Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola Posiadane auto: Fiat Albea
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 11 Cze 2010, 20:33
Temat postu:
Mulący się silnik, stukanie z tłumika
Na wolnych obrotach stuka z tlumika, a w czasie jazdy nie osiaga pełnej prędkości. Problem pojawil sie w czasie jazdy, od tamtej pory mruga pomaranczowa kontrolka silnika. Silnik nie ma juz takiego kopyta.
Wytankowałem całe paliwo i zalałem 98. Czy to może byc wina czujnika spalania stukowego?
Re: ( Fiat Albea ) Mulący się silnik, stukanie z tłumika
Jeździsz na gazie??
Jeśli tak to najczęstszym przypadkiem w tej sytuacji to problem z wtryskami.
Mam objawy dokładnie jak opisałeś i wtryski do wymiany. _________________ Albea 1.2 16V HL
Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie Posiadane auto: Fiat Albea
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Cze 2010, 14:44
Temat postu:
Re: ( Fiat Albea ) Mulący się silnik, stukanie z tłumika
a jaką masz instalacje gazową? ja mam sterownik staga,reduktor tomaseto, i listwe wtryskowa valtek, i szczerze mówiąc fajnie to chodzi.. pali średnio miasto+trasa 8-8,2 l, troche mnie zmartwiłes tymi wtryskami
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Fiat Albea
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 11 Lip 2010, 16:12
Temat postu:
Re: ( Fiat Albea ) Mulący się silnik, stukanie z tłumika
To masz szczęście. U mnie podobny problem. W ostatnim tygodniu wymiana kabli, 2-krotna wymiana świec nic nie dała. Auto traci moc, zapala się i okresowo mruga kontrolka od silnika; gaśnie całkowicie na biegu jałowym. Wizyta w serwisie i podłączenie do kompa nic nie wykazało. Czasem śmierdzi benzyną. Albea 1.4 8V bez gazu, przebieg 44 tys. km.
Proszę o pomoc.
Re: ( Fiat Albea ) Mulący się silnik, stukanie z tłumika
SylWo28 napisał:
U mnie na gazie nastukane >200.000 km i żadne wtryski nie są zapieczone... na benzynie chodzi aż miło.
Jedna zasada - ZAWSZE gaszę motor na benzynie.
YbiT zalej jakiegos 'udrażniacza' do paliwa. Niezły jest STP. Ewentualnie - jak masz dostęp - można oczyścić wtryski w wanience ultradźwiękowej.
SylWo
U mnie była właśnie diagnoza, taka jak mówiłem, czyli wtryski - kontrolka awarii silnika świeciła cały czas i tak jeździłem, gdyż będąc na przeglądzie diagnosta powiedział, iż to nie żadne wtryski tylko problem z gazem i że często w tych fiatach z instalacjami gazowymi ta kontrolka się świeci.
W związku z powyższym na gazie ładnie jeździłem do dnia dzisiejszego.
Już raz u poprzedniego właściciela się to zdarzyło - u mnie pierwszy raz. Mianowicie najpierw z silnika dobiegł trzask, potem kolejne. Po podniesieniu maski okazało się, iż rozerwana została obudowa filtru powietrza.
Niestety poprzedni właściciel miał tylko rozwaloną obudowę, a ja mam więcej problemów.
Silnik stracił na mocy i ciężko było mi ruszyć z miejsca. Na gazie jak i na paliwie to samo. Musiałem wejść na obroty rzędu 5 tysięcy i powoli puszczać sprzęgło żeby wprawić go w ruch. Jak auto tylko ruszyło to dalej jakoś tam sobie już radziło.
Samochód zaczął pracować głośno i jak na moje odczucie pracuje nierówno, a raczej jak traktor i nie chodzi mi o głośność.
Turlając sie do domu i trzymając stałą prędkośc i obroty rzędu 2-3 tysięcy w pewnej chwili poczułem szarpniecie spowodowane nagłym przyplywem mocy.
Od tego czasu ruszanie nie było już aż tak problematyczne, jednak nadal wymaga większych obrotów.
Przestały natomiast pojawiać się strzały w silniku występujące nie tylko przy dodawaniu gazu, ale też podczas równej jazdy.
Minusem tej sytuacji jest fakt, iż świecąca się kontrolka awarii silnika zaczęła migać.
Jutro jeszcze będę testował rozwiązania podsunięte przez kolegów i zobaczymy co z tego wyjdzie. _________________ Albea 1.2 16V HL
Re: ( Fiat Albea ) Mulący się silnik, stukanie z tłumika
OK - po odstanej nocy przekręcam kluczyk i kontrolka się świeci - to jest dla mnie standard zawsze tak było, jednak po dodaniu gazu kontrolka zaczyna migać i tak pozostaje.
Auto nadal chodzi nierówno i głośno.
Wyczytałem, iż jest patent polegający na przegazowaniu auta 3 razy do 5 tysiecy. Po 2 podejściu po dojściu do 5 tysięcy i zwolnieniu gazu kontrolka przestała świecić. Silnik wrócił dowolnych obrotów. Rozpocząłem 3 podejście i tak jak przy starcie po dodaniu gazu i przekroczeniu ok 2 tysiecy znów dioda zaczęła migać. Po dojściu do 5 tysiaków sytuacja się nie zmieniła. Wykonałem jeszcze 4 podejście, ale sytuacja się nie zmieniła
Aktualnie odłączyłem jeszcze akumulator i może uda się zrobić mały reset. Potrzymam tak z 30 min i zobaczymy.
Nurtuje mnie tylko jedna sprawa. Jakim kurcze prawem rozwala mi filtr powietrza. Tam przecież powinno powietrze być zasysane. Jak dla mnie to aby rozerwać całą obudowę potrzebne jest nadciśnienie w środku. Tylko co jest przyczyną tworzenia się takiej sytuacji. _________________ Albea 1.2 16V HL
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Albea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.