 800-900. Zdarza się iż podczas tego spadku obrotów zgaśnie. Dzieje się tak samo na Pb jak na LPG. Czasami gdy na LPG zawieszą się obroty na 1000 lub wyżej problemu spadków obrotów nie ma. Generalnie ciężko się rusza samochodem bo bardzo wolno trzeba sprzęgło poszczać aby nie zgasł ale podczas jazdy nie ma ubytków mocy ani innych niepokojących objawów.
Przypomnę historię, samochód miał ok pół roku temu przestawiony rozrząd przy zakładaniu nowego paska(2 ząbki), na szczęście nic się poważnego nie stało.
Mechanik który mi poprawiał rozrząd mówi że te zejścia z obrotów są spowodowane problemami z zaworami które mogły się oprzeć o tłok i już nie trzymają.
Moje pytanie jest następujące czy może to być spowodowane jakąś inną przyczyną? Robić tych zaworów się nie opłaca i dlatego szukam jakiegoś ratunku lub potwierdzenia diagnozy.
Powiem Ci tak z mojego nie dużego doświadczenia nie wierze w to co powiedział mechanik bo jest to bardzo małooo prawdo podobne. nie mam tego u siebie w Bravo bo nie mam gazu ale miałem identyczny to samo w Mondeo nieraz szedł jak głupi obroty nie skakały na wolnych obrotach a nieraz odpały i wariował (...) jeździłem do mechaników i tez nie wiedzieli az sie wkurzyłem pojechałem do kolesia co zakładał gaz oczywiście sekwencja podpoił laptopa pod komputer w aucie i jeździłem z nim tak 15 minut po mieście laptop wariował takie ustawienia gazu były zresetował je na podstawowe potem po konsultacji ze mną trochę podkręcił ustawił wyregulował i autko smiga jak lalunia. jesli pomogłem fajnie
Posprawdzam wszystko jak coś będę wiedział to napisze.
no to napisz nam, sprawdzimy na twoim przykładzie czy i jak to sie potwierdzi _________________ Były:
uno 0,9 2002r
Albea 1,2 16V 03r
Seicento 0,9LPG
Jest:
Peugeot 307 kombi 1,6 16V LPG
Kia picanto 1.0 LPG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.