Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Sro 27 Sty 2010, 23:42
Temat postu:
Kody usterek.
Struktura znaku kodów usterek:
Diagnostyczne kody usterek OBD II są kodami zapisanymi przez
system diagnostyczny komputera pokładowego w odpowiedzi na usterkę
wykrytą w pojeździe. Kody te identyfikują konkretny problem i wskazują
miejsce, w którym usterka ta może występować. Kody OBD II składają
się z pięciu znaków (liter i cyfr). Pierwszy znak, litera, wskazuje na dany
system kontrolny. Pozostałe cztery – wszystkie są cyframi -dostarczają
dodatkowych informacji dotyczących miejsca powstania DTC oraz warunków operacyjnych,
które spowodowały jego wyświetlenie.
Poniżej przedstawiamy przykład ilustrujący strukturę znaków:
Przykład DTC (kod błędu)np. P0202
-Pierwsza literka (np.P lub B,C,U)
Systemy
B= nadwozie
C= podwozie
P= napęd
U= sieć
-Pierwsza cyfra po literce P (np. 0, 1.) to:
typ kodu
0= Generyczne
1= Charakterystyczne dla producenta
-Druga i trzecia cyfra to:
Podsystemy
1= Pomiar powietrza i paliwa
2= Pomiar paliwa i powietrza
3= system zapłonu oraz przerwy
zapłonu
4= pomocnicza kontrola emisji
5= kontrola prędkości pojazdu
oraz kontrola jałowa
6= obwód wyjściowy komputera
7= Kontrola skrzyni biegów
8+ kontrola skrzyni biegów
Proces rozwoju pokładowych systemów diagnostyki zwanych OBD możemy podzielić na fazę historyczną (dzisiaj określaną jako OBD I), obecny okres, w którym jest wprowadzana lub obowiązuje norma OBD II (wraz z jego europejską wersją EOBD) oraz regulację docelową, której cele i rozwiązania są obecnie formułowane na podstawie wniosków z dotychczasowej eksploatacji systemu OBD II (ma to być OBD III).
Za fazę historyczną procesu rozwoju pokładowych systemów diagnostycznych traktuje się zazwyczaj okres od momentu wprowadzenia pierwszych sterowanych komputerowo systemów zapłonowo-wtryskowych tzn. od końca lat 70-tych do roku 1994, w którym z dwuletnim okresem przystosowawczym zaczęto wprowadzać normę OBD II. W okresie tym diagnostyka pokładowa była realizowana przez moduł pomiarowy silnika i polegała na bieżącym testowaniu czujników, elementów wykonawczych układu zapłonowo-wtryskowego i samej jednostki sterującej. Pierwsze pokładowe systemy diagnostyczne umożliwiały diagnostykę systemu wtryskowo-zapłonowego, nie dokonywały jednak oceny własności jezdnych i emisyjnych pojazdu. Charakterystyczną cechą pierwszych systemów diagnostycznych była także ich różnorodność i "prywatność". Każdy producent stosował własne standardy elektryczne i traktował informację o kodach błędów i stanie silnika jako wiedzę "fabryczną" dostępną tylko dla ograniczonej liczby odbiorów. W systemach OBD I brak było standaryzacji procedur diagnostycznych i kodów uszkodzeń oraz prawnego zagwarantowania dostępu do informacji diagnostycznych.
Wprowadzony system diagnostyczny OBD II w porównaniu z OBD I objęty jest standaryzacją określoną przez Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych. Testy diagnostyczne oraz transmisja sygnałów diagnostycznych są wspólne dla wszystkich producentów. Oznacza to, że samochody wyposażone w system OBD II posiadają identyczne oznakowanie oraz kody błędów, niezależnie od producentów układów sterowania i samochodu. Układy OBD II są, przede wszystkim zorientowane na emisję toksycznych składników spalin. Dotychczas odpowiedzialność producenta pojazdu za emisję związków szkodliwych ograniczała się w praktyce do chwili opuszczenia przez auto salonu sprzedaży. Tam musiał bowiem trafić pojazd wyposażony w katalizator spalin i spełniający normy emisji. Uszkodzenie lub wadliwe działanie któregoś z elementów odpowiedzialnych za emisją toksycznych substancji spalin wykrywane było dopiero podczas przeglądu technicznego. Nierzadko przez bardzo długi okres samochód podtruwał nasze środowisko.
System OBD II wprowadził aktywną diagnostykę emisyjnych elementów i podzespołów układu napędowego pojazdu oraz ogólnoświatową standaryzację w zakresie procedur diagnostycznych i dostępu do informacji, dał też prawne zagwarantowanie dostępu do informacji.
Diagnostyczny system kontroli emisji powinien być dostępny poprzez wykorzystywanie jednego typu znormalizowanego testera dekodującego, który może być stosowany do wszystkich rodzajów pojazdów.
Ponieważ nowoczesne systemy samochodowe są sterowane za pomocą elektroniki z wbudowaną diagnostyką, większość wymaganej interakcji może być przeprowadzana bezpośrednio pomiędzy pojazdem a diagnostą poprzez odpowiednie złącze transmisji danych. Dąży się do tego, aby złącze takie było używane we wszystkich typach pojazdów.
Złącze samochodowe powinno znajdować się w części dla pasażera oraz powinno być łatwo dostępne z fotela kierowcy. Preferowane położenie znajduje się pomiędzy kolumną kierownicy a osią pojazdu. Złącze samochodowe powinno być trwale zamontowane, aby ułatwić podłączanie.
Dostęp do złącza samochodowego nie powinien wymagać użycia narzędzia w celu zdjęcia pokrywy tablicy przyrządów lub pokrywy złącza. Powinno być trwale zamocowane i umieszczone w sposób, aby umożliwić włożenie pasującego złącza zewnętrznego przyrządu testującego jedną ręką bez patrzenia.
Złącze samochodowe nie powinno być widoczne dla osób zajmujących przednie lub tylne siedzenie w normalnej linii wzroku, ale powinno być widoczne dla "kucającego" diagnosty. Przyłączenie jakiegokolwiek przyrządu do złącza samochodowego nie powinno wykluczać normalnej pracy pojazdu. Złącza samochodu i zewnętrznego sprzętu testującego powinny być w stanie pomieścić 16 styków każde (z czego 7 do łączności z OBD a pozostałych 9 wolnych producenta pojazdu). Złącze samochodowe powinno składać się ze styków gniazdowych, które będą pasowały do styków wtykowych złącza zewnętrznego sprzętu testującego. Łączące się części obydwu złącz powinny być w kształcie "D".
System OBD II stał się światowym standardem, który nakłada na producentów obowiązek tworzenia pokładowych systemów diagnostycznych dla wszystkich pojazdów osobowych i dostawczych. Obligatoryjną funkcją tych systemów jest pomiar i ciągłe monitorowanie podstawowych parametrów układu napędowego, w tym wszystkich parametrów emisyjne krytycznych (tzn. takich które bezpośrednio lub pośrednio wskazują na możliwość wystąpienia zwiększonej emisji z układu wylotowego lub zasilania w paliwo). Celem jest wyeliminowanie poza pokładowych systemów pomiarowo-diagnostycznych i zastąpienie ich jednym, zunifikowanym systemem pokładowym, za pomocą którego będzie można dokonywać kontroli i diagnostyki układu napędowego, a docelowo całego pojazdu. Celem systemu OBD II jest alarmowanie o wystąpieniu uszkodzenia elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, a zwłaszcza emisję spalin. Kryteria określające próg wystąpienia błędu każdego z elementów zostały ustawione na takim poziomie, że przekroczenie go o 50% od poziomu dopuszczalnego dla danego typu pojazdu jest rejestrowane w postaci kodu błędu.
