Otóż mam dośc powszechny jak widzę problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym.
Rzecz najczęściej dzieje się na rozgrzanym silniku, z tego co wyczytałem na forum to wina przepustnicy, więc pojechałem ją wyczyścić, niestety nie pomogło.. dziś nawet stojąc na światłach ( na luzie ) obroty zaczęły falować między 1000 a 500 dość intensywnie pare razy aż w końcu zdechł. Odpaliłem ponownie bez problemu. Auto ogólnie jeździ świetnie, dobrze przyspiesza, nie szarpie, tylko te falowanie które czasem potrafi zgasić silnik.
Czy po wyczyszczeniu przepustnicy powinienem coś ustawić ?
Jak wykonać adaptację ? czy muszę jechać na diagnostykę?
Widziałem gdzieś taki sposób:
Odłączyć akumulator na parenaśnie minut, podłączyć, odpalić i poczekać aż auto się nagrzeje i włączy się wentylator, po czym zgasić. Czy to pomaga i tak należy to wykonać?
Dodatkowo widziałem też że niektórzy czyścili styki od przepustnicy, ma ktoś może zdjęcie która to wtyczka ?
Silnik 1.6 16 V benzyna bez gazu, rocznik 2003 czyli silnik fiatowski.
DOdam że czytałem wszystkie tematy dotyczące tego zagadnienia jednak nie jestem pewien jak do końca zaadaptować wyczyszczoną przepustnicę i liczę na waszą pomoc
Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): jaworzno Posiadane auto: fiat grande punto 2009 3 drzwi
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Mar 2011, 23:50
Temat postu:
falowanie
... żeby nie powiedzieć każdy fiat tak ma , ja już drugi raz tej zimy mam to jest irytujące (według mnie jest to wada FABRYCZNA każdy fiat to ma ) według mnie wciskają kit w serwisie każdym że krótkie przebiegi się robi ale kurde coś tu jest nie tak!!! wszyscy na to narzekają - ja już mam kilku znaomych co mają falowanie obrotów , moim zdaniem jakiś urząd powinien się tym zająć inne marki też jeżdżą na krótkich odcinkach i nie mają z tym problemów.
Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): jaworzno Posiadane auto: fiat grande punto 2009 3 drzwi
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 03 Mar 2011, 00:50
Temat postu:
sory
ja też mam około 1,5 roku może źle się wyraziłem oczywiste że przeglądając internet wszystkie marki mają ten probem ale nasze fiaciki szczegulnie są narażone na tę przypadłość , widzę grande punta , bravo , brava itd , różne roczniki więc coś jest nie tak. pozdr.
Re: ( Fiat Stilo ) Falowanie obrotów i gaśnięcie silnika.
Oto co zrobiłem. Odpiąłem wtyczkę od przepustnicy, oczyściłem styki preparatem do czyszczenia styków oraz przeprowadziłem adaptację przepustnicy w następujący sposób:
Odłączyłem akumulator na godzinkę, nastepnie podłączyłem i wsiadłem do auta.
Włożyłem kluczyk do stacyjki przekręciłem w pozycję MAR na 60 sekund, po tym czasie przekręciłem kluczyk w pozycję STOP ( NIE WYCIĄGAJĄC KLUCZYKA !) po 10 sekundach wyjąłem kluczyk ze stacyjki. Po chwili włożyłem i odpaliłem auto, pochodziło trochę ( około 10 minut) po czym się przejechałem i nagrzałem silnik. Teraz auto chodzi równiutko i bez zarzutu.
Dołączył: 05 Wrz 2008 Posty: 64 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Fiat Stilo Dynamic 1.6 Gaz
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 06 Mar 2011, 20:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Falowanie obrotów i gaśnięcie silnika.
Rfck napisał:
Oto co zrobiłem. Odpiąłem wtyczkę od przepustnicy, oczyściłem styki preparatem do czyszczenia styków oraz przeprowadziłem adaptację przepustnicy w następujący sposób:
Odłączyłem akumulator na godzinkę, następnie podłączyłem i wsiadłem do auta.
Włożyłem kluczyk do stacyjki przekręciłem w pozycję MAR na 60 sekund, po tym czasie przekręciłem kluczyk w pozycję STOP ( NIE WYCIĄGAJĄC KLUCZYKA !) po 10 sekundach wyjąłem kluczyk ze stacyjki. Po chwili włożyłem i odpaliłem auto, pochodziło trochę ( około 10 minut) po czym się przejechałem i nagrzałem silnik. Teraz auto chodzi równiutko i bez zarzutu.
