Witam! Mam wyciek oleju jak w tytule od strony kierowcy zauwazylem ze ta guma jest juz sparciala i mam pytanie czy wymiana samej tej oslony rozwiaze problem czy cos jeszcze trzeba wymienic i czy ten olej jest ze skrzyni jak tak to gdzie jest jakis wpust zeby go dolac i jaki konkretnie tam olej sie wlewa.I jeszcze jakis krotki instruktaz jak wymienic ta gume jak ktos sie orientuje.Z gory dziekuje
Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mysłowice Posiadane auto: Daewoo tico 97r/było cc900 i uno
Piwa: 57/8
Wysłany: Pią 15 Kwi 2011, 18:01
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wyciek oleju z oslony przegubu
trzeba ściągnąć osłone gumową i zobaczyć jak wygląda łożysko.Jeśli trzeba będzie to wymienisz wraz z osłoną gumową.olej do skrzyni raczej 75w90,ale to musisz w instrukcji obsługi.Na skrzyni będzie wlew oleju. _________________ POSTAW PIWO ZA POMOC!!!!
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wyciek oleju z oslony przegubu
Dzieki za pomoc.Niestety nie mialem czasu zeby poszukac ale juz znalazlem co trzeba robic tylko zastanawia mnie czemu jakis olej wycieka z tej oslony.Piwo postawilem
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wyciek oleju z oslony przegubu
wilu221 napisał:
Dzieki za pomoc.Niestety nie mialem czasu zeby poszukac ale juz znalazlem co trzeba robic tylko zastanawia mnie czemu jakis olej wycieka z tej oslony.Piwo postawilem
Doprecyzuj o który przegub chodzi:zewnętrzny(przy kole),czy wewnętrzny(przy skrzyni) W przegubie zewn. jest smar,a w wewn. masz na pewno olej ze skrzyni.
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wyciek oleju z oslony przegubu
abrams napisał:
czlowiek jest chyba w stanie odroznic olej od smaru?
chodzi na pewno o przegub wewnetrzny ktory pracuje w oleju ze skrzyni
Wytopiony w wysokiej temp. smar też może wyglądać jak olej-ponadto w nowszych P/S/Albea w przegubach wewn. jest smar,więc niech lepiej autor postu napisze o który chodzi.
Zresztą jak widać powyżej podpowiedzi są różne.
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Wto 19 Kwi 2011, 03:37
Temat postu:
nieszczelna osłona przegubu
W zasadzie nieważne która to osłona- czy od skrzyni czy od koła, i tak trzeba prawie tą sama robotę zrobić, czyli wyjąć ośke- ja to zrobiłem na osiedlowym parkingu więc nie trzeba nie wiadomo jakiego warsztatu....
Ażeby wyjąć ośkę należy:
- zlać płyn ze skrzyni (korek z boku, rozmiar taki sam jak w misce olejowej silnika, ale ma magnes)
- zluzować nakrętkę piasty, podnieść i wyjąć koło
- rozłączyć zwrotnicę od amorka ażeby zrobić sobie luz, a jak nie wystarczy to i sworzeń wahacza rozłączyć (jedna ośka głebiej w skrzynię wchodzi)
- wyjąć ośkę i wymienić sobie osłonę- jedną albo drugą, albo jak ktoś chce to dwie
Zanim się zacznie trzeba mieć 2 litry oleju do skrzyni, opaski z osłoną (kolega wie która), nakrętkę piasty (jak dokręcana była więcej jak 2 razy to najlepiej wymienić), a jak się rusza przegub przy kole to i z pół kilo smaru molibdenowego (dwusiarczek molibdenu na bazie mydeł litowych fachowo się nazywa- kolor grafitowo-czarny).
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wyciek oleju z oslony przegubu
Oleju ze skrzyni nie spuszczałem-wystarczyło podstawić stare wiadro i wyciekło może 0,5 l.
Trzeba odkręcić też końcówkę stabilizatora,aby półośka wysunęła się z piasty-sworznia wahacza nie trzeba ruszać.
W przypadku wymiany uszczelnienia wewn. dobrze jest wymienić komplet:osłona półosi+łożysko-uszczelniacz,aby wkrótce nie robić tego ponownie.
Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 631 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: fiat
Piwa: 36/9
Wysłany: Pon 21 Lip 2014, 00:44
Temat postu:
nieszczelna osłona przegubu
Odgrzewam stary temat ale myślę że się komuś jeszcze przyda informacja.
Niedawno wymieniałem uszczelniacz półosi przy skrzyni. Oczywiście ze względu na podciek oleju przez łożysko uszczelniające. Kupiłem oryginał w ASO za stówkę, numer 46307644 dobrany wg numeru VIN i... zonk. Wewnętrzna średnica łożyska uszczelniającego miała 23 mm, o 1,5 mm za mało!
Więc zwrot, mierzenie i... w magazynie znalazła sie taka sama osłona, z tym samym numerem katalogowym (46307644) i łożyskiem 24,4 mm, taka jak średnika wałka. Gumowe manszety sa identyczne, mają ten sam numer i średnicę, różne są zimmeringi.
Dlatego też żeby dobrać właściwy rozmiar trzeba zmierzyć średnicę tuż przy łożysku uszczelniającym, żeby dwa razy nie jeździć do sklepu.
Zauważalna różnica wizualna - niebieska kropka maźnieta farbą na osłonie dobrej, a żółta kropka na tej za ciasnej.
Poprzednim razem parę lat temu jak wymieniałem problemu nie było, bo trafiłem na właściwy rozmiar łożyska.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.