Najważniejszym elementem systemu jest możliwość wykrycia usterki w początkowej fazie jej wystąpienia np. zmniejszenie skuteczności katalizatora. Układ OBD II odróżnia się od dotąd stosowanych układów diagnostycznych tym, że jest zorientowany w szczególności na emisję toksycznych składników spalin. Nowością w porównaniu z wcześniejszymi układami OBD jest zapisywanie w pamięci sterownika parametrów pracy silnika w momencie zapisania potwierdzonego kodu usterki tzw. "freeze frame". W sytuacji gdy zapisanych zostało więcej potwierdzonych kodów błędów sterownik zapisuje parametry towarzyszące pojawieniu się kodu błędu o najwyższym priorytecie, czyli informującego o wypadaniu zapłonów i nieprawidłowej pracy układu wtryskowego. Standard OBD II umożliwia wykrycie usterek będących głównymi czynnikami zwiększonej emisji spalin, takich jak:
*
wypadanie zapłonów, które wpływają na emisję węglowodorów,
*
nieprawidłowe działanie układów elektronicznych i czujników sterujących poszczególnymi systemami silnika pojazdu.
Samochody spełniające normę OBD II powinny być wyposażone w:
*
dwie podgrzewane sondy lambda,
*
wydajniejsze jednostki sterujące (16-bitowe lub 32-bitowe zawierające ponad 15 tyś. stałych kalibracyjnych),
*
możliwość elektronicznego kasowania pamięci celem przeprogramowania sterownika lub możliwość zmiany wersji komunikacji z komputerem zewnętrznym,
*
zmodyfikowany system odparowania par paliwa z procedurami diagnostycznymi takiego odparowania; modyfikacja polega na zastosowaniu elektromagnetycznych zaworów, czujnika par paliwa w zbiorniku oraz testu diagnostycznego,
*
system recyrkulacji spalin wyposażony w liniowy zawór recyrkulacji sterowany elektronicznie,
*
czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym i czujnik przepływającego powietrza, w celu określenia ilości przepływającego powietrza oraz stopnia obciążenia silnika.
Uszkodzenie kontrolowanego elementu powoduje przesłanie sygnału do centralnej jednostki sterującej, gdzie wiadomości te zostają przeczytane oraz zanalizowane, a następnie sterownik podejmuje decyzje o dalszym działaniu.
Oznacza to, że sterownik wyposażony jest w algorytm analizujący błędy, w czasie rzeczywistym i kontrolkę systemu OBD II MIL, informującą kierowcę o uszkodzeniu, która może zapalić się w trakcie jazdy. Głównym celem takiego działania systemu jest poinformowanie kierowcy o zwiększonej emisji składników toksycznych przez jego pojazd. Działanie wskaźnika kontrolnego OBD II w samochodach nowych jest inne niż w samochodach starszych. W celu zminimalizowania świecenia się diody, OBD II zaprogramowany jest tak, aby lampka diagnostyczna świeciła się tylko wtedy, kiedy ten sam błąd wystąpi dwa razy w tych samych warunkach jezdnych. Błędy, które mają zasadniczy wpływ na zwiększenie emisji powodują zapalenie się lampki kontrolnej już po pierwszym przypadku wystąpienia błędu.
Układ OBD II posiada dwa typy kodów:
*
typ A - w tej grupie kodów występują błędy najbardziej przyczyniające się do zwiększenia emisji i powodują zapalenie wskaźnika kontrolnego po pierwszym razie wystąpienia błędu,
*
typ B - błędy wpływające na zwiększenie emisji, ale w sposób mniej drastyczny niż w typie A; zapalenie wskaźnika kontrolnego jest efektem wystąpienia błędu dwa razy.
Zgaśnięcie kontrolki jest możliwe jedynie po usunięciu usterki. Usunięcie kodów wystąpienia usterki z pamięci komputera jest możliwe jedynie za pomocą urządzenia diagnostycznego lub odłączeniu zasilania sterownika.
W systemie OBD II testy diagnostyczne oraz transmisja sygnałów diagnostycznych są wspólne dla wszystkich producentów. Oznacza to, że samochody wyposażone w ten system posiadają identyczne oznakowanie oraz kody błędów, a więc niezależnie od producentów układów sterowania i samochodu.
Standard OBD określa jednorodne zasady stosowania dla alfanumerycznych kodów błędów. Jest to kolejny poważny krok w celu ujednolicenia diagnostyki elektronicznych układów samochodowych.
Norma zakłada pięcioznakowy system kodowania.
Układ (obszar pojazdu)
Kategoria kodu
Karoseria
B0XXX - B3XXX
Układ jezdny
C0XXX - C3XXX
Układ napędowy
P0XXX - P3XXX
Komunikacja sieciowa (obwody elektr.)
U0XXX - U3XXX
Konstrukcja kodu jest przygotowana na dalszą rozbudowę i modyfikację w zależności od istniejących potrzeb.
Zaleca się tworzenie pięcioznakowego kodu zbudowanego z dwuznakowego składnika literowo-cyfrowego, oraz trzycyfrowego składnika cyfrowego. Dwuznakowymi składnikami literowo-cyfrowymi są: "B0", "B1", "B2", "B3", "C0", "C1", "C2", "C3", "P0", "P1", "P2", "P3", "U0", "U1", "U2", "U3".
Pierwszy znak w tym składniku jest literą i informuje z jakimi układami (obszarami pojazdy) związana jest usterka (tabela powyżej).
Drugi znak w tym składniku jest cyfrą i informuje o organizacji odpowiedzialnej za definicję kodu. Dla Stowarzyszenia Inżynierów Samochodowych (SAE) przeznaczono cyfrę (0), natomiast dla indywidualnych producentów cyfrę (1). Znak ten jest bardzo ważny ponieważ przekazuje informację czy kod dotyczy wszystkich producentów (0), czy związany jest ze specyfikacją konstrukcji pojazdu (1). Dla indywidualnych producentów zarezerwowano również cyfrę (2). Cyfra (3) pozostaje w rezerwie na ewentualną rozbudowę i modyfikację kodów. Ten drugi znak cyfrowy w pierwszym składniku literowo-cyfrowym analogicznie obowiązuje dla istniejących obecnie czterech układów (obszarów) pojazdu.
Z czterech określonych przez normę układów (obszarów) pojazdu obecnie tylko dla jednego, a mianowicie układu napędowego został określony i opisany drugi człon kodu, czyli trzycyfrowy składnik cyfrowy. Pozostałe trzy układy (obszary) pojazdu są nadal w opracowaniu. Jednak określenie i opisanie ich będzie analogiczne jak dla już istniejącego, czyli układu napędowego.
