Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódź Posiadane auto: Fiat Scudo 2.0 JTD 120km multijet
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 04 Maj 2012, 11:55
Temat postu:
Scudo 2008r 2.0 JTD 120km kopci na czarno przy dodawaniu gaz
Witam wszystkich serdecznie. Jak w temacie - kopci na czarno przy dość "ostrym" dodaniu gazu, co dziwne, najbardziej od trzeciego biegu w górę, przy maksymalnym obciążeniu turbiny (1800 - 3000 obr.) póżniej już nie. Szczególnie jak przyciśnie się od dołu (1500 obr.) Wymieniony EGR, przepływomierz, zregenerowane turbo - bez zmian. Wielokrotnie posprawdzane wszystkie "doloty", intercooler itd. Oleju nie bierze w ogóle, z mocą wszystko ok, to samo z odpalaniem. Przebieg: 200 000km. - udokumentowany. Żadnych innych objawów - tylko to "kopcenie" przy dynamicznej jeździe. Kupiłem auro z przebiegiem 180 000 i od zawsze tak było. 3 niezależne serwisy nie dały rady. Na kompie wszystko ok, łącznie z wtryskami. Ma tak może ktoś z kolegów w tym nowym Scudo ? Jakieś pomysły? A może to już taki urok tych aut? Na pewno jest to wersja bez DPF. Już nawet w którymś z serwisów padło podejrzenie, że może był z"chip"owany, ale auto kupiłem z salonu Fiata w Bielsku, które używali przez 3 lata na swoje potrzeby, wię mało prawdopodobne, ale nie niemożliwe. Pomóżcie proszę, może coś Wam przyjdzie jeszcze do głowy. Pozdrawiam.
Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 37 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: SsangYong Korando 2.0d 2012
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 04 Maj 2012, 12:29
Temat postu:
Re: Scudo 2008r 2.0 JTD 120km kopci na czarno przy dodawaniu gaz
Już nawet w którymś z serwisów padło podejrzenie, że może był z"chip"owany, ale auto kupiłem z salonu Fiata w Bielsku, które używali przez 3 lata na swoje potrzeby, wię mało prawdopodobne, ale nie niemożliwe. Pomóżcie proszę, może coś Wam przyjdzie jeszcze do głowy. Pozdrawiam.[/quote]
Podjechać na hamownie i sprawdzić parametry, moc, moment.
Jeżeli był grzebany to wyjdzie w wartościach.
Powodzenia
Re: ( Fiat Scudo ) Scudo 2008r 2.0 JTD 120km kopci na czarno przy dodawaniu gaz
Przecież w serwisach mają sprzet do zbadania wydajnosci turbiny w warunkach drogowych, cisnienia doladowania etc.Niech zrobią logi dynamiczne i wyjdzie co jest nie tak.U Ciebie to tak wygląda jakby turbina "nie nadążała" za zwiekszaniem obrotów silnika.Moze sterowanie zmienną geometrią się kopie. Od dołu turbina powinna pompować na "maxa" a pózniej pow. 3,5-4 tys. rpm, powinna "obcinać" doładowanie aby nie wywalił błedu przeładowania.Moze zawór overboost, lub przewody podcisnieniowe-cos nieszczelne, grucha podcisnieniowa.Kaz zrobić próbe przelewową wtryskiwaczylub sprawdz wtryskiwacze -jak "robisz" koszty? powodzenia. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódź Posiadane auto: Fiat Scudo 2.0 JTD 120km multijet
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 05 Maj 2012, 00:21
Temat postu:
Re: ( Fiat Scudo ) Scudo 2008r 2.0 JTD 120km kopci na czarno przy dodawaniu gaz
Na początku bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem!!! Co do turbiny i jej "nadążania", to tak jak pisałem wcześniej, oprócz "dymienia" żadnych innych objawów. "Ciągnie" od poniżej 2000 obr. i wszystko się naprawdę "zgadza". Co do wtryskiwaczy: na kompie i egzaminerze wszystko w normie, i powiedzieli mi że w takich wypadkach nie ma raczej potrzeby robienia próby przelewowej (a to już koszty). Dziwne jest też to, że na postoju nie kopci w ogóle (nawet przy wysokich obrotach), dopiero jak ma "obciążenie" podczas jazdy, najbardziej przy "depnięciu" od dołu...
Przy okazji pytanie do posiadaczy dwulitrowego Scudo 120km bez DPF:
czy u Was nie "kopci" w ogóle? Nie zostawiam za sobą rzecz jasna "zasłony dymnej" ale jest to widoczne w prawym lustrerku wstecznym - po prostu widać czarny dym, jak "ciągnie" od dołu, im większe obroty, tym jest go mniej. Trochę to "obciachowe" i irytujące.
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódź Posiadane auto: Fiat Scudo 2.0 JTD 120km multijet
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 05 Maj 2012, 14:04
Temat postu:
Re: ( Fiat Scudo ) Scudo 2008r 2.0 JTD 120km kopci na czarno przy dodawaniu gaz
Witam ponownie. W poniedziałek jadę na próbę przelewową wtrysków - poinformuję co wyszło. Mam jeszcze do Was pytanie: "potencjometr turbiny" - wiecie co to takiego? U mnie ponoć jest zwykłe turbo, bez zmiennej geometrii. Czy występuje coś takiego, i czy ewentualnie może być przyczyną dymienia? Pozdrawiam.
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Fiat Siena 1.2 HL 75, 99r.
