Dołączył: 13 Sty 2008 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: CC 700 FOS 1995
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 10 Cze 2008, 21:18
Temat postu:
Odma
Witam,
Wczoraj wymieniłem w swoim cieniasie olej i zobaczyłem, że rurka co odchodzi bezpośrednio od wlewu oleju jest pęknięta i mam trochę zafajdany silnik... pojechałem więc do sklepu z częściami i kupiłem nową...
No i zobaczyłem rzecz dziwną - a mianowicie, że ta rurka jest troche inna niż ta co jest u mnie... Poszedłem więc do kolesia ze sklepu i chciałem jakąś inną, a ten zajrzał do cieniasa pod maskę i mówi, że to nie tak ma być...
U mnie ta rurka jest nieco dłuższa i jej wylot jest skierowany bezpośrednio na ziemię... zaraz po wymianie oleju jak kilka kilometrów zrobiłem, to kapał z niej na ziemię olej.
Fabrycznie natomiast podobno tak jest, że ta rurka łączy się z filtrem powietrza (u mnie ten otwór jest zatkany).
Więc mam pytanie,
Skoro u mnie jest tak zrobione jak zrobione, to pewnie osoba co to zrobiła miała jakiś cel w tym. Więc czy warto zmienić to na taki stan jak jest fabrycznie czy lepiej zostawić jak jest?
Ta rurka to odma.
Połączona powinna być z rura doprowadzająca powietrze do gaźnika (od filtra powietrza).
Piszesz,że leci z niej olej....
No to ktos wczesniej specialnie puścił odmę pod silnik zeby nie zasyfić gaźnika olejem. Twój silnik ma silne przedmuchy ze skrzyni korbowej i pluje olejem. Nie jest z nim dobrze w takim razie. Z odmy powinny leciec tylko gazy powstałe w silniku.
Olej nie! Przykra sprawa.
Pierścionki sie skończyły prawdopodobnie.
Poziom oleju mas zodpowiedni? Czy moż ezalany pod korek ?
a w mojej Sienie 1,2 też jest rurka ale jakoś tak z głowicy idzie do rury powietrznej obok przepustnicy. Doprowadza spaliny czy coś tam do przewodów powietrznych bo jest to jakiś tam odzysk czegoś tam ale ciekawa sztuczka jest taka że właśnie tą rurką dostaje się olej do przepustnicy,nie dużo ale jest tłusta. Czy to może sugerować uszczelkę pod głowicą????? _________________ podstawą dobrej jazdy........ są koła !!!
Ekologia i tyle!
Gazy ze skrzyni korbowej trafiają z powrotem do silnika i zostają spalone. W autach z dużym przebiegiem pojawiają się przedmuchy na pierścieniach. Powstaje wyższe ciśnienie w skrzyni korbowej które wypycha olej przez odmę. W twoim przypadku przedmuchy nie sa mocne więc tworzy sie tylko mgła olejowa która zalepia Ci przepustnice.
Puśc odmę pod silnik jak nie chcesz mieć zarypanej przepustnicy.
A jak sie juz będzie fest laó to można buteleczkę na koniec odmy założyć żeby oliwkę zbierać. Odmy w żadnym wypadku nie można zaślepić!
ja tak dla śmiechu piszę że "cośtam" ....dzięki za podpowiedź , a co do przebiegu to mam 110 tys. więc chyba już czas na pierścionki...a może też uszczelka...dziękuję i pozdrawiam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _________________ podstawą dobrej jazdy........ są koła !!!
Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stryszawa Posiadane auto: cc 704 1995 r opel astra f 1.8 16v fiat puntoI 1.6 16v
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 11 Cze 2008, 07:33
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Odma
a jeżeli chodzi o te przedmuchy z tej odmy czy jak jest podłączona to będzie gaźnik zabrudzony olejem
Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podhale Posiadane auto: Fiat Cinquecento young 704 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 11 Cze 2008, 09:47
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Odma
Bartek84 napisał:
Wszystko juz jest chyba wyjaśnione.
110 tyś i pierścienie do wymiany - chyba żartujesz - albo masz rzeczywiście zrobione 2x tyle.
Tam może trochę kapać i się nie przejmuj _________________ Aisan + LPG BRC Blitz EMU II
A co do pierścieni.. to 110tys to jeszcze nie czas na nie.
Z odmy nie powinien lecieć olej do przepustnicy. Miałem kilka autek różnych marek i w żadnym nie było takiego problemu.
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 256 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubelskie Posiadane auto: Fiat Seicento S900 1999
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 11 Cze 2008, 11:08
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Odma
tylko pytanie czy to na pewno olej. Mi też się wydawało, że to olej, ale po bliższej analizie okazało się, że jest to po prostu brudna woda. _________________ Citroen C3,2006, benzyna,
Peugeot 307SW,2006, diesel
olej , raczej, bo lepki i tłusty ale poza tym z płynem chłodzącym czary się odbywały bo po rozgrzaniu silnika płynu w zb.wyrównawczym było pod korek czyli full ! Tzw pan mechanik zaproponował wymianę termostatu (25zł w firmie EDPOL w mysłowicach) wymieniłem sam (pestka i bułka bez masła) i jest jakby lepiej, płyn jest na stałym poziomie i nie bulgocze.Przeczytałem gdzieś tu na forum że podnoszenie poziomu płynu chłodzącego powoduje zapieczony klocek hamulcowy!!! A co ma wspólnego chłodzenie z hamulcami? Trochę mnie to rozśmieszyło...czy kogoś jeszcze to bawi ? _________________ podstawą dobrej jazdy........ są koła !!!
Zatwardzenie sąsiada z bloku obok też powoduje gotowanie się płynu w układzie chłodzenia.
Albo ty coś źle przeczytałes albo ktoś nie ma pojęcia o czym pisze. Proponuję nie roztrząsać tematu.
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=3008 to tu jeden gość pisze o klockach i chłodzeniu.... ale sorry, już nie roztrząsam tematu. Pozdro for ALL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _________________ podstawą dobrej jazdy........ są koła !!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.