Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Punto 1.3 MJet
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 30 Paź 2010, 00:52
Temat postu:
P 0238 Jakieś pomysły
Witam
Co pewien czas w moim autku (Punto II FL, 1.3 Multijet) wywala błąd 238 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - wysoki sygnał wejściowy" i odcina turbinę. Czyściłem czujnik doładowania na kolektorze, ale niestety nic to nie dało.
Jak to ugryźć ?
Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Punto 1.3 MJet
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 31 Paź 2010, 00:43
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) P 0238 Jakieś pomysły
Tylko, że w moim przypadku cięgno się rusza(chyba jakieś 5mm skoku wystarczy?) gdy dodaję gazu. Podczas jazdy czasem ginie turbo i moge jechac tylko do 3000 rpm. Po ponownym odpaleniu problem znika.
należy sprawdzić pod ciśnieniowo czy nie jest uszkodzona membrana w siłowniku zaworu upustowego turbo , należy sprawdzić przewodzik pod ciśnieniowy do siłownika zaworu upustowego turbo , w przypadku nie zadziałania zaworu upustowego turbo następuje przekroczenie siły doładowania centrala to odczytuje i programowo ogranicza prędkość obrotową silnika do około 3 tysięcy obrotów , wyłączenie zapłonu i ponowne załączenie powoduje reset i auto ponownie jedzie normalnie jeśli usterka występuje tylko przy gwałtownym przyśpieszaniu lub przy jeździe na max to przyczyna należy szukać w zaworze upustowym turbo , do dokładnej analizy uszkodzenia wystarczy podpiąć się pod kompa diagnostycznego wykonać jazdę testową i porównać odczyty parametrów doładowania założonych przez centralę wtryskową z parametrami odczytowymi powinny być takie same , jeśli parametry doładowania są zbyt niskie - odczuwalny brak mocy to możesz mieć uszkodzone przewody gumowe od turbiny do intelkulera , lub nieszczelny zaworek egr .
Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Punto 1.3 MJet
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 01 Lis 2010, 00:05
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) P 0238 Jakieś pomysły
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Problem występuje właśnie podczas gwałtownego przyśpieszania. Czyli krótko mówiąc mam turbinę do regeneracji, bo chyba w domowych warunkach nic innego nie mogę zrobić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Punto ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.