Witam kolego to co zrobiłeś wystarczy na krótko, miałem ten sam problem, czyściłem wtyczkę i przepustnice przed metalowym wahadełkiem regulujący dawkę powietrza i po miesiącu było to samo. Trzeba zdemontować dolot powietrza i tą metalową przegrodę popchnąć (tam jest silnik krokowy), wtedy trzeba wyczyścić jakimś preparatem do przepustnic wnętrze i masz spokój na długi czas. Przynajmniej tak było u mnie. Pozdrowienia.
Re: ( Fiat Stilo ) Falowanie obrotów i gaśnięcie silnika.
Cytat:
Witam kolego to co zrobiłeś wystarczy na krótko, miałem ten sam problem, czyściłem wtyczkę i przepustnice przed metalowym wahadełkiem regulujący dawkę powietrza i po miesiącu było to samo. Trzeba zdemontować dolot powietrza i tą metalową przegrodę popchnąć (tam jest silnik krokowy), wtedy trzeba wyczyścić jakimś preparatem do przepustnic wnętrze i masz spokój na długi czas. Przynajmniej tak było u mnie. Pozdrowienia.
Oby nie , Ten sposób znam od jednego z forumowiczów któremu bardzo dziękuje za pomoc.
mówisz o tym kułeczku metalowych co się uchyla, jakgo niby pchnąć ? nie uszkodzi się nic?
Re: ( Fiat Stilo ) Falowanie obrotów i gaśnięcie silnika.
zboku - kolega miał problem z falującymi obrotami po czyszczeniu przepustnicy. Autoadaptacja mu pomogła. Ja sam sobie czyściłem przepustnicę, bez jej wyciągania i nie musiałem robić tego procesu. Było to już dawno temu i odpukać, nie mam problemów z falującymi obrotami.
Ja mam podobny problem.
Po wymianie uszczelki pod głowicą wraz z rozrządem delikatnie zaczeły mi falować obroty. 3 dni temu postanowiłem wyjąć przepustnice i ją porządnie wyczuścic. Kupiłłem odpowiedni preparat i wyczyściłem (zabrudzoną i z nagarem) przepustnicę. Psikając preparatem i delikatnie czyszcząc pędzelkiem. Przepustnice założyłem i zaczeły się problemy!!!. Auto pracowało równo ale po delikatnym dotknieciu i puszczeniu gazu wpadał w "czkawkę" 500obr - 1000 obr i gasł. Wykonałem 1 adaptacje - jak wyczytałem miała to być ręczna adaptacja. Klemy zdjęte na 1 godzine po czym 60sek kluczyk w pozycji MAR potem 10 sek na STOP bez wyjmowania. Następnie wyjołem kluczyk i odpaliłem auto -> efekt to dalej to samo.
2 Adaptacja polegała na wpieciu się Vagiem i wyczyszczeniem parametrów adaptacyjnych silnika programem ECU SCAN. Po wyczyszczeniu przeprowadzona właściwa procedura - 3 razy po 10 sekund na 4500 - 5000 obr/min (dopiero wtedy gaśnie ENGINE FOULT oraz sygnał dźwiękowy).
Pomogło ale niewiele, auto dalej czasem potrafi zgasnąć. Mało tego dziś rano jak go odpaliłem to poszła hmura białego dymu (nie brał oleju i dalej nie bierze - dziś przejechałem 100km). Dodam że samochód doskonale przyspiesza, mało pali. Za skarby świata nie wiem jak z tym sobie poradzić, 0 błędów silnika w ECU SCAN. POMOCY.
Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): wielkopolska Posiadane auto: Fiat Stilo Multiwagon 1.8 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 11 Maj 2012, 12:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Falowanie obrotów i gaśnięcie silnika.
Do only24h.
Daj sobie spokój z tymi adaptacjami. Przepustnica pewnie nie ma nic do tego.
Piszesz że wymieniałeś rozrząd.
Jeśli wymieniałeś go sam, lub robił to fachura co to farbkami znaczy plamki zamiast używać blokad to prawdopodobnie masz źle ustawiony rozrząd.
W tych silnikach nie ustawisz dobrze rozrządu bez blokad.
Możesz wierzyć lub nie.
Sprawdź to, a dopiero potem wydawaj siano na wymianę elementów osprzętu silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.