I tak dla układu napędowego w drugim (trzycyfrowym) składniku pięcioznakowego kodu pierwsza cyfra określa usterkę podgrupy układów (obszarów) pojazdu odpowiadających za konkretne funkcje w pojeździe. Kolejne cyfry określają usterkę związaną z układem:
*
1,2 - zasilania mieszanki paliwowo-powietrznej,
*
3 - zapłonowym,
*
4 - kontroli emisji spalin,
*
5 - sterowania prędkością obrotową biegu jałowego,
*
6 - wejścia i wyjścia centralnej jednostki sterującej,
*
7 - przeniesienia napędu,
*
8 - automatycznej skrzyni biegów.
Cyfry 9 i 10 są przeznaczone do ewentualnej dalszej rozbudowy kodu lub jego modyfikacji.
Ostatnie dwie cyfry od 00 do 99 w drugim (trzycyfrowym) składniku pięcioznakowego kodu określają konkretne usterki w danym układzie (obszarze pojazdu) odpowiadającym pierwszej cyfrze (trzycyfrowego) składnika.
Testerów obsługujących standard OBD II jest w chwili obecnej na rynku niewiele.
Przez najbliższe kilkanaście lat (ze względu na ilość poruszających się jeszcze samochodów bez OBD II) największą przydatność będą miały testery dekodujące wg. standardu OBD I (brak standaryzacji procedur diagnostycznych - różne kody błędów i rodzaje złącz) a jednocześnie umożliwiające obsługę nowego standardu wg. OBD II.
Największa trudność związana z diagnostyką z wykorzystaniem OBD polega na tym, że system nie ogranicza się do stwierdzenia usterki pojedynczego elementu, ale ocenia działanie podukładów elektrycznych, elektronicznych i mechanicznych oraz współpracę między nimi. Oznacza to, że OBD sygnalizuje wadliwe działanie nie tylko jakiegoś układu, ale i problemy czysto mechaniczne, które mogą spowodować zadziałanie kontrolki MIL. Tak więc dysponując kodami błędów, odczytanymi za pomocą narzędzia dekodującego, nie można określić w sposób precyzyjny usterki, która była przyczyną zaświecenia się kontrolki MIL, chyba że mechanik wykonujący diagnostykę zna dokładnie działanie silnika i wszystkich układów mogących mieć wpływ na emisję spalin. Nie zawsze jednak przyczyną występowania niewłaściwości w działaniu są usterki elektroniki czy połączeń elektrycznych w pojeździe. OBD wymusza więc w pewien sposób powrót do przeszłości, zwłaszcza, że diagnostyka przyszłości nie będzie mogła obejść się bez znajomości mechaniki. Diagnosta powinien pamiętać, że zaświecenie się lampki kontrolnej MIL (np. z powodu wypadania zapłonów) może być spowodowane także przez usterki mechaniczne silnika (problemy ze sprężaniem, zawory, tłoki, pasek rozrządu), i to zanim jeszcze zauważalny będzie spadek jego sprawności: oczywiście usterki te nie są wykrywalne bezpośrednio przez narzędzie OBD, mogą być natomiast przez nie sygnalizowane w sposób pośredni. Stąd wniosek, że narzędzie diagnostyczne odczytujące kody nie jest wystarczające do wykonania dogłębnej i dokładnej diagnostyki.
Podsumowując zalety wprowadzenia OBD można sformułować następująco:
*
zmniejszenie ogólnego poziomu emisji związków toksycznych z transportu samochodowego przez wprowadzenie prawnie usankcjonowanych procedur wykrywania niesprawności powodujących zwiększoną emisję związków toksycznych w samochodach osobowych i dostawczych we wczesnej fazie ich rozwoju, tzn. zanim pojazd stanie się intensywnym źródłem zanieczyszczeń,
*
zredukowanie czasu pomiędzy wystąpieniem niesprawności a jej wykryciem i naprawą,
*
usprawnienie procesu diagnostyki oraz naprawy elementów i podzespołów emisyjnie krytycznych, tzn. takich, których uszkodzenia mogą spowodować zwiększoną emisję,
*
ujednolicenie i znormalizowanie procedur diagnostycznych oraz metod dostępu do informacji diagnostycznych,
*
prawne zagwarantowanie wszystkim zainteresowanym stronom dostępu do informacji diagnostycznej oraz parametrów opisujących pracę układu napędowego.
Następuje modyfikacja sfery kontroli i obsługi pojazdów w zakresie sprzętu i metod badań. Niezbędne wydaje się powszechne wprowadzenie skanerów i testerów OBD.
Jako pewnik można traktować stwierdzenie, że technologia generowana przez regulację OBD II będzie określała rozwój przemysłu samochodowego zarówno w sferze produkcji i projektowania pojazdów, jak i ich eksploatacji.
wykorzystano materiały Precyzja-Bit
Opis kodu P
Kod Opis kodu P
0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
0101 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
0102 Sygnał z przepływomierza powietrza za niski
0103 Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki
0104 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo
0105 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
0106 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
0107 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
0108 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
0109 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego
0111 Czujnik temperatury powietrza zasysanego
0112 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - sygnał za niski
0113 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - sygnał za wysoki
0114 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - usterka pojawia się okresowo
0115 Czujnik temperatury silnika
0116 Czujnik temperatury silnika
0117 Czujnik temperatury silnika - sygnał za niski
0118 Czujnik temperatury silnika - sygnał za wysoki
0119 Czujnik temperatury silnika - usterka pojawia się okresowo
0120 Czujnik położenia przepustnicy
0121 Czujnik położenia przepustnicy
0122 Czujnik położenia przepustnicy - zwarcie do masy
0123 Czujnik położenia przepustnicy - zwarcie do plusa zasilania
0124 Czujnik położenia przepustnicy - usterka pojawia się okresowo
0125 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
0126 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
0129 Nieprawidłowe działanie zaworu EGR
0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l
0131 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l za niski - mieszanka za uboga
0132 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l za wysoki - mieszanka za bogata
0133 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l zmienia się za wolno - sonda zestarzona
0134 Regulacja poza zakresem /'brak sygnału sondy ? l
0135 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? l
0136 Sygnał sondy ? 2 za wysoki
0137 Sygnał sondy ? 2 za niskie
0138 Napięcie w obwodzie sondy ? 2 za wysokie - zwarcie do plusa zasilania
0139 Sygnał sondy ? 2 zmienia się za wolno - sonda zestarzona
0140 Brak sygnału sondy ? 2
0141 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 2
0142 Nieprawidłowy sygnał sondy ? 3
0143 Sygnał sondy ? 3 za niskie
0144 Napięcie w obwodzie sondy ? 3 za wysokie - zwarcie do plusa zasilania
0145 Sygnał sondy ? 3 zmienia się za wolno - sonda zestarzona
0146 Brak sygnału sondy ? 3
0147 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 3
0150 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? 2
0151 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l (rząd cylindrów 2) za niski – mieszanka za uboga
0152 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l (rząd cylindrów 2) za wysoki -mieszanka za bogata
0153 Sygnał sondy ? l (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno - sonda zestarzona
0154 Brak sygnału sondy ? l (rząd cylindrów 2)
0155 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? l (rząd cylindrów 2)
0156 Nieprawidłowy sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2)
0157 Sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2) za niski
0158 Sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2) za wysoki
0159 Sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno - sonda zestarzona
0160 Brak sygnału sondy ? 2 (rząd cylindrów 2)
0161 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 2 (rząd cylindrów 2)
0162 Nieprawidłowy sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2)
0163 Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) za niski
0164 Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) za wysoki
0165 Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno - sonda zestarzona
0166 Brak sygnału sondy ?3 (rząd cylindrów 2)
