Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Fiat Siena 1.4 '98 + lpg
Piwa: 0/3
Wysłany: Sro 24 Kwi 2013, 08:07
Temat postu:
wymiana błotnika-prawy przód
Witam Panowie, ciężko jest wymienić błotnik (nadkole) z prawej strony na przodzie?
Dostałem na złomie w dobrym stanie, a stary tak skorodował, że wygląda jakby strzelali do mnie z magnum.
Na co trzeba zwrócić uwagę?
Dzięki za pomoc, pozdrawiam
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Sro 24 Kwi 2013, 10:01
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana błotnika-prawy przód
Witam,
Właśnie jestem po wymianie błotników, więc temat u mnie świeży.
Na co zwrócić uwagę? No najpierw na to, żeby odkręcić wszystkie śruby a jest ich 11. Począwszy od tych na wierzchu tzn. 3 pod maska wzdłuż górnej krawędzi błotnika, następna na słupku przy górnym zawiasie (uwaga schowana pod gumą). Kolejna pod autem przy progu, ale tam może być problem, bo wiadomo blisko jezdni i sól itp. robi swoje, więc ta u mnie była cała skorodowana i nawet WD.... nic nie zdziała, po prostu ja zostawiłem i w sumie, jak zdejmowałem błotnik to sie ukruszyła ze skorodowania... (potem blachowkręt na kluczyk ją zastąpił, tylko w nowym otworze i lekko przesuniecie nowej śruby) Prawie w tej samej okolicy, bo na samym progu jest ważna śruba z dużym łbem, ale na szczęście u mnie była w stanie idealnym i żadnego problemu nie było z jej odkręceniem (może dlatego, że na co dzień ukryta jest pod plastikowa listwa progową), kolejne 2 śruby i też w nie najlepszym stanie są na łączeniu błotnika ze zderzakiem ( u mnie nie do odkręcenia, ale na szczęście błotnik był tak skorodowany, że zszedł, a potem ściąłem śruby i zastąpiłem nowymi). Następna śruba jest pod migaczem (należy go wyjąc oczywiście) i odrazy kolejna też w miejscu wyjętego migacza jest nakrętka, która trzyma reflektor i ostatnia śruba, a właściwie nakrętka jest z boku od strony komory silnika, przy reflektorze Tam gdzie zaczepia się zaczep od umocowania kierunkowskazu. I tyle w sumie zajęło mi demontaż i montaż jednego ok. z 20 min. Klucze jakie będziesz potrzebował to nasadowa 10. Do odkręcenia tej śruby na słupku przy zawiasie jakaś przedłużka z 20 cm, i klucze typy torx. Jest jeszcze mały wkręt obok tej mocno skorodowanej przy progu (od spodu) skręca błotnik z nadkolem..
Zaopatrz sie tez w szczotkę druciana i jakiś podkład anty korozyjny, bo po zdjęciu będziesz miał okazję to i owo podmalować. Ogólnie temat nie jest ciężki, Acha, jak Twoje auto ma plastikowa listwę progową, to do spody musisz odkręcić wkręty klucz 8 i potem na zaczepy plastikowe w progu jest umocowana, więc pociągnąć do siebie, lub śrubokrętem odbijać. _________________ Cyfrowy 5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Nadwozie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.