Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice Posiadane auto: Fiat Bravo 1,4 12v 97r
Piwa: 1/9
Wysłany: Sro 24 Sie 2011, 08:22
Temat postu:
Tylne koło zgrzyta i dzwoni
Witam serdecznie wszystkich. Mam problem z tylnim kołem w właściwie chyba coś się oberwało w bębnie i nawala głośnym klekotaniem gdy kolo się kręci ,luzów na łożysku nie ma mi się zdaje że szczeki trafił ..... nie da sie tak jezdzic hałas duży . Czy do mojego modelu szczęki są drogie i bębny bo pewnie by trza tez wymienic ,czy wymienic dwie strony czy jedną ? i jeszcze jedno pytanie po sciągnięciu koła jest śruba piasty ,po odkręceniu jej bęben można ściągnąc? bez problemów czy coś bedzi trzymac jeszcze? Słyszałem że są jakieś dwie odmiany szczęk w moim przypadku to jakie to mają byc? bravo 1,4 12v 97r proszę o rady w ostatnim czasie duzo wywaliłem kasy na niego i nawet poradziłem sobie z falującymi obrotami :)sam prosta sprawa była a tyle krokowców się na wymieniałem i nic .
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 1887 Skąd jesteś (miejscowość / region): białystok Posiadane auto: chevrolet aveo T255 i hultaj atos
Piwa: 137/4
Wysłany: Sro 24 Sie 2011, 17:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Tylne koło zgrzyta i dzwoni
co prawda nie mam bravo ale .... budowa tylnego kola jest podobna w kazdym samochodzie po zdjeciu kola masz beben przykrecony dwoma srubami (chyba klucz 10 lub 12)- trzeba je odkrecic (duza nakretka Klucz 32 jest od lozysk- wiec nie trzeba jej ruszac) po sciagnieciu bebna masz szczeki na wierzchu a te trzeszczenie - to podejrzewam peknieta sciagajaca sprezyne _________________ Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone- jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione! Nie udzielam rad telefonicznie.
Jeżeli tył nie był długo odkręcany to przygotuj się na spore problemy ze zdjęciem bębnów. Ja sam nie dałem rady - pomógł mechanik choć również nie bez oporów. Za komplet bębnów dałem 150, szczęki chyba 100. Jest trochę zabawy z regulacją, więc jeśli tego nie robiłeś to oddaj do mechanika bo możesz mieć problemy z ręcznym potem.
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice Posiadane auto: Fiat Bravo 1,4 12v 97r
Piwa: 1/9
Wysłany: Czw 25 Sie 2011, 07:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Tylne koło zgrzyta i dzwoni
Dziękuję i tak też uczyniłem wybrałem sie do mechanika w pracy również mi odradzono samemu robic ,koszta całości z robocizną wyniesie mnie 350zł robie dwie strony z wymianą bębnów. 130zł robocizna reszta to częsci cena w sobote na warsztat:) dziękuję za zainteresowanie tematem.
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice Posiadane auto: Fiat Bravo 1,4 12v 97r
Piwa: 1/9
Wysłany: Nie 28 Sie 2011, 09:25
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Tylne koło zgrzyta i dzwoni
Witam . A więc sobota dosłownie od 9 rano do 20,30 przy wymianie:( oczywiscie w warsztacie. Problem tkwił w jednym kole ,dziwna sprawa opisuje ; wymienione szczeki które były gołe do blachy wymienione na nowe oraz spręzynki i oczywiscie bębny ,łozysko jest ok na piascie wiec nie było potrzeby wymieniac ,wszystko sie pięknie kręci lecz poz założeniu koła i dokręceniu jednej śruby koło dostaje taki hamulec żę w cale sie nie kręci. Przekładki z drugiego koła nic nie daja ,ani wymiany piasty ani nic z kola które kreci sie bez problemów.CZas leci a my tkwimy w miejscu więc doszliśmy że coś po dociągnieciu śrub dociska flansze do bębnów i tego był powód .Gdzieś jeszcze jest otarcie bo w trakcie jazdy jest słychac ale oporów nie ma na koło aby były obawy. Szczeki nie ocierają i bemben wkłada sie i wyciąga bez wysiłku:) jak by co klepne młotkiem w osłonkę może gdzieś sie zniekształcila i daje efekt taki. Mechanik nie wzioł ani graosza więcej za prawie 12 godzinną pracę przy moim fiacie które nie tylko lubi pieszczoty mikrofibrą a i do czasu 5kilowym młotkiem:) Mam pytanie odnośnie tego zjawiska co wy na to? co może byc powodem tego . dziękuję
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.