Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Marea 1.6 16v 1997r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Cze 2011, 20:32
Temat postu:
Mryga MARCHEWA 1.6 16v
Witam. Potrzebuję waszej pomocy i jakiś zaufany warsztat, który nie wyciągnie ze mnie ostatniej złotówki. Mój problem polega na tym że, gdy silnik jest rozgrzany podczas jazdy przerywa i gaśnie. Dzieje się to na gazie i na benzynie (instalacja sekwencyjna). W momencie uruchomienia silnika mryga marchewa i silnik odpala ale jak chcę ruszyć to gaśnie. Jak już uda mi się uruchomić i ruszyć to raz kontrolka się świeci a raz nie, przejadę od 3 do 30km i znowu to samo. Proszę o pomoc!!! _________________ Boro
Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 887 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Brava Grande Tipo
Piwa: 107/0
Wysłany: Czw 23 Cze 2011, 21:33
Temat postu:
Re: ( Fiat Marea ) Mryga MARCHEWA 1.6 16v
Myślę że najlepszym rozwiązaniem jest podpięcie po Euroscana .Błędy powinny być zapisane w pamięci kompa więc to najlepsze rozwiązanie .
Nie ma co szukać na ślepo bo czasami to drożej wychodzi
Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Marea 1.6 16v 1997r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Cze 2011, 23:12
Temat postu:
Re: ( Fiat Marea ) Mryga MARCHEWA 1.6 16v
Pewnie kolego masz rację tylko czy zwykły diagnosta sobie poradzi, czy mam jechać do BOSCH AUTOTRONIC gdzie diagnostyka kosztuje 250pln? _________________ Boro
Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 887 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Brava Grande Tipo
Piwa: 107/0
Wysłany: Pią 24 Cze 2011, 08:23
Temat postu:
Re: ( Fiat Marea ) Mryga MARCHEWA 1.6 16v
Najpierw podjedź do kogoś kto ma program do 1.6 16V właśnie np Euroskan i Visa 1.8 podłączy zczyta błędy i już coś będziesz wiedział. A za tą usługę nie można kasować więcej jak 30-50zł
Kolego na 100% podłączenie pod kompa,aby nie robić sobie niepotrzebnych kosztów. Ja osobiście co bym zrobił bez wcześniejszego wydawania kasy to: po pierwsze rozłączenie aku na jakieś 10 minut i przeprowadzenie adaptacji krokowca na samej benzynie, tak aby się nauczył niskich obrotów. Po tym zabiegu zapodał bym na gaz i zaobserwował co się zmieni. jeśli na benie pracował by oki, a na gazie zacząłby szaleć do do regulowania mapy na gazie. Pozdrawiam i przepustnice także wyczyść.
Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Marea 1.6 16v 1997r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 25 Cze 2011, 23:43
Temat postu:
Re: ( Fiat Marea ) Mryga MARCHEWA 1.6 16v
Pojechałem na kasowanie błędów do 5 serwisów. W ostatnim serwisie udało mi się połączyć komputer ze sterownikiem. Pan mechanik powiedział że nie da się przywrócić ustawień fabrycznych bo sterownik się zablokował i musi go odesłać do Bielsko Białej, koszt naprawy to 600pln albo żebym kupił komputer czysty i tak też zrobiłem. Kupiłem kompa z aukcji: http://allegro.pl/komputer-fiat-brawa-brava-bravo-marea-1-6-bez-kodu-i1661949982.html i pojechałem odebrać go osobiście. Podłączyłem go, faktycznie zadziałał ale usterka pojawiła się znowu, tyle że trwała kilka sekund, szarpał chwilę ale nie zgasł. _________________ Boro
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 30 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: FIAT MAREA Weekend 1.6 16V ELX 97r.
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 29 Cze 2011, 17:29
Temat postu:
Re: ( Fiat Marea ) Mryga MARCHEWA 1.6 16v
Przyznam, że ciekawy pan mechanik że od razu wymiana kompa, a te u nas są szczególne:) u siebie kupiłem tester diag i okazało się że poza ABS to nic sprawdzić się nie da(jak bym poczytał na sieci więcej to też bym wiedział że nie), a w bratach z tego samego roku z tym samym silnikiem są inne kompy fcuk
problemów z marchewką bez liku ja przed chwilą założyłem posta bo mam problem z marchewką ale auto zachowuje się na razie inaczej niż twoje,
jeśli gaśnie nie zależnie benzyna czy gaz, a gaz masz na wtrysku czyli inne dysze i zmieniłeś komp i wprowadziłeś po zmianie kompa mapę gazu to pozostają na mój łeb czujniki + krokowy sonda lambda bądź jakaś przebitka w elektryce
ja mam gaz 2 gen wpuszczanej przed przepustnicę i marchewka też zaczęła się palić tak samo na gazie i na benzynie po uruchomieniu silnika, a wystarczy puścić pedał gazu i po chwili gaśnie obstawiam czujnik położenia przepustnicy ale... bez kompa ni rusz
pozdro
FIAT FOR EVER:)
W moim przypadku pomogła również wymiana cewki.
A ponieważ mój przypadek również uparty co do podłączenia pod komputer,więc zaczęłam wymieniać w ciemno.Ponieważ wszystko działo się mniej więcej tak jak u kolegi w pierwszym poście,że jak się silnik nagrzeje,więc pomyślałam,że będzie to któryś z czujników temperatury,a że w między czasie i termostat skończył żywot,to wymieniłam termostat z obydwoma czujnikami.Niestety nic się nie zmieniło,a wręcz pogorszyło bo przestała już odpalać ciepła nawet na gazie.Odpaliła dopiero jak przestygła.
Więc skoro Ona mnie tak wzięła to sobie pomyślałam,że jak nic będzie cewka.
Oczywiście Pan diagnosta (od siedmiu boleści) połączył się ze sterownikiem ale błędów już nie umiał zczytać,więc powiedział mi ,że sterownik układy wtryskowego pokazuje błędy i trzeba będzie go wymienić.No to ja mądralińska do Pana,że:
To,żę sterownik pokazuję błędy to ja wiem ,ale ja przyjechałam do Pana,by mi pan powiedział jakie błędy,czego ja mam szukać i jakie kody.Niestety pan diagnosta nic więcej nie umiał mi powiedzieć.
Tak więc na zakończenie moich opowieści :
Żeby jeszcze na sto procent potwierdzić moje przypuszczenie,to pierw zamieniłam cewkę z innego auta i....Bingo.
To było to;)Wolałam pierw zamienić dla stu procentowej pewności,niż zapłacić 170 zł i okazało by się,że nic z tego.
Wymiana banalnie prosta
No to na tym zakończę i mam nadzieję,że wszystkie nasze posty zawarte w tym wątki posłużą dla potomności i rozwiążą ten problem jeszcze nie raz. _________________ Nie znam się,kobietą jestem ...
(zpa 1256585)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Marea ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.