Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Izby Posiadane auto: Fiat Seicento S, 1.1 l, 1998
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 31 Sie 2014, 22:54
Temat postu:
Problem z działaniem wszystkich cylindrów
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu bolączki mojego Seicento S 1.1 (1998).
Problem jest taki, że silnik po dłuższym postoju niechętnie wykorzystuje wszystkie tłoki (działają 3 na 4). Problem nasila się kiedy pada deszcz. Po wdepnięciu gazu w podłogę od czasu do czasu samochód zaskakuje na wszystkie cylindry. Kiedy jeżdżę nim bez przerwy usterka prawie całkowicie znika, kiedy odpalę co 2/3 dzień problem powraca.
Na zapalonym silniku dopychałem wszystkie przewody zapłonowe, jeden mnie poraził, wymieniłem, a problem niedziałających cylindrów zniknął. Na kilka dni.
Proszę o pomoc, to moje pierwsze auto i chciałbym aby jednak mi trochę posłużyło.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 3511 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Pon 01 Wrz 2014, 08:03
Temat postu:
( Fiat Seicento ) Problem z działaniem wszystkich cylindrów
Witam.
Przyczyną prawdopodobnie jest uszkodzona cewka , a nie przewody.
Warto by podpiąć autko pod komputer to może wiele wyjaśnić.
Ps.
Fajnie by było gdyby kolega jako nowy użytkownik przywitał się w odpowiednim dziale http://fiat.auto.com.pl/forum/viewforum.php?f=2005 _________________ Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
Wysłany: Wto 02 Wrz 2014, 18:35
Temat postu:
Re: Problem z działaniem wszystkich cylindrów
Powoli kończy żywot .
Kiedy były wymieniane świece, przewody WN.?\
Problem może leżeć po stronie uszkodzonej cewki, ale w skrajnym przypadku może to być uszkodzenie sterownika silnika.
Czy zapala się Check kiedy silnik nierówno pracuje?
Przy obsłudze samochodu warto przestrzegać zasad BHP. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Izby Posiadane auto: Fiat Seicento S, 1.1 l, 1998
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 08 Wrz 2014, 09:29
Temat postu:
( Fiat Seicento ) Problem z działaniem wszystkich cylindrów
Cewka by się zgadzała... Mechanik mówił coś o problemach z kompresją.
Kiedy jeżdżę samochodem od maja 2014 nie wymieniałem nic z tych rzeczy (poza jednym kablem), poprzedni właściciel wiedzą na temat wymiany się nie podzielił, ale przy sprzątaniu samochodu znalazłem w schowkach w drzwiach pudełka ze świec, były w dobrym stanie więc długo tam nie leżały.
W październiku kiedy mój ojciec mechanik wróci do kraju zajmie się cewką i okaże się czy o nią chodzi. Mimo wszystko kolejne sugestie są mile widziane
Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Izby Posiadane auto: Fiat Seicento S, 1.1 l, 1998
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 18 Paź 2014, 16:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Problem z działaniem wszystkich cylindrów
"Aktualizuję temat. Moje doświadczenia mają być przestrogą dla innych osób z takim problemem.
Seicento padło w drodze do celu. Po prostu zgasło. Odpaliło po kilkunastu minutach, przejechało kilka km i znów nie żyje. Każdy komu o tym opowiadam również zdiagnozował wykończoną cewkę. W poniedziałek mam się tym zająć i wtedy też postaram się opisać co i jak z Seicento i czy naprawa pomogła."
Aktualizuję z datą 22.10.14
Kupiłem kable i świece, z kupnem cewki się powstrzymam. Sprzedawca zajmujący się głównie częściami Fiata w Gorlicach poradził mi sprawdzenie czujników, dwóch które mogą wyłączać silnik. Nie znam ich nazwy, jeden jest bodaj przy wale. Zalecił sprawdzenie czy jeśli szybko je schłodzę po zgaśnięciu samochód zapali. Wcześniej odpalał po mniej więcej podobnym czasie odczekiwania, który odpowiada czasowi zresetowania "komputera" w aucie.
Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Izby Posiadane auto: Fiat Seicento S, 1.1 l, 1998
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 24 Paź 2014, 20:07
Temat postu:
Koniec tematu
Naprawa samochodu zakończona sukcesem. Problem leżał w zepsutym czujniku przy wale korbowym. Wymiana go usunęła problem gasnącego silnika, a wymiana kabli i świec zapłonowych powstrzymała problem pracy na 3 tłokach.
Temat uważam za zamknięty, niemniej zachęcam do zadawania pytań jeśli problem nie zniknie po naprawach zaproponowanych przeze mnie.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 3511 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Sro 19 Sie 2015, 18:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Seicento ) Problem z działaniem wszystkich cylindrów
Kolego micik może podzielisz się informacją jakiego auta dotyczy problem. Pytam bo w profilu masz tylko Renault ,a to jest dział Fita Seicento. Reg. pkt.8 i 11. _________________ Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Seicento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.