Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9JTD
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 19 Lut 2011, 14:44
Temat postu:
Przegub wewnętrzny
Hej!
Sprawa przegubu wewnętrznego pojawiała się wielokrotnie, ale żeby doprecyzować, mam takie pytanie:
Padł mi przegub wewnętrzny lewy (objawy: drgania nadwozia gdy samochód jest bardzo obciążony - 4 osoby + bagaż, na autostradze, nasilają sie przy łukach w prawo). Mechanik stwierdził, że trzeba wymienić calą półoś, bo fiat nie oferuje poszczególnych części zamiennych - cena: koło 1000zl. Sporo. Dostępne są same krzyżaki, np tu:
http://www.fiat-lancia-alfa.pl/krzyzak-opaski-zestaw-fiat-stilo-1-9-jtd.html,
mechanik twierdzi jednak, że to bez sensu, bo kielich może być też wyrobiony (przegubu nie rozbierał) i że najlepiej wymienić całą półoś. Czy rzeczywiscie tak jest? Czy wystarczy wymienić krzyżak (na allegro nawet po 100zl) czy bez wymiany kielicha to bez sensu?
Druga sprawa - w Stilo wymienia się cały wahacz czy jest on rozbieralny i można wymienić zużyte tuleje/sworznie (o ile jest to opłacalne), cena nowego na przód to 250zl.
P.S. Mogłem użyć niefachowych nazw części, nie jestem specjalista:)
Sprawa przegubu wewnętrznego pojawiała się wielokrotnie, ale żeby doprecyzować, mam takie pytanie:
Padł mi przegub wewnętrzny lewy (objawy: drgania nadwozia gdy samochód jest bardzo obciążony - 4 osoby + bagaż, na autostradze, nasilają sie przy łukach w prawo). Mechanik stwierdził, że trzeba wymienić calą półoś, bo fiat nie oferuje poszczególnych części zamiennych - cena: koło 1000zl. Sporo. Dostępne są same krzyżaki, np tu:
http://www.fiat-lancia-alfa.pl/krzyzak-opaski-zestaw-fiat-stilo-1-9-jtd.html,
mechanik twierdzi jednak, że to bez sensu, bo kielich może być też wyrobiony (przegubu nie rozbierał) i że najlepiej wymienić całą półoś.
Miałem kilka miesięcy temu problem z prawą półosią - objawy te same, oczywiście przy skręcaniu w lewo. Za nową półoś z wymianą liczyli sobie około 1100 zł, regeneracja kosztowała mnie 600 zł. Nie wiem jak będzie z trwałością, ale po przejechaniu 3kkm jest ok.
Musisz wiedzieć, że są dwa rodzaje półosi - krzyżak i homokinetyczna (chyba coś takiego) i jak wyczytałem na forum żeby dowiedzieć się jaką masz musisz po prostu rozebrać auto - po VINie nie poznasz, ktoś pisał nawet, że czasem lewy przegub jest inny a prawy inny ("fiat montował co akurat miał po ręką"), chociaż mi się w to nie chce wierzyć. Nawet jak masz krzyżaka to tych krzyżaków jest też kilka rodzajów - różnią się np. ilością zębów na wieloklinie.
Generalnie moim zdaniem małe są szanse by wymiana samego krzyżaka pomogła ...
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 399 Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
Wysłany: Sob 19 Lut 2011, 15:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Przegub wewnętrzny
nie przerabiałem tego w stilonie, ale ........ przegub homokinetyczny i przegub krzyżakowy to dwie zupełnie różne konstrukcje. Dawniej w autach na półosi napędowej znajdowały się dwa przeguby - od strony mech różnicowego ( skrzyni) homokinetyczny, a od strony koła krzyżakowy - pewnie i tak jest w stilonie
ps. moja oczywista pomyłka : homokin. przy kole, krzyżakowy przy skrzyni. sorki
Ostatnio zmieniony przez bosforus dnia Sob 19 Lut 2011, 17:06, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 84 Skąd jesteś (miejscowość / region): Myślibórz Posiadane auto: Ford Focus mk2
Piwa: 1/2
Wysłany: Sob 19 Lut 2011, 15:46
Temat postu:
Re: Przegub wewnętrzny
arturrro napisał:
Druga sprawa - w Stilo wymienia się cały wahacz czy jest on rozbieralny i można wymienić zużyte tuleje/sworznie (o ile jest to opłacalne), cena nowego na przód to 250zl.
Jak najbardziej są dostępne zarówno sworznie jak i tuleje, bardziej moim zdaniem w wypadku, kiedy nie chcemy(nie mamy kasy) wymieniać całych wahaczy opłaca się kupić dobre tuleje i sworznie np. febi, lemforder czy trw albo moog niż nowe wahacze FAST. To najgorsze badziewie pod slońcem. Założyłem je we wrześniu a dziś mam tylne tuleje w nich do wymiany. Nie wiem czy z 3 tys km na nich zrobiłem... Teraz właśnie zamawiam tuleje, potem demontaż wahaczy na kanale, wizyta u zaprzyjaźnionego mechanika by wybić stare tuleje na prasie i wtłoczyć nowe a potem montaż regenerowanych wahaczy. _________________ Wszelkie opinie zawarte w tym poście są prywatnymi opiniami autora, powstałymi nieraz nie do końca świadomie.
Moderatorzy forum nie ponoszą więc odpowiedzialności za treści w nich zawarte.
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 864 Skąd jesteś (miejscowość / region): ZACHODNIOPOMORSKIE Posiadane auto: było stilo MW jest croma 150kM
Piwa: 39/1
Wysłany: Sob 19 Lut 2011, 20:15
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Przegub wewnętrzny
w oryginalnych wahaczach można wymienić tylko same tuleje sworzeń jest nie wymienialny, na allegro można spotkać wahacze blaszane które mają możliwość wymiany sworznia pasują one bodajże od rocznika 2004(5) otwory na tulejach są większe także jeżeli masz auto z np. roku 2002 to przy takim wahaczu trzeba jeszcze wymienić tuleje
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 177 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola Posiadane auto: STILO 1.9 JTD, 115KM, MW-2003
Piwa: 11/3
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 09:45
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Przegub wewnętrzny
Witam.
Kolego ja wymieniałem sam krzyżak jakieś 10 kkm i wszystko gra. Ten kielich nie jest tak łatwo uszkodzić. Szybciej pada właśnie ten krzyżak. Pamiętaj jeszcze o odpowiednim smarze. Nie może to być smar grafitowy.
Ja użyłem tutela mr2.
Proponuje wyciągnąć półos i sprawdzić jej stan. Szkoda wyrzucać kupę pieniędzy skoro nie ma takiej potrzeby.
W którymś z postow to już opisywałem. Poszukaj.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.