Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Stilo Abarth 2.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 01:06
Temat postu:
selespeed
Witam podziele sie moja awaria dojezdzajac do skrzyżowania nagle stilonek wbija mi luz nie reaguje w ogole na lewarek no to bach go na pobocze maska w gore i podpinam pompe od selespeeda na krotka i cisza no i tak kilka raz i nagle zaczyna sie cos odzywac ale slychac ze ma opory no to przestalem i zagladam do skrzynki z bezpiecznikami patrze bezpiecznik spalony a ze mialem akurat w zapasie taki sam no to włozylem go i dojechalem do domu jakies 4 km. Na podworku juz znow padł ale patrze ze bezpiecznik caly no to znow pompke na krotko i cisza poprosilem znajomego by wzial kawalek rurki metalowej i pukał w pompke i slychac jak na chwilke sie wlacza stwierdzilem silnik elektryczny spalony no to jazda do garazu podnislem auto wyjałem pompe rozebrałem i patrze wirnik spalony szczotki cale jeszcze ich sporo sprawdzilem jak przechodzi prad przez wirnik do komutatora i miejscami byl miejscami nie.Po długich poszukiwaniach znalazłem goscia ktory za nie duza sume 100 zl naprawil mi taki silnik czyli przewinął na nowo itd.
Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Stilo Abarth 2.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 24 Mar 2011, 22:07
Temat postu:
...
WItam. problem do konca nie rozwiązany, chodzi o to ze jak naprawilem ta pompe to pojezdzilem dwa dni i snow skrzynia nie chodzi domyslilem sie ze cos jest z ukladem hydr. wiec wyjałem pierwszy z elektrozaworow i odpalilem pompe przetłoczyla olej z duza iloscia powietrza . pozniej bylo dobrze samochod jezdzil i znow klapa pompa pompuje ale nie moza nabic cisnienia wieksze niz 25-30 bar (pracuje normlanie) i nie wiem co to moze byc czy zapowietrzony uklad czy moze gruszka padła a moze ktorys z elekrozaworow nie zamyka i jest otwarty obieg ?? Pomocy
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Stilo 2.4 abarth
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 10 Maj 2011, 14:07
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Awaria skrzyni SELESPEED.
szuleckt napisał:
Widzę, że temat nabrał kolorów Kangurki w selespeedzie to normalna sprawa. Nieszczęście mamy takie, że w Polsce nikt (lub prawie nikt) nie potrafi tego wyregulować. A co do kupowania Stilo z selespeedem. Ja kupując swój wiedziałem, że kangurki to normalka i wcale mnie nie przerażały - bo one wcale NIE oznaczają, że skrzynia się zaraz rozsypie - po prostu tracimy trochę na komforcie podczas ruszania.
Co do wytrzymałości selespeeda. Podejrzewam, że wytrzyma on więcej kkm niż manual gdy właścicielem auta osobą używająca pedału przyspieszenia binarnie (nie oszukujmy się, Abartha z Selespeedem nie kupuje dziadek żeby jeździć nim do kościoła) - w manualu kilka nieudanych zmian na 2 i synchronizator do wymiany.
Wracając do zakupu samochodu z selespeedem. Kupowałem Abartha w listopadzie 2008, zapłaciłem za niego 20,5 tyś zł (uważam, że to było tanio bo autko w bardzo dobrym stanie, świeżo sprowadzone ze Szwajcarii, 100% kompletne). Auto super wyposażone, bardzo ładne. Nawet jeśli miałbym doliczyć 2tyś z naprawę skrzyni to za 22,5tyś nie kupiłbym nic ciekawszego co spełniałoby moje oczekiwania.
I teraz pytanie, czy ponownie kupiłbym Abartha z selespeedem? Oczywiście tak, gdyż:
- kangurki nie występują zawsze (głównie gdy na zewnątrz jest zimno)
- kangurki nie przeszkadzają, aż tak strasznie (występują głównie podczas bardzo delikatnego ruszania)
- wg producenta selespeed i manual mają takie same osiągi
- spalanie takie samo jak w manualu (bo to prawie jest manual)
- selespeed wyręcza mnie od ciągłego sięgania do lewarka zmiany biegów
- międzygaz podczas redukcji to po prostu CUDEŃKO
Oczywiście gdyby ASO FIAT było w stanie usunąć kangurki za rozsądna cenę (po raz kolejny przytoczę, w ASO Peugeot kosztuje to ~500zł) to jasne, że bym ich się pozbył.Jednak jeśli mam wymieniać, sprawne elementy to wolę jeździć z kangurkami - bo aż tak nie przeszkadzają.
Wniosek jest taki: skrzynia selespeed we Fiacie (w Alfie to inna bajka) jest super, tragiczne jest to, że Fiat wprowadził takie samochody na polski rynek ale nie zapewnił odpowiedniego szkolenia w sieci ASO.
Pozdrawiam wszystkich
Popieram!
Przejechałem ponad 100.000 km (ma teraz 150.000 przebiegu) i uwazam że jest to genialne autko...
Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Stilo Abarth 2.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 13 Maj 2011, 20:42
Temat postu:
..
Witam wracam ponownie Mam pytanie czy częste właczenie sie pompy podkreslam bardzo czeste jest zwiazane z uszkodzeniem Akumulatora Ciśnienia ? Uklad selespeed szczelny oleju nie ubywa.
