Witam Was Drodzy Forumowicze,
Jest wiele wątków na ten temat, aczkolwiek wiele jest nierozwiązanych lub brak jest odpowiedzi. Z racji tego, że mam dość dużo info na ten temat, może ktoś będzie skory do pomocy...
Mam znaczny problem ze swoim samochodem. Posiadam go mniej/ więcej od 3 miesięcy. Od momentu zakupu wiem, że coś jest nie ok z hm. pracą silnika.
Dotychczas było tak:
Silnik zapalał, choć zimny bez minimalnej przegazówki nie miał szans na odpalenie (bez naciskania na gaz)[ciepły odpala na dotyk], trochę pomarudził obrotami (nierówno pracując) plus [to była i jest największa udręka] pracuje tak jakby na 3 garach(muli, brak mocy), do momentu rozgrzania się (15 - 20 min po odpaleniu). Tak było.
Pojechałem do znajomego-mechanika, stwierdził że jest to wina silnika obrotowego + przepustnicy. Coś podkręcili przy silniku krokowym, auto zaczęło trochę mniej szarpać, równiej pracować, dali znać że jest to rozwiązanie tymczasowe. To było ponad miesiąc temu. Od tamtego momentu przejechałem 2000 km, w trasie 1000 km - nie było problemów. Przy okazji, wiem od poprzedniego właść., że auto miało wymieniane niedawno świece, przewody, rozrząd ok. 30 k temu.
Silnika stale szukam, gdyż jest to produkt nader deficytowy i... drogi (nowy 600 zł. + czyli tyle co całe auto... :], używki powyżej 150 zł. ale trafić jakąś sprawną...)
Wczoraj zrobiłem nim 800 km, mniej więcej po 240 km trasy bez przerw [Łódź >S8> Wrocław], trafiłem na pierwsze światła, wrzucam luz - auto gaśnie (dotychczas nigdy nie miałem problemów z gaśnięciem silnika). W międzyczasie zauważyłem też że w pewnych warunkach zapala się kontrolka zwana na forum "marchewką" czyli wtrysk. W jakich?:
1. Mocniejsze naciśnięcie gazu / jazda powyżej 125 km/h powoduje stałe palenie się kontrolki (zarazem możemy uznać to za prędkość max.)
2. Hamowanie silnikiem (przy niskich obrotach <1,5k)
3. Przy włączonym zapłonie
Dotychczas kontrolka zapalała się sporadycznie, a ja z racji tego że jestem laikiem myślałem że jest to kontrolka kończącego się płynu do spryskiwaczy...
Niestety, auto noc przestało, odpoczęło sobie... myślałem że trzymanie obrotów wróci do normy...
I tutaj główne pytanie: Czy od wczoraj diagnoza mechanika może być nieaktualna? Dotychczas nic nie mówiłem, gdy nie wiedziałem o kontrolce. Nie było problemu z gaśnięciem silnika. Wiem, że wielu z Was jest pasjonatami Fiatów, widząc po postach widać, że wielu z Was ma duże doświadczenie. Mój mechanik jest osobą którą darzę dużym zaufaniem ale nie specjalizuje się we Fiatach, dlatego też proszę o Waszą pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.