0167 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 3 (rząd cylindrów 2)
0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata
0171 Mieszanka za uboga dla pełnych obciążeń
0172 Mieszanka za bogata dla pełnych obciążeń
0173 Nieprawidłowy skład mieszanki (rząd cylindrów 2) - mieszanka za uboga lub za bogata
0174 Mieszanka za uboga dla pełnych obciążeń (rząd cylindrów 2)
0175 Mieszanka za bogata dla pełnych obciążeń (rząd cylindrów 2)
0176 Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki
0177 Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki
0178 Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki - sygnał za niski
0179 Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki - sygnał za wysoki
0180 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A
0181 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A
0182 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A - sygnał za niski
0183 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A - sygnał za wysoki
0184 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A - usterka pojawia się okresowo
0185 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B
0186 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B
0187 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B - sygnał za niski
0188 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B - sygnał za wysoki
0189 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B - usterka pojawia się okresowo
0190 Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy
0191 Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy
0192 Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy - sygnał za niski
0193 Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy – sygnał za wysoki
0194 Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy - usterka pojawia się okresowo
0195 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego
0196 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego
0197 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego - sygnał za niski
0198 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego - sygnał za wysoki
0199 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego - usterka pojawia się okresowo
0200 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza
0201 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra l
0202 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 2
0203 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 3
0204 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 4
0205 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 5
0206 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 6
0207 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 7
0208 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 8
0209 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 9
0210 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 10
0211 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 11
0212 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 12
0213 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza rozruchowego l
0214 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza rozruchowego 2
0215 Uszkodzenie elektromagnesu wyłączania silnika - zaworu odcinającego
0216 Uszkodzenie w układzie wyznaczania kąta wyprzedzenia wtrysku
0217 Przekroczono maksymalną dopuszczalną temperaturę silnika
0218 Przekroczono maksymalną dopuszczalną temperaturę skrzyni biegów
0219 Przekroczono maksymalne dopuszczalne obroty silnika
0220 Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B
0221 Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B
0222 Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B sygnał za niski
0223 Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B - sygnał za wysoki
0224 Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B - usterka pojawia się okresowo
0225 Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia
0226 Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia
0227 Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia - zwarcie do masy
0228 Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia - zwarcie do plusa zasilania
0229 Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia - uszkodzenie sporadyczne
0230 Przekaźnik pompy paliwa
0231 Uszkodzenie w obwodzie pompy paliwa - zwarcie do masy
0232 Uszkodzenie w obwodzie pompy paliwa - zwarcie do plusa
0233 Uszkodzenie w obwodzie pompy paliwa - usterka sporadyczna
0235 Czujnik ciśnienia doładowania „A"
0236 Czujnik ciśnienia doładowania „A"
0237 Czujnik ciśnienia doładowania „A" - zwarcie do masy
0238 Czujnik ciśnienia doładowania „A" - zwarcie do plusa
0239 Czujnik ciśnienia doładowania „A" - usterka sporadyczna
0240 Czujnik ciśnienia doładowania „B"
0241 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do masy
0242 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do plusa
0243 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - usterka sporadyczna
0244 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „A"
0245 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „A" - zwarcie do masy lub przerwa
0246 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „A" - zwarcie do plusa
0247 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „A"
0248 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „B"
0249 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do masy lub przerwa
0250 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do plusa
0251 Usterka pompy wtryskowej „A"
0252 Usterka pompy wtryskowej „A"
0253 Usterka pompy wtryskowej „A"
0254 Usterka pompy wtryskowej „A"
0255 Usterka pompy wtryskowej „A" – sporadyczna
0256 Usterka pompy wtryskowej „B"
0257 Usterka pompy wtryskowej „B"
0258 Usterka pompy wtryskowej „B"
0259 Usterka pompy wtryskowej „B"
0260 Usterka pompy wtryskowej „B" - sporadyczna
0261 Wtryskiwacz cylindra 1 – przerwa lub zwarcie do masy
0262 Wtryskiwacz cylindra 1 – zwarcie do plusa
0263 Nieprawidłowe działanie cylindra 1
0264 Wtryskiwacz cylindra 2 – przerwa lub zwarcie do masy
0265 Wtryskiwacz cylindra 2 - zwarcie do plusa
0266 Nieprawidłowe działanie cylindra 2
0267 Wtryskiwacz cylindra 3 - przerwa lub zwarcie do masy
0268 Wtryskiwacz cylindra 3 - zwarcie do plusa
0269 Nieprawidłowe działanie cylindra 3
0270 Wtryskiwacz cylindra 4 - przerwa lub zwarcie do masy
0271 Wtryskiwacz cylindra 4 - zwarcie do plusa
0272 Nieprawidłowe działanie cylindra 4
0273 Wtryskiwacz cylindra 5 - przerwa lub zwarcie do masy
0274 Wtryskiwacz cylindra 5 - zwarcie do plusa
0275 Nieprawidłowe działanie cylindra 5
0276 Wtryskiwacz cylindra 6 - przerwa lub zwarcie do masy
0277 Wtryskiwacz cylindra 6 zwarcie do plusa
0278 Nieprawidłowe działanie cylindra 6
0279 Wtryskiwacz cylindra 7 - przerwa lub zwarcie do masy
0280 Wtryskiwacz cylindra 7 - zwarcie do plusa
0281 Nieprawidłowe działanie cylindra 7
0282 Wtryskiwacz cylindra 8 - przerwa lub zwarcie do masy
0283 Wtryskiwacz cylindra 8 - zwarcie do plusa
0284 Nieprawidłowe działanie cylindra 8
0285 Wtryskiwacz cylindra 9 - przerwa lub zwarcie do masy
0286 Wtryskiwacz cylindra 9 - zwarcie do plusa
0287 Nieprawidłowe działanie cylindra 9
0288 Wtryskiwacz cylindra 10 - przerwa lub zwarcie do masy
0289 Wtryskiwacz cylindra 10 - zwarcie do plusa
0290 Nieprawidłowe działanie cylindra 10
0291 Wtryskiwacz cylindra 11 - przerwa lub zwarcie do masy
0292 Wtryskiwacz cylindra 11 - zwarcie do plusa
0293 Nieprawidłowe działanie cylindra 11
0294 Wtryskiwacz cylindra 12 - przerwa lub zwarcie do masy
0295 Wtryskiwacz cylindra 12 - zwarcie do plusa
0296 Nieprawidłowe działanie cylindra 12
0300 Układ zapłonowy - wypadanie zapłonów
0301 Zapłon cylindra l - wypadanie zapłonów
0302 Zapłon cylindra 2 - wypadanie zapłonów
0303 Zapłon cylindra 3 - wypadanie zapłonów
0304 Zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonów
0305 Zapłon cylindra 5 - wypadanie zapłonów
0306 Zapłon cylindra 6 - wypadanie zapłonów
0307 Zapłon cylindra 7 - wypadanie zapłonów
0308 Zapłon cylindra 8 - wypadanie zapłonów
0309 Zapłon cylindra 9 - wypadanie zapłonów
