Mam taki problem już od dłuższego czasu. Problem pojawia się czasami. Mianowicie po rozgrzamiu samochodu czasem na wolnych obrotach na luzie zapala mi się kontrolka oleju, lecz gdy dodam gazu to gaśnie. Normalnie nie jest to uciążliwe tylko wczoraj stałem w ogromnym korku i musiałem cały czas trzymać cienkiego na gazie i spalił mi 5 litrów przez bardzo powolne 30 km Problem pojawia się bardzo rzadko. Wczoraj gdy miało to miejsce skończyło mi się paliwo i byłem zmuszony iść na stację. Gdy wróciłem po 30 minutach i odpaliłem samochód kontrolka już się nie zapalała..
Re: ( Fiat Cinquecento ) Mrugająca kontrolka oleju
Prawdopodobnie winą jest nie wyrabiająca pompa oleju(zużyta) daje zbyt mało ciśnienia na luzie a po przegazowaniu obroty a więc i szybsze działanie pompy powoduje zwiększone ciśnienie.Zapala się kontrolka na ciepłym silniku bo olej ciepły jest rzadszy.Wymiana pompy oleju lub przejście na olej o innej gęstości jak masz 10w/40 to na 15w/40.Latem będzie gorzej z powodu wyższych temperatur.To jest oczywiście moja opinia.
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Sro 14 Kwi 2010, 19:28
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Mrugająca kontrolka oleju
Jak wyżej plus zużycie - duże luzy ogólnie w silniku ( panewki itp.) Ale może się okazać, że czujnik ciśnienia oleju pada i zaniża. Ja bym podmienił czujnik na nowy (ale nowy, a nie nowy ze złomu) i pomierzył bym ciśnienie oleju specjalnym manometrem wkręcanym zamiast czujnika ciśnienia oleju. _________________ Pozdrawiam JS.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Mrugająca kontrolka oleju
Gaźnik mam aisana - jak można sprawdzić domowym sposobem ciśnienie oleju ? Natomiast co do silnika - ma 120tys na zegarze - przy 100 tys był robiony remont.
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Czw 15 Kwi 2010, 23:14
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Mrugająca kontrolka oleju
Masz ustawione za nisko obroty biegu jałowego. Jeśli po dodaniu gazu kontrolka oleju gaśnie, to układ smarowania jest sprawny. Tak naprawdę to powinieneś się nią martwić tylko wtedy, jeśli zapali się podczas jazdy, jeśli pali sie na biegu jałowym a nie pali jak jedziesz, to pompa, czujnik i cała reszta jest sprawna.
Jedź do gaźnikowca, poproś o podłaczenie obrotomierza i sprawdź jakie masz obroty na biegu jałowym. I niech Ci je tak podniesie, aż do zgaśnięcia kontrolki.
Dam sobie głowę uciąć, że najczęsciej pali się wtedy jak np, załączy się wentylator na chłodnicy, i jak np jeszcze masz do tego pedał hamulca wciśnięty. Albo jak na maksa korzystasz ze wszystkich odbiorników.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Mrugająca kontrolka oleju
jest to bardzo możliwe ponieważ nie mam czujnika biegu jałowego. Świeci się przeważnie w korku - jedynka - 10 metrów i stop silnik jest wtedy bardzo rozgrzany więc zapewne wentylator się włącza często, a w samochodzie standardowo chodzi radio wentylator lampy oraz stop prawie cały czas wciśnięty.
Natomiast zastanawia mnie dlaczego nie swieci kontrolka ładowania wtedy
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Pią 16 Kwi 2010, 06:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Mrugająca kontrolka oleju
Miałem to samo, żeby kontrolka ładowania zaczęła się świecić, musiałbyś naprawdę bardzo nisko zejść z obrotami. Prawdopodobnie u Ciebie jest coś spieniczone z układem, który zwiększa dawkę paliwa podczas większego zapotrzebowania na prąd. Zwiększa się obciążenie silnika, wywołane przez alternator, powinien zaskoczyć jakiś siłownik, który zwiększy dawkę paliwa, nie pozwalając na spadek obrotów.
Ja mam fosa, ale przyczyna właśnie siedziała w siłowniku biegu jałowego. Dysza się zapchała. Ty masz aisana i tam jest to inaczej wszystko rozwiązane.
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Pią 16 Kwi 2010, 19:25
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Mrugająca kontrolka oleju
Żeby zmierzyć ciśnienie oleju to trzeba podłączyć zamiast czujnika oleju manometr z odpowiednia końcówką.
Ciśnienie oleju powinno gasnąć już przy obrotach takich jak na rozruszniku, a nie podejrzewam żeby Ci na wolnych obrotach schodziły aż tak nisko choćbyś nie wiem ile odbiorników prądu załączył.
Żeby się kontrolka ładowania zaświeciła to alternator musi być całkiem odwzbudzony, czyli nie dawać napięcia przed diodami. Przy małych obrotach może mieć za małą wydajność, ale napięcie przed diodami jest, więc nie świeci. Zaświeci dopiero jak obroty spadną do granicy zgaśniecia silnia.
Czy przypadkiem nie masz oleju rozrzedzonego benzyną? Albo zbyt starego? Żadki olej nie będzie trzymał ciśnienia. _________________ Pozdrawiam JS.
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Pią 16 Kwi 2010, 20:24
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Mrugająca kontrolka oleju
On ma sprawny układ smarowania. Miałem to samo, kontrolka paliła się bo były zbyt niskie oborty biegu jałowego. Ponadto jak wpiszesz w wyszukiwarkę tutaj tego forum "kontrolka oleju" to zobaczysz, że tych postów jest dziesiątki.
Mało tego, jedna z instrukcji serwisowych pisze....
Tam jest opisana sytuacja po długiej podróży z wysilonym silnikiem. Takie warunki można również odtworzyć w warunkach miejskich. Gaz hamulec, gaz, hamulec. I do tego korek miejski.
Byłem w chyba 10 serwisach i wszędzie ciśnienie oleju było w normie, po lekkim przygazowaniu. Zresztą, teraz zmieniałem miskę olejową, i rozbierałem wszystko, łącznie z wałkiem pompy oleju. I co ??? I nic był sprawny, nic mu nie dolegało. Wyregulowałem gaźnik i chodzi świetnie. Kontrolka od tego momentu nigdy się nie zapaliła.
Ponadto, nie maszracji co do kontrolki i rozrusznika. W 700 gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika. Być może w 900 jest inaczej, ale napewno nie w 700.
W dodatku kolega pisze, że dzieje sie tak na rozgrzanym silniku, a więc wtedy gdy ciśnienie oleju jest mniejsze spowodowane jego rozrzedzeniem. Na zimnym oleju (np po nocnym postoju) taki objaw nie wystąpi. Dokładnie tak jak u mnie.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Mrugająca kontrolka oleju
Ja mam ciut inny problem ale też dotyczący kontrolki. Mianowicie po odpaleniu zimnego silnika kontrolka nie gaśnie, gazowanie nic nie daje. Po jakiś 3-4 minutach zaczyna mrygać i dopiero wtedy gaśnie. Objawy uszkodzonego czujnika czy może coś innego?
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Pon 24 Lut 2014, 18:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Mrugająca kontrolka oleju
Jeśli jeszcze nie zatarłeś silnika, to będzie problem z czujnikiem. Jak by przez kilka minut pracy silnika nie było ciśnienia oleju to silnika też już by nie było
J _________________ Pozdrawiam JS.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.