Nurtuje mnie kwestia związana z wyciem/piskiem hamulców z przodu, które zostały wymienione z przodu (tarcze+klocki). Zestaw taki "porządniejszy" - tak deklarował zaprzyjaźniony mechanik. Słuchajcie w każdym razie wymieniałem pierwszy raz no i może jestem przewrażliwiony, ale wracałem do domu to słychać było wycie obcierającego się nowego zestawu. Dopiero jak zatrzymałem się, "odsapły" z 15 sekund i pojechałem dalej 200m zrobiły to samo. Przejechałem z warsztatu do domu może ze 3 km. Co robić? Jeździć dalej - ostrożnie czy może wrócić się do warsztatu. Chcę jechać dziś w trasę 50 km - pytanie czy mogę z takim wyciem czy nie rozżarzę ich do czerwoności i czy mi nie pękną - tym bardziej, że za oknem poniżej zera ciagle! Z góry dzięki za radę!
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 2814 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świdnik/Mulheim an der Ruhr Posiadane auto: scenic 1,9dci\\\'02 102KM/scenic 1,9dci\\\'07 131KM, Megane 1.6 16v \'04
Piwa: 142/20
Wysłany: Sro 08 Lut 2012, 18:19
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Po wymianie tarcz i klocków - przód
Koła nie grzeją się.
Wymienić to pewnie wymienił tak jak chciałeś,ale czy tłoczki w zaciskach czyścił tego już nie wiemy. _________________ __________________________
Pozdrawiam.
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Po wymianie tarcz i klocków - przód
Kod:
czy mogę z takim wyciem czy nie rozżarzę ich do czerwoności i czy mi nie pękną
Jak tylko wyją to drobnostka ale jeżeli non stop hamują to wracaj do mechanika.Hamulec hamuje tylko po naciśnięciu pedału a po odpuszczeniu cylinderki też odpuszczają.Podnieś jedno koło i sprawdz.Widziałem kiedyś w polmozbycie jak przyjechał z trasy klient gdzie klocek po rozgrzaniu zespawał się z jarzmem. _________________
Ostatnio zmieniony przez jax022 dnia Sro 08 Lut 2012, 18:30, w całości zmieniany 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 1041 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza Posiadane auto: Ford Fokus 1.6 diesel 2011r MODERATOR
Piwa: 43/16
Wysłany: Sro 08 Lut 2012, 18:27
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Po wymianie tarcz i klocków - przód
Po pierwsze popraw temat zgodnie z regulaminem forum pkt.10
Odwiedź dział przywitania.
Jeżeli to wymieniał mechanik to zanim udasz się w trasę,jedź do niego i niech poprawi robotę.Szkoda nowych tarcz i klocków.Być może klocki ciasno leżą w prowadnicach,albo co też się zdarza odwrotnie założony klocek.To wycie słychać w czasie jazdy czy tylko podczas hamowania? _________________ xxxxxxxxxxxx=300
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Po wymianie tarcz i klocków - przód
Wybaczcie, za nieprzywitanie się.
Co do przedmówcy. Dzieje się to podczas jazdy. Wydaje mi się, że jak delikatnie przyhamuję, to dźwięk ustaje. Na innym forum znalazłem takie coś, co jest adekwatne do tego co ja mam:
"gdy samochód sie toczy bardzo powoli (np w korku), i gdy hamulec nie jest wciśnięty, klocek ociera lekko o tarcze(nie jest to sprawa zapieczonego tłoczka, bo koło kręci się lekko i nie grzeje sie podczas jazdy) i wpada w rezonans dzwoniąc jak dzwon. Po śladach na tarczy, zauważyłem też, że z prawej strony klocek nie hamuje całą powierzchnią i mam pytanie, czy to się ułoży i przestanie samo, czy jest coś nie tak, od wymiany zrobilem dopiero okolo 300 km."
Mimo tego ja tylko przejechałem 3 km. Zaraz pojadę i zobaczę jak jest. Podzielę się z Wami. Pozdrawiam.
Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 113 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: FIAT Punto 1.2 8v/60km MK1
Piwa: 3/2
Wysłany: Sro 08 Lut 2012, 20:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Po wymianie tarcz i klocków - przód
Witam umnie jest podobnie ale na starych klockac i tarczach ze strony pasazera- prawej od silnika kocek bierze do polowy tylko zamiast tam 4 cm bierze 2 cm .. na chwile obecna wyjelem tarcze i klocki. tarcze wyszlifowalem zwykla kontowka do rownego i klocek delikatnie do rownego, za miesiac planuje wymienic klocki i tarcze. mialem takie cos ze jak depne po hamulcu to kolo delikatnie blokuje mimo ze odpuszcze pedal dopiero po stuknieciu mlotkiem w caly zacisk odpuszcza, nasmarowalem jarzmo tzn tulejke ta . pojezdze troche napisze czy nasmarowanie i zrownanie tarcz pomoglo
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Po wymianie tarcz i klocków - przód
Wracając co do tematu, jak pisałem, tak pojechałem 50 km w trasę i dziś też 50 km wracałem. Powiem tak, ten dziwny dźwięk pojawia się, bo tarcze docierają się z klockami. Po delikatnym kliknięciu hamulca na chwilę ustaje, ale powiem też tak, że z kilometra na kilometr jest coraz ciszej. Najgorzej było wczoraj. Myślę, że postaram się to "wyjeździć". Tyle z mojej strony. Pozdrawiam.
Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 113 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: FIAT Punto 1.2 8v/60km MK1
Piwa: 3/2
Wysłany: Czw 09 Lut 2012, 19:14
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Po wymianie tarcz i klocków - przód
krzysztof.komorowski1 napisał:
Do daross:sprawdż czy nie masz luzu poprzecznego jak na fotce niżej.
hmm luzow nie ma dziś wyjelem . caly zacisk tloczek jest zerdzewialy i stal zerwalem gume oslaniajaca. Byla w rdzy ,potem wybilem mlotkiem i srubokretem tloczek .Wyczyscilem delikatnie caly srodek, przetarlem tloczek i posmarowalem plynem hamulcowym no i zlozylem.. no tak jak by lepij troszke ale nic nie moge powiedziec bo za malo przejechalem na razie jest wyrazna poprawa.. a to co pokazujesz na fotce lozow nie ma chodzi jak trzeba przesowa sie podczas hamowania tez .. no zobaczymy mam za 25zl z cieniasa chyba zacisk uzywke moze lepiej kupic nowy bo sam tloczek z 50zl plus uszczelki 15zl 65zl regeneracja. w sumie nie wstawialem nowych uszczelek bo nie zdazylem kupic tych oringow jutro kupie ale plyn nie ubywa z niej tylko ze nie mam tej zewnetrznej gumy /.. na razie do testow zlozylem tylko
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 518 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ryn / Gdańsk Posiadane auto: Fiat Siena 1.2 8V '99+LPG Fiat Seicento 1.1 8V '99
Piwa: 33/5
Wysłany: Czw 09 Lut 2012, 21:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Po wymianie tarcz i klocków - przód
Właśnie przez tą gumę której nie masz rdzewieje tłoczek. Ja też nie miałem z jednej strony i tłoczek był do wymiany. Z drugiej tam gdzie była guma tłoczek wyglądał jak nowy. Nowego tłoczka nie kupowałem, bo nie mogłem dostać (trzeba było czekać). Ojciec dorobił z aluminium i śmiga:) Przynajmniej nie zardzewieje:P _________________
Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 113 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: FIAT Punto 1.2 8v/60km MK1
Piwa: 3/2
Wysłany: Czw 09 Lut 2012, 22:21
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Po wymianie tarcz i klocków - przód
mam caly zacisk za 25 zl komplecik tylko uzywka nowy 100zl .. nie no na razie wyczyszcze stary tloczek, jutro kupie oringi te i gumeczki i wstawiam spowrotem nie ma co w koszty wchodzic ..
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.