0310 Zapłon cylindra 10 - wypadanie zapłonów
0311 Zapłon cylindra 11 - wypadanie zapłonów
0312 Zapłon cylindra 12 - wypadanie zapłonów
0320 Obwód wyjściowy czujnika prędkości obrotowej silnika - rozdzielacza zapłonu
0321 Obwód wyjściowy czujnika prędkości obrotowej silnika - rozdzielacz zapłonu
0322 Obwód wyjściowy czujnika prędkości obrotowej silnika - rozdzielacza zapłonu brak sygnału
0323 Obwód wyjściowy czujnika prędkości obrotowej silnika - rozdzielacza zapłonu usterka sporadyczna
0325 Nieprawidłowy sygnał z czajnika spalania stukowego 1
0326 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1
0327 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1 - zwarcie do masy
0328 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1 - zwarcie do plusa
0329 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1 - usterka sporadyczna
0330 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2
0331 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2
0332 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2 - zwarcie do masy
0333 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2 - zwarcie do plusa
0334 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2 - usterka sporadyczna
0335 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A"
0336 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A"
0337 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A" - zwarcie do masy
0338 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A" - zwarcie do plusa
0339 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A" - usterka sporadyczna
0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu
0341 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu
0342 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu - zwarcie do masy
0343 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu - zwarcie do plusa
0344 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu - usterka sporadyczna
0351 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie
0352 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie
0355 Cewka zapłonowa „E"
0356 Cewka zapłonowa „F"
0357 Cewka zapłonowa „G"
0358 Cewka zapłonowa „H"
0359 Cewka zapłonowa „I"
0360 Cewka zapłonowa „J"
0361 Cewka zapłonowa „K"
0362 Cewka zapłonowa „L"
0370 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „A"
0371 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „A" - za dużo impulsów
0372 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „A" - za mało impólsów
0373 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „A" - usterka sporadyczna, nierówne impulsy
0374 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „A" - brak impulsów
0375 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „B"
0376 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „B" - za dużo impulsów
0377 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „B" - za mało impulsów
0378 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „B" – usterka sporadyczna, nierówne impulsy
0379 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „B" - brak impulsów
0380 Usterka w układzie świec żarowych
0381 Uszkodzenie lampki kontrolnej świec żarowych
0385 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „B"
0356 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „B"
0387 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „B" - zwarcie do masy
0388 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „B" - zwarcie do plusa
0389 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „B" - usterka sporadyczna
0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR
0401 Za mały przepływ w układzie EGR
0402 Za duży przepływ w układzie EGR
0403 Napięcie na zaworze EGR za wysokie lub za niskie
0404 Uszkodzenie w układzie EGR
0405 Czujnik układu recyrkulacji spalin „A" - za wysoki poziom sygnału
0406 Czujnik układu recyrkulacji spalin „A" - zwarcie do plusa
0407 Czujnik układu recyrkulacji spalin „A" - przerwa lub zwarcie do masy
0408 Czujnik układu recyrkulacji spalin „B" - za wysoki poziom sygnału
0410 Uszkodzenie w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0411 Nieprawidłowy przepływ w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0412 Zawór sterujący „A" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0413 Zawór sterujący „A" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0414 Zawór sterujący „A" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0415 Zawór sterujący „B" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0416 Zawór sterujący „B" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0417 Zawór sterujący „B" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0418 Przekaźnik „A" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0419 Przekaźnik „B" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
0420 Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała
0421 Sprawność katalizatora wstępnego (rząd cylindrów 1) za mała
0422 Sprawność katalizatora głównego (rząd cylindrów 1) za mała
0423 Sprawność katalizatora podgrzewanego (rząd cylindrów 1) za mała
0424 Temperatura katalizatora podgrzewanego (rząd cylindrów 1) za mała
0430 Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała
0431 Sprawność katalizatora wstępnego (rząd cylindrów 1) za mała
0432 Sprawność katalizatora głównego (rząd cylindrów 1) za mała
0433 Sprawność katalizatora podgrzewanego (rząd cylindrów ł) za mała
0434 Temperatura katalizatora podgrzewanego (rząd cylindrów 1) za mała
0440 Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa
0441 Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa
0442 Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa - nieszczelność
0443 Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa
0444 Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa
0445 Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa
0446 Regulacja odpowietrzania w układzie przechwytywania par paliwa
0447 Regulacja odpowietrzania w układzie przechwytywania par paliwa
0448 Regulacja odpowietrzania w układzie przechwytywania par paliwa - uszkodzenie zaworu
0449 Regulacja odpowietrzania w układzie przechwytywania par paliwa - uszkodzenie zaworu
0450 Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa - uszkodzenie czujnika ciśnienia
0451 Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa - uszkodzenie czujnika ciśnienia
0452 Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa - uszkodzenie czujnika ciśnienia - zwarcie do masy
0453 Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa - uszkodzenie czujnika ciśnienia - zwarcie do plusa
0454 Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa - uszkodzenie czujnika ciśnienia
0455 Usterka w układzie przechwytywania par paliwa - nieszczelność
0460 Czujnik poziomu paliwa
0461 Czujnik poziomu paliwa
0462 Czujnik poziomu paliwa - przerwa lub zwarcie do masy
0463 Czujnik poziomu paliwa - zwarcie do plusa
0464 Czujnik poziomu paliwa - usterka sporadyczna
0465 Czujnik natężenia przepływu przedmuchu
0466 Czujnik natężenia przepływu przedmuchu
0467 Czujnik natężenia przepływu przedmuchu - przerwa lub zwarcie do masy
0468 Czujnik natężenia przepływu przedmuchu - zwarcie do plusa
0469 Czujnik natężenia przepływu przedmuchu - usterka sporadyczna
0470 Czujnik ciśnienia spalin
0471 Czujnik ciśnienia spalin
0472 Czujnik ciśnienia spalin - przerwa lub zwarcie do masy
0473 Czujnik ciśnienia spalin - zwarcie do plusa
0474 Czujnik ciśnienia spalin - usterka sporadyczna
0475 Zawór regulacyjny ciśnienia spalin
0476 Zawór regulacyjny ciśnienia spalin
0477 Zawór regulacyjny ciśnienia spalin - przerwa lub zwarcie do masy
0478 Zawór regulacyjny ciśnienia spalin - zwarcie do plusa
0479 Zawór regulacyjny ciśnienia spalin - usterka sporadyczna
0480 Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem l
0481 Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem 2
0482 Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem 3
0483 Usterka wentylatora chłodzenia - funkcja Ratio Check
0484 Usterka wentylatora chłodzenia - za duży pobór prądu
0485 Usterka wentylatora chłodzenia