Piwa: 2/3
Wysłany: Sob 05 Maj 2012, 18:37
Temat postu:
Re: ( Fiat Scudo ) Scudo 2008r 2.0 JTD 120km kopci na czarno przy dodawaniu gaz
A ja myślę, że jesteś przewrażliwiony. Diesel zawsze zakopci przy wdepnięciu. Tym bardziej, że piszesz że kopci w przedziale 1800-3000 obr. czyli nie w pełnym zakrecie obrotów i na postoju nie kopci. Jak chmury nie zostawiasz za sobą to jest dobrze. Myślę, że turbina (i jej prędkość, czy obciążenie) nie ma wpływu na barwę spalin, tym bardziej, że była regenerowana. Takie moje zdanie.
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódź Posiadane auto: Fiat Scudo 2.0 JTD 120km multijet
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 08 Maj 2012, 10:41
Temat postu:
Re: ( Fiat Scudo ) Scudo 2008r 2.0 JTD 120km kopci na czarno przy dodawaniu gaz
Witam. Jestem po próbie "przelewowej" wtrysków, i..."jak w zegarku" - wszystko ok. No i pomysły się skończyły. Ktoś jeszcze podpowiedział mi, że to czujnik/potencjometr w gruszce turbiny, ale u mnie nie ma go w ogóle. gruszka sterowana jest mechanicznie a nie elektronicznie. Jedyne co zauważyłem, to przy pierwszym "depnięciu" dymu jest dużo, przy kolejnych mniej - ale jest. Może zbiera się sadza w wydechu, bo zazwyczaj raczej "rencista/emeryt" ze mnie po czym chcę sobie "sprawdzić", jak tam dymienie. Ale nawet jak go "przegonię", to nigdy nie jest tak, że nie ma go w ogóle. Zaczynam powoli wierzyć w teorię kolegi powyżej, że chyba coś się czepiam:) Spróbuję nakręcić jakiś filmik w tym tygodniu, i wrzucić link, może sami ocenicie, czy jest to "obciach" w granicach normy, czy też nie. Myślę jeszcze nad zapchanym katalizatorem - jak myślicie? Może to być powodem? Pozdrawiam!
Wypowiedzcie się proszę koledzy, czy to kopcenie jest w granicach rozsądku, czy też grzebać dalej... Z góry dziękuję za wszystkie sugestie. Pozdrawiam!!!
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Fiat Siena 1.2 HL 75, 99r.
Piwa: 2/3
Wysłany: Sro 09 Maj 2012, 19:36
Temat postu:
Re: ( Fiat Scudo ) Scudo 2008r 2.0 JTD 120km kopci na czarno przy dodawaniu gaz
Koleeeeeego, ciesz się z posiadania sprawnego i zdrowego auta. Jak od dołu (z niskich obrotów) wdepniesz mu do końca to to jest normalna reakcja. Chyba, że inni myślą, że tego dymu jest jednak zbyt dużo, ale wąpię, że znajdą się tacy.
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódź Posiadane auto: Fiat Scudo 2.0 JTD 120km multijet
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 09 Maj 2012, 23:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Scudo ) Scudo 2008r 2.0 JTD 120km kopci na czarno przy dodawaniu gaz
Dzięki wielkie za zapoznanie się z filmikami! No właśnie, tak jak wcześniej wspominałem, dzieje się tak tylko przy depnięciu "od dołu". Jak bym deptał od 3 tys. to nic - żadnego dymienia. Jak zacznę od poniżej 2 tys. obr. to właśnie tak to wygląda. Mile widziany jakiś komentarz od kogoś, kto "powozi" Scudo II 2.0 JTD multijet, jeśli są tacy na forum... Jeszcze raz dziękuję koledze powyżej.
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódź Posiadane auto: Fiat Scudo 2.0 JTD 120km multijet
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 10 Maj 2012, 23:50
Temat postu:
Re: ( Fiat Scudo ) Scudo 2008r 2.0 JTD 120km kopci na czarno przy dodawaniu gaz
Panowie po 8 miesiącach walki z "wiatrakami" SUKCES!!! Szkoda tylko że nawymieniałem się gratów w stylu egr,przepływka,elektrozawór turbiny, turbina:) i w cholerę innych rzeczy których już na szczęście nawet nie pamiętam. Otóż facet od tuningu software-wego zgrał mi mój soft i porównał z oryginałem do konkretnego modelu mojego powozu. I...? Grzebane!!!Mało tego to bez sensu, bo wszystkiego dodali po równo:) Po czym wgrał mi oryginalny fabryczny i ręką odjął ZEEEEEERO dymienia nawet jak nogą robię dziurę w podłodze, na dowolnym biegu i dowolnych obrotach. Jest niebywale "płynny" i "równy"we wszystkich zakresach obrotów. Tak jak bym kupił dzisiaj inne, nowe, idealne auto prosto z fabryki To mój pierwszy turbo diesel - zawsze jeździłem mocnymi 6cio lub 8mio cylindrowymi benzynami - to człowiek nie wie, i myśli na zasadzie "a może tak ma być, przecież auto "świerze" itd." Nic bardziej mylnego. Nasuwają się dwa zasadnicze wnioski: 1) Nowe td nie dymią, jeśli nie są zjebane 2.) Tuning pt."se pogrzebię w software-rze i będzie Ferrari o połowę mniej palące niż fabryczne" = [cenzura]!!! Radzę nie słuchać, bo to niebezpieczni psychopaci Są rzecz jasna "specjaliści" w tej dziedzinie (u takiego byłem właśnie dzisiaj - Łódź - jak by ktoś chciał namiary, proszę dać "znać"), ale podejrzewam że to 1% ze wszystkich dostępnych na rynku "wiejskotuningowców" Jeszcze raz bardzo dziękuję wszystkim, którzy próbowali pomóc!!!
Temat do zamknięcia. Pozdrawiam!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Scudo ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.