Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Ślask Posiadane auto: FIAT PUNTO II 2001r 1.9 jtd
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 03 Wrz 2012, 12:40
Temat postu:
dymienie
posiadam fiata punto 1.9 jtd 2001 r. zauwazyłem ze przy wiekszych obrotach z rury wydobywa sie czarny dym przy normalnej jeździe na obrotach do 2500 tys jest oki problem zaczyna sie powyzej
Dołączył: 17 Maj 2012 Posty: 221 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: Seicento S 1,1 MPI, Peugeot 206 1,6 16V
Piwa: 15/6
Wysłany: Pon 03 Wrz 2012, 13:09
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) dymienie
Nie mam diesla, ale z moich obserwacji wynika, że masz wszystko w porządku. Silniki na olej napędowy często dymią na czarno przy określonych obrotach. Jeśli auto dobrze ci chodzi, to nie masz się czym przejmować. Jednak gdybym się mylił, to niech mnie sprostuje jakiś znawca dieslowiec... _________________ Piwko z rana, jak śmietana
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1367 Skąd jesteś (miejscowość / region): pole Posiadane auto: Opel Astra GTC 1.9 CDTI 150KM IDS+ (DPF OFF, nowy kolektor ssący ~ 170KM= niecałe 7s na 100 :) )
Piwa: 18/1
Wysłany: Pon 03 Wrz 2012, 14:38
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) dymienie
bzdura..
Co z znaczy "przy większych obrotach" ?
diesel ma prawo dymić, ale tylko w trakcie gwałtownego przyspieszania, z mniejszych obrotów.. i to tez tylko przez chwilę.. ma puścić chmurkę po depnięciu, a potem nic..
jesli dymi cały czas, bez przyspieszania, albo przez dłuzszy czas, to jet to jak nabardziej problem... Czarny dym to nic innego jak niespalone paliwo dlaetego rozwiązań jest kilka..
Lejące wtryskiwacze- podają za dużo paliwa, więcej niz jest w stanie spalić.. warto sprawdzić, często wystarczy odpowiedni program, który w trakcie pracy silnika pokazuje na bieząco prace wtryskiwaczy.. powinna miescić się w okreslonym przez producenta przedziale.. za dużo- do regenracji/wymiany
Inna mozliwosc do zbyt mało powietrza= całe paliwo sie nie spala.. to by pasowało, bo lubi wyskakiwac zwłaszcza nie wyższych obrotach= wzmozone zapotrzebowanie na powietrze.
1) turbina- nie pompuje tak jak powinna, nie trzyma ciśnienia, dziura w rurach doprowadzających..- to byś raczej poczuł, ze nie ciągnie tak jak powinien..
2) kolektor dolotowy- pęknięty, nieszczelny i co tam jeszcze, kalpy wirowe zepsute( o ile w tym silniku są)
3) zawory- najbardziej podpada egr, który nie będąc szczelnym "dosyłałby" spaliny do kolektora, przyduszając silnik
4) Filtr powietrza!!!! kiedy był wymieniany??
5) sprawdz czy nie masz czegośc w dolocie? liscie syfy, cokolwiek... jak widze [cenzura] w turbodieslach zimą którzy zatykają grill kartonem, razem z wlotem powietrza, to aż ręce opadaja..
6) stan przepływomierza, może źle oblicza dawkę paliwa?
Zacząłbym od wyczyszczenia zaworów, wymieny filtra i ogólnego przeglądu.. kontrola wtryskiwaczy tez nigdy nikomu nie zaszkodziła..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Punto ) Silnik Diesel-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.