0500 Czujnik prędkości własnej pojazdu
0501 Czujnik prędkości własnej pojazdu
0502 Czujnik prędkości własnej pojazdu - przerwa lub zwarcie do masy
0503 Czujnik prędkości własnej pojazdu - usterka sporadyczna
0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego
0506 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego - obroty za niskie
0507 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego - obroty za wysokie
0510 Uszkodzenie włącznika biegu jałowego przepustnicy
0520 Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju
5221 Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju
0552 Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju - przerwa lub zwarcie do masy
0523 Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju - zwarcie do plusa
0524 Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju - usterka sporadyczna
0530 Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji
0531 Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji
0532 Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji - przerwa lub zwarcie do masy
0533 Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji - zwarcie do plusa
0534 Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji - usterka sporadyczna
0550 Uszkodzenie wyłącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego
0551 Uszkodzenie wyłącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego
0552 Uszkodzenie w układzie regulacji ciśnienia wspomagania układu kierowniczego - przerwa lub zwarcie do masy czujnika
0553 Uszkodzenie w układzie regulacji ciśnienia wspomagania układu kierowniczego - zwarcie czujnika do plusa
0554 Uszkodzenie w układzie regulacji ciśnienia wspomagania układu kierowniczego - usterka sporadyczna czujnika
0560 Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu
0561 Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu - napięcie niestabilne
0562 Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu - napięcie za niskie
0563 Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu - napięcie za wysokie
0565 Usterka w układzie tempomatu - nieprawidłowy sygnał włączenia - ON
0566 Usterka w układzie tempomatu - nieprawidłowy sygnał wyłączenia - OFF
0567 Usterka w układzie tempomatu - nieprawidłowy sygnał ponowienia - RESUME
0568 Usterka w układzie tempomatu - nieprawidłowy sygnał ustawienia - SET
0569 Usterka w układzie tempomatu — nieprawidłowy sygnał graniczny - COAST
0570 Usterka w układzie tempomatu - nieprawidłowy sygnał przyspieszania - ACCEL
0571 Usterka w układzie tempomatu - uszkodzenie wyłącznika świateł hamowania „A"
0572 Usterka w układzie tempomatu - uszkodzenie wyłącznika świateł hamowania „A" przerwa lub zwarcie do masy
0573 Usterka w układzie tempomatu - uszkodzenie wyłącznika świateł hamowania „A" - zwarcie do plusa
0600 Uszkodzenie szeregowego łącza komunikacyjnego - magistrala CAN
0601 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - zła suma kontrolna
0602 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - błąd w programie
0603 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - błąd / uszkodzenie pamięci stałej KAM
0604 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - błąd / uszkodzenie pamięci RAM
0605 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - błąd / uszkodzenie pamięci ROM
0606 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - uszkodzenie procesora
0608 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - nieprawidłowe napięcie Vss „A"
0609 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - nieprawidłowe napięcie Vss „B"
0620 Uszkodzenie w obwodzie sterowania alternatora
0621 Uszkodzenie lampki kontrolnej alternatora L
0622 Uszkodzenie w obwodzie sterowania alternatora - nieprawidłowe wzbudzenie F
0650 Uszkodzenie lampki kontrolnej pracy silnika MIL
0654 Uszkodzenie w układzie obrotomierza
0655 Uszkodzenie lampki kontrolnej temperatury silnika
0656 Uszkodzenie w układzie wskaźnika poziomu paliwa
0700 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów
0701 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów - sterowanie poza zakresem mocy
0702 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów - uszkodzenie w układach elektronicznych
0703 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów - usterka konwertera momentu napędowego lub wyłącznika świateł hamowania „B"
0704 Włącznik pedału sprzęgła
0705 Czujnik położenia drążka wyboru biegu
0706 Czujnik położenia drążka wyboru biegu
0707 Czujnik położenia drążka wyboru biegu - przerwa lub zwarcie do masy
0708 Czujnik położenia drążka wyboru biegu - zwarcie do plusa
0709 Czujnik położenia drążka wyboru biegu - usterka sporadyczna
0710 Czujnik temperatury oleju w przekładni
0711 Czujnik temperatury oleju w przekładni
0712 Czujnik temperatury oleju w przekładni - przerwa lub zwarcie do masy
0713 Czujnik temperatury oleju w przekładni - zwarcie do plusa
0714 Czujnik temperatury oleju w przekładni - usterka sporadyczna
0716 Czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wejściowy
0717 Czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wejściowy - brak sygnału
0718 Czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wejściowy - usterka sporadyczna
0719 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów - usterka konwertera momentu napędowego lub wyłącznika świateł hamowania „B" - poziom sygnału za niski - przerwa lub zwarcie do masy
0720 Czujnik prędkości obrotowej przekładni
0721 Czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wyjściowy
0722 Czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wyjściowy - brak sygnału
0723 Czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wyjściowy - usterka sporadyczna
0724 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów – usterka konwertera momentu napędowego lub wyłącznika świateł hamowania „B" - poziom sygnału za wysoki - zwarcie do plusa
0725 Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni
0726 Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni
0727 Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni - brak sygnału
0728 Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni - usterka sporadyczna
0730 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka
0731 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg l
0732 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg 2
0733 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg 3
0734 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg 4
0735 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg 5
0736 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg wsteczny
0740 Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej
0741 Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej - mała sprawność lub niezasprzęglone
0742 Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej - sprzęgło zasprzęglone na stałe
0743 Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej
0744 Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej - sporadyczna usterka w obwodzie
0745 Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni
0746 Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany
0747 Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni - elektromagnes jest stale zasilany
0748 Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni
0749 Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni - usterka sporadyczna
0750 Elektrozawór przełożeń przekładni „A"
0751 Elektrozawór przełożeń przekładni „A" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany
0752 Elektrozawór przełożeń przekładni „A" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany - elektromagnes jest stale zasilany
0753 Elektrozawór przełożeń przekładni „A"
0754 Elektrozawór przełożeń przekładni „A" - usterka sporadyczna
0755 Elektrozawór przełożeń przekładni „B"
0756 Elektrozawór przełożeń przekładni „B" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany
0757 Elektrozawór przełożeń przekładni „B" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany - elektromagnes jest stale zasilany