Witam
Z tego co wiem to tak, jesli pompa czesto sie wlacza to znaczy ze akumulator nie trzyma cisnienia w ukladzie, tak sie kiedys dowiedzialem w aso.
Pozdrawiam _________________ Stilo ABARTH
Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Stilo Abarth 2.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 04 Cze 2011, 10:43
Temat postu:
..
Witam zauwazylem jeszcze jeden problem pompa wlacza sie co chwile i Olej z ukladu wraca caly czas do zbiornika z olejem wydaje mi sie ze nie powinno tak byc. Co moze byc przyczyna ?? Akumulator Cisnienia Nowy ! stary byl w takim razie dobry.
Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Stilo Abarth 2.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 22 Lip 2011, 20:25
Temat postu:
...
Witam wracam ponownie borykam sie cały czas z problemem selespeeda po wymianie akumulatora jest chyba lepiej bo utrzymuje cisnienie podczas jazdy przy zmianie biegu spada do 43-41 i zalacza pompe lecz gdy autko stoi w pozycji N,1 lub R cisnienie spada nawet do 25-7 i nie wbija biegu ledwo cisnienie dochodzi do 40 i znow spada ale gdy tylko uda mi sie ruszyc i zmienie juz z 1 na 2,3,4,5 to Cisnienie trzyma jak dla mnie bardzo dobrze dobija do 51 i praktycznie nie spada az do redukcji bądź zmiany biegu. Nie wiem czy moglem cos popsuc ale wyjmowalem wszyskie elektorzawory i je czyscilem rozkrecalem te dolne korki i zastanawia mnie czy te dolne korki ze sprezynka trzeba jakos odpowiednio dokrecic jakas sila badz ilosc obrotów tak samo martwie sie ze pompe ktora kupilem używkę za 200 zł jest juz na wykonczeniu. Panowie pomocy każda mysl w tej chwili sie przyda. A moze posiada ktos z Was kompletny aktywator bądź elektozawory i pompe selespeed na sprzedaż ???
Dołączył: 23 Kwi 2010 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa Posiadane auto: Fiat Stilo Abarth 2.4 + gaz prod 2002
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 27 Lip 2011, 20:35
Temat postu:
Re: ...
Adrianek-stilo napisał:
Witam wracam ponownie borykam sie cały czas z problemem selespeeda po wymianie akumulatora jest chyba lepiej bo utrzymuje cisnienie podczas jazdy przy zmianie biegu spada do 43-41 i zalacza pompe lecz gdy autko stoi w pozycji N,1 lub R cisnienie spada nawet do 25-7 i nie wbija biegu ledwo cisnienie dochodzi do 40 i znow spada ale gdy tylko uda mi sie ruszyc i zmienie juz z 1 na 2,3,4,5 to Cisnienie trzyma jak dla mnie bardzo dobrze dobija do 51 i praktycznie nie spada az do redukcji bądź zmiany biegu. Nie wiem czy moglem cos popsuc ale wyjmowalem wszyskie elektorzawory i je czyscilem rozkrecalem te dolne korki i zastanawia mnie czy te dolne korki ze sprezynka trzeba jakos odpowiednio dokrecic jakas sila badz ilosc obrotów tak samo martwie sie ze pompe ktora kupilem używkę za 200 zł jest juz na wykonczeniu. Panowie pomocy każda mysl w tej chwili sie przyda. A moze posiada ktos z Was kompletny aktywator bądź elektozawory i pompe selespeed na sprzedaż ???
Mam aktywator i inne części do selespeeda 501288941 _________________ Pozdrawiam.
Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Stilo Abarth 2.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 28 Sie 2011, 23:37
Temat postu:
..
Witam wracam ponownie. chcial bym przedstawic moje wykresy zwiazane ze skrzynia biegow . interesuje mnie czy ze sprzegłem jest wszystko ok (szukam awarii, gdy silnik sie rozgrzeje skrzynia wyrzuca na N) takie sa parametry na silniku nie odpalonym Skok tarczy docisk. sprzegla: 15,054 mm
Odniesienie tarczy docisk. sprzegla: 15,028 mm
Na silniku odpalonym spada Skok tarczy docisk. sprzegla: 5,564 mm
Odniesienie tarczy docisk. sprzegla: 5,200 mm
Dzis sie podłaczyłem do stilo znajomego i parametery na zgaszonym i odpalonym roznily sie o 3 mm Silnik odpalony :Skok tarczy docisk. sprzegla: 8,710 mm
Odniesienie tarczy docisk. sprzegla: 8,736 mm
Silnik off :Skok tarczy docisk. sprzegla: 18,720 mm
Odniesienie tarczy docisk. sprzegla: 18,720 mm
Czy wyniki z mojego Auta sa złe ? Czy moze mam słaba pompe oleju ktora przy wiekszych temperaturach zaczyna sie przegrzewac i słabnie.. Pomocy
Dołączył: 04 Maj 2019 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Fiat Stilo
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 04 Maj 2019, 21:00
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Awaria skrzyni SELESPEED.
Pomocyyy….! Witam. Czy ktoś mógłby mi polecić mechanika/elektryka gdzieś na Sląsku (moje miejsce zamieszkania to 44-200 Rybnik), który zaprogramuje/skalibruje automatyczną skrzynię Fiata Stilo ??? Będę wdzięczny za każdą pomocną mi informację.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.