0758 Elektrozawór przełożeń przekładni „B"
0759 Elektrozawór przełożeń przekładni „B" - usterka sporadyczna
0760 Elektrozawór przełożeń przekładni „C"
0761 Elektrozawór przełożeń przekładni „C" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany
0762 Elektrozawór przełożeń przekładni „C" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany - elektromagnes jest stale zasilany
0763 Elektrozawór przełożeń przekładni „C"
0764 Elektrozawór przełożeń przekładni „C" - usterka sporadyczna
0765 Elektrozawór przełożeń przekładni „D"
0766 Elektrozawór przełożeń przekładni „D" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany
0767 Elektrozawór przełożeń przekładni „D" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany - elektromagnes jest stale zasilany
0768 Elektrozawór przełożeń przekładni „D"
0769 Elektrozawór przełożeń przekładni „D" - usterka sporadyczna
0770 Elektrozawór przełożeń przekładni „E"
0771 Elektrozawór przełożeń przekładni „E" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany
0772 Elektrozawór przełożeń przekładni „E" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany - elektromagnes jest stale zasilany
0773 Elektrozawór przełożeń przekładni „E"
0774 Elektrozawór przełożeń przekładni „E" - usterka sporadyczna
0780 Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni
0781 Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni - przełożenie biegów 1-2
0782 Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni - przełożenie biegów 2 -
0783 Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni - przełożenie biegów 3-4
0784 Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni - przełożenie biegów 4-5
0785 Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń
0786 Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń - mała sprawność, niewłaściwy zakres pracy
0787 Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń - przerwa lub zwarcie do masy
0788 Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń - zwarcie do plusa
0789 Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń - usterka sporadyczna
0790 Przełącznik Normal / Performance
0801 Blokada biegu wstecznego
1110 Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego l
1111 Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego 2
1112 Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego l'- zawór zablokowany
1113 Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego 2 - zawór zablokowany
1120 Uszkodzenie korpusu przepustnicy - nieszczelności
1229 Uszkodzenie w obwodzie zasilania sterownika
1230 Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika
1231 Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika
1326 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra l
1327 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 2
1328 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 3
1329 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 4
1330 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 5
1331 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 6
1335 Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej
1340 Uszkodzenie czujnika lub mechanizmu regulacji faz rozrządu
1345 Uszkodzenie pompy wtryskowej
1405 Uszkodzenie zaworu EGR
1410 Przekaźnik dmuchawy powietrza dodatkowego / przekaźnik klimatyzacji
1501 Immobilizer - brak kodu lub kod nieprawidłowy
1502 Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera
1503 Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera
1530 Przekaźnik klimatyzacji
1560 Nieprawidłowe napięcie instalacji pojazdu
1600 Sterownik - uszkodzenie programu
1601 Sterownik - za wysoka temperatura
1602 Sterownik - uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego
1604 Sterownik - nieprawidłowy kod lub uszkodzenie
1605 Sterownik - nieprawidłowy kod lub uszkodzenie
1620 Sterownik - nieprawidłowe wewnętrzne napięcie odniesienia
1625 Przekaźnik główny systemu
1630 Uszkodzenie w układzie regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku
1631 Uszkodzony sterownik pompy wtryskowej
1635 Układ podgrzewania świec żarowych
1640 Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy
1650 Lampka kontrolna układu
1651 Nieprawidłowe sygnały na magistrali CAN
1660 Uszkodzenie zaworu odcinającego paliwo
1690 Lampka kontrolna układu
1740 Układ kontroli momentu napędowego
Opis kodu B
B0100,"Poduszka powietrzna kierowcy - usterka"
B0101,"Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0102,"Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy"
B0103,"Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy"
B0105,"Poduszka powietrzna pasażera - usterka"
B0106,"Poduszka powietrzna pasażera - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0107,"Poduszka powietrzna pasażera - niski sygnał wejściowy"
B0108,"Poduszka powietrzna pasażera - wysoki sygnał wejściowy"
B0110,"Boczna poduszka powietrzna kierowcy - usterka"
B0111,"Boczna poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0112,"Boczna poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy"
B0113,"Boczna poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy"
B0115,"Boczna poduszka powietrzna pasażera - usterka"
B0116,"Boczna poduszka powietrzna pasażera - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0117,"Boczna poduszka powietrzna pasażera - niski sygnał wejściowy"
B0118,"Boczna poduszka powietrzna pasażera - wysoki sygnał wejściowy"
B0120,"Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - usterka"
B0121,"Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0122,"Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - niski sygnał wejściowy"
B0123,"Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #1 - wysoki sygnał wejściowy"
B0125,"Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - usterka"
B0126,"Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0127,"Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - niski sygnał wejściowy"
B0128,"Obwód kontrolny przełącznika pasa bezpieczeństwa #2 - wysoki sygnał wejściowy"
B0130,"Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - usterka"
B0131,"Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0132,"Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - niski sygnał wejściowy"
B0133,"Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #1 - wysoki sygnał wejściowy"
B0135,"Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - usterka"
B0136,"Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0137,"Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - niski sygnał wejściowy"
B0138,"Obwód powrotu pasa bezpieczeństwa #2 - wysoki sygnał wejściowy"
B0300,"Obwód wentylatora chłodzącego #1 - usterka"
B0301,"Obwód wentylatora chłodzącego #1 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0302,"Obwód wentylatora chłodzącego #1 - niski sygnał wejściowy"
B0303,"Obwód wentylatora chłodzącego #1 - wysoki sygnał wejściowy"
B0305,"Obwód wentylatora chłodzącego #2 - usterka"
B0306,"Obwód wentylatora chłodzącego #2 - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0307,"Obwód wentylatora chłodzącego #2 - niski sygnał wejściowy"
B0308,"Obwód wentylatora chłodzącego #2 - wysoki sygnał wejściowy"
B0310,"Obwód sprzęgła klimatyzacji (A/C) - usterka"
B0311,"Obwód sprzęgła klimatyzacji (A/C) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0312,"Obwód sprzęgła klimatyzacji (A/C) - niski sygnał wejściowy"
B0313,"Obwód sprzęgła klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy"
B0315,"Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - usterka"
B0316,"Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0317,"Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - niski sygnał wejściowy"
B0318,"Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy"
B0320,"Obwód ciśnienia #2 klimatyzacji (A/C) - usterka"
B0321,"Obwód ciśnienia #2 klimatyzacji (A/C) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0322,"Obwód ciśnienia #2 klimatyzacji (A/C) - niski sygnał wejściowy"
B0323,"Obwód ciśnienia #2 klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy"
B0325,"Sygnał wzorcowy ciśnienia klimatyzacji (A/C) - usterka"
B0326,"Sygnał wzorcowy ciśnienia klimatyzacji (A/C) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0327,"Sygnał wzorcowy ciśnienia klimatyzacji (A/C) - niski sygnał wejściowy"
B0328,"Sygnał wzorcowy ciśnienia klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy"
B0330,"Czujnik temp. powietrza zewnętrznego - usterka"
B0331,"Czujnik temp. powietrza zewnętrznego - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0332,"Czujnik temp. powietrza zewnętrznego - niski sygnał wejściowy"
B0333,"Czujnik temp. powietrza zewnętrznego - wysoki sygnał wejściowy"
B0335,"Czujnik #1 temp. powietrza wewnętrznego - usterka"
B0336,"Czujnik #1 temp. powietrza wewnętrznego - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0337,"Czujnik #1 temp. powietrza wewnętrznego - niski sygnał wejściowy"
B0338,"Czujnik #1 temp. powietrza wewnętrznego - wysoki sygnał wejściowy"
B0340,"Czujnik #2 temp. powietrza wewnętrznego - usterka"
B0341,"Czujnik #2 temp. powietrza wewnętrznego - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0342,"Czujnik #2 temp. powietrza wewnętrznego - niski sygnał wejściowy"
B0343,"Czujnik #2 temp. powietrza wewnętrznego - wysoki sygnał wejściowy"
B0345,"Czujnik #1 ładowania słonecznego - usterka"
B0346,"Czujnik #1 ładowania słonecznego - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0347,"Czujnik #1 ładowania słonecznego - niski sygnał wejściowy"
B0348,"Czujnik #1 ładowania słonecznego - wysoki sygnał wejściowy"
B0350,"Czujnik #2 ładowania słonecznego - usterka"
B0351,"Czujnik #2 ładowania słonecznego - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0352,"Czujnik #2 ładowania słonecznego - niski sygnał wejściowy"
B0353,"Czujnik #2 ładowania słonecznego - wysoki sygnał wejściowy"
B0355,"Silnik dmuchawy #1, obwód prędkości - usterka"
B0356,"Silnik dmuchawy #1, obwód prędkości - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0357,"Silnik dmuchawy #1, obwód prędkości - niski sygnał wejściowy"
B0358,"Silnik dmuchawy #1, obwód prędkości - wysoki sygnał wejściowy"
B0360,"Silnik dmuchawy #1, obwód zasilania - usterka"
B0361,"Silnik dmuchawy #1, obwód zasilania - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0362,"Silnik dmuchawy #1, obwód zasilania - niski sygnał wejściowy"
B0363,"Silnik dmuchawy #1, obwód zasilania - wysoki sygnał wejściowy"
B0365,"Silnik dmuchawy #1, obwód masy - usterka"
B0366,"Silnik dmuchawy #1, obwód masy - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0367,"Silnik dmuchawy #1, obwód masy - niski sygnał wejściowy"
B0368,"Silnik dmuchawy #1, obwód masy - wysoki sygnał wejściowy"
B0370,"Czujnik temp. po wysokiej stronie klimatyzacji (A/C) - usterka"
B0371,"Czujnik temp. po wysokiej stronie klimatyzacji (A/C) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0372,"Czujnik temp. po wysokiej stronie klimatyzacji (A/C) - niski sygnał wejściowy"
B0373,"Czujnik temp. po wysokiej stronie klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy"
B0375,"Czujnik temp. wlotu parownika klimatyzacji (A/C) - usterka"
B0376,"Czujnik temp. wlotu parownika klimatyzacji (A/C) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0377,"Czujnik temp. wlotu parownika klimatyzacji (A/C) - niski sygnał wejściowy"
B0378,"Czujnik temp. wlotu parownika klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy"
B0380,"Klimatyzacja (A/C) - podciśnienie czynnika chłodzącego"
B0381,"Klimatyzacja (A/C) - nadciśnienie czynnika chłodzącego"
B0400,"Kontrola przepływu powietrza #1 - odszraniacz - usterka"
B0401,"Kontrola przepływu powietrza #1 - odszraniacz - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0402,"Kontrola przepływu powietrza #1 - odszraniacz - niski sygnał wejściowy"
B0403,"Kontrola przepływu powietrza #1 - odszraniacz - wysoki sygnał wejściowy"
B0405,"Kontrola przepływu powietrza #2 - podgrzewacz - usterka"
B0406,"Kontrola przepływu powietrza #2 - podgrzewacz - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0407,"Kontrola przepływu powietrza #2 - podgrzewacz - niski sygnał wejściowy"
B0408,"Kontrola przepływu powietrza #2 - podgrzewacz - wysoki sygnał wejściowy"
B0410,"Kontrola przepływu powietrza #3 - (blend) - usterka"
B0411,"Kontrola przepływu powietrza #3 - (blend) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0412,"Kontrola przepływu powietrza #3 - (blend) - niski sygnał wejściowy"
B0413,"Kontrola przepływu powietrza #3 - (blend) - wysoki sygnał wejściowy"
B0415,"Kontrola przepływu powietrza #4 - odpowietrznik - usterka"
B0416,"Kontrola przepływu powietrza #4 - odpowietrznik - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0417,"Kontrola przepływu powietrza #4 - odpowietrznik - niskie wejście"
B0418,"Kontrola przepływu powietrza #4 - odpowietrznik - wysokie wejście"
B0420,"Kontrola przepływu powietrza #5 - A/C - usterka"
B0421,"Kontrola przepływu powietrza #5 - A/C - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0422,"Kontrola przepływu powietrza #5 - A/C - niski sygnał wejściowy"
B0423,"Kontrola przepływu powietrza #5 - A/C - wysoki sygnał wejściowy"
B0425,"Kontrola przepływu powietrza #6 - recyrkulacja - usterka"
B0426,"Kontrola przepływu powietrza #6 - recyrkulacja - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0427,"Kontrola przepływu powietrza #6 - recyrkulacja - niski sygnał wejściowy"
B0428,"Kontrola przepływu powietrza #6 - recyrkulacja - wysoki sygnał wejściowy"
B0430,"Obwód odszraniania tylnej szyby - usterka"
B0431,"Obwód odszraniania tylnej szyby - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0432,"Obwód odszraniania tylnej szyby - niski sygnał wejściowy"
B0433,"Obwód odszraniania tylnej szyby - wysoki sygnał wejściowy"
B0435,"Obwód ustawienia klimatyzacji (A/C) - usterka"
B0436,"Obwód ustawienia klimatyzacji (A/C) - sygnał poza zakresem/wydajność"
B0437,"Obwód ustawienia klimatyzacji (A/C) - niski sygnał wejściowy"
B0438,"Obwód ustawienia klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy"
B0440,"Obwód sprzężenia zwrotnego sterowania głowicy #1 - usterka"
Ostatnio zmieniony przez archive_26 dnia Czw 07 Kwi 2011, 21:54, w całości zmieniany 1 raz
Jak poradzic sobie z bledem p0606 Wewnętrzny moduł kontr
Witam auto mialo wymieniony akumulator odpalilo i dzis odpalilo zgaslo i nic tylko kreci ale bez rezultatow i komputer pokazuje blad P0606 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - uszkodzenie procesora jak mam sobie z nim poradzic
Mam Doblo Malibu z 2001r.
Mam problem z czujnikami parkowania. Wyrzuca mi błąd
B1009. Czy ktoś wie co to oznacza?
Żaden elektryk nie może mi odpowiedzieć. Ich systemy nie widzą konkretnego rozczytania błędu tylko jego kod.
W salonie Fiata zaśpiewali mi 120zł za samą diagnozę. Proszę o pomoc.
Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 1360 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Bravo 1,9 16V
Piwa: 57/9
Wysłany: Pon 28 Sty 2013, 21:43
Temat postu:
Re: ( Fiat ) Kody usterek.
Znalazłem taką liste błędu:
Kod:
B1009 RH sunshine sensor
B1009 GSM aerial
B1009 LH handle input for Passive Entry
B1009 LH side lights
B1009 Memory 1 button
B1009 Outside air temperature sens.
B1009 Passenger airbag failure w. lamp
B1009 Pre-calibration not performed
B1009 Side lights on LH side or front LH
B1009 RH rear elect. window button
B1009 Front RH wheel accelerometer
B1009 Side lights
B1009 Rear LH direction indicators
B1009 1st lev. pass Airbag resist.
B1009 Start button
B1009 Flame extinguished by maximum current
B1009 Air temperature sensor
B1009 Airbag failure w. lamp
B1009 Auxiliary instrument cluster
B1009 Body computer
B1009 ESP w. lamp
B1009 Ceiling light button
B1009 Door lock button
B1009 Door lock/unlock button
B1009 Engine oil temperature sensor
B1009 ESP
B1009 Button
Przy podłączeniu FES do autka powinien być opis błędu po odczytaniu. _________________ |
Jak opuścić kopary biedakom?
Zajechać na stację limuzyną BMW 745 full wypas, wysiąść z gracją...
... i zatankować gazu za 50 zeta )
full lans )
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.