Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Czeladź Posiadane auto: Fiat Cinquecento 903 FSM
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 15 Mar 2011, 17:03
Temat postu:
Przeszczep układu wtryskowego zamiast gaźnika
Witam Panowie
zdaje sobie sprawe z tego że tematów jest troszke o tym. Jednak wszedzie jest to mało szczegółowo i nie wprowadza porządnie w temat. Potrzebuje wypowiedzi osoby która sie na tym zna i która najlepiej zmieniała w 900 z gaziora na wtrysk. Potrzebuje informacji na temat co jest niezbędne(jakie cześci muszą być założone) aby działo to ładnie i równo a jakie można sobie odpuścić. Liste części które potrzebuje znam wiec z tym ok. Tylko na co zwrócic szczególną uwagę. Jak zacząć? Może moglibyśmy stworzyć taki manual, bo przypuszczam że to nie tylko mnie sie może przydać Pozdrawiam wszystkich _________________ BART
Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 326 Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa Posiadane auto: PUNTO 1.9D
Piwa: 18/2
Wysłany: Wto 15 Mar 2011, 17:05
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Przeszczep układu wtryskowego zamiast gaźnika
dodam swoje 5 groszy że ja mam na gaźniku i żadnych problemów nie ma. dlaczego chcesz zmienić? _________________ Pomogłem?? Postaw piwko
WEBER FOS te gaźniki znam na pamięć
Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Czeladź Posiadane auto: Fiat Cinquecento 903 FSM
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 15 Mar 2011, 17:30
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Przeszczep układu wtryskowego zamiast gaźnika
Denerwuje mnie bardzo to że na poł-przyspieszaniu (delikatnym) tzn gdy nie włącza sie jeszcze wzbogacenie z góry przerywa i szarpie , za chiny nie moge dojść dla czego a to denerwujące jest bo chce sie jeździć eko w miare na 4 po miescie i szarpie , na 5 po trasie jak nie z butem w podłodze to szarpie. wyszczyściłem gazior , uszczelki zmieniłem , i nic. zestaw dysz seryjny :/ i nic _________________ BART
Re: ( Fiat Cinquecento ) Przeszczep układu wtryskowego zamiast gaźnika
Najlepiej kupić 900 na wtrysku (rozbitka albo bez papierów) i wszystko przełożyć.
Wszystko czyli
Zbiornik paliwa
pompke paliwa
przewody paliwowe
okablowanie
czujniki - jak nie masz sondy lambda to też trzeba wymienic kolektor .
i oczywiście sam wtrysk
Kupa roboty dla wprawionej osoby . warto to zrobić "dla idei" np. w maluchu ,zeby pokazać ,że ma się malucha na wtrysku. A w CC/SC wtrysk na nikim nie zrobi wrażenia, jednopunktowy wtrysk nie da jakiejś szczególnej zmiany osiągów i spalania.
Moim zdaniem mniej nerwów i czasu zajmie porządne wyregulowanie gaźnika przez fachmena bo gaźnik to wbrew pozorom skomplikowane urządzenie.
Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 326 Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa Posiadane auto: PUNTO 1.9D
Piwa: 18/2
Wysłany: Wto 15 Mar 2011, 17:54
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Przeszczep układu wtryskowego zamiast gaźnika
jeszcze powiedz że jak ssanie zaciągnięte to tego nie ma. Mam ten sam problem częściowo pomogło ustawienie poziomu paliwa w gaźniku według książki. u mnie było o dużo za mało. przyzwyczaiłem się
masz książkę?? ustaw poziom paliwa. Też pomogło jeszcze coś. Przełącznik podciśnieniowy(pull down) mam nieszczelny. pozbyłem sie też odmy i miejsca które zostały przy gaźniku z siłownika i tego cienkiego z odmy razem sprzęgłem przewodem podciśnieniowy aby nie łapał lewego powietrza. ale delikatne szarpanie mam. _________________ Pomogłem?? Postaw piwko
WEBER FOS te gaźniki znam na pamięć
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Wto 15 Mar 2011, 21:09
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Przeszczep układu wtryskowego zamiast gaźnika
Ja podpowiem swoje spostrzeżenia z regulacji. Opóźnij mu zapłon, powinno pomóc. Jeśli potrafisz sam to zrobić to przesuń czujnik wału w prawo ( za obrotami koła pasowego ) o 1 - 2 mm, nie więcej. Może najpierw na próbę 1 mm. Jeśli nastąpi poprawa to nie ruszaj dalej, jeśli nie - to możesz się pokusić o przysunięcie go o następny 1 mm. Gdy to nie pomoże to wróć go na swoje miejsce i bierz się za regulację gaźnika. Sprawdź poziom paliwa i sprawdź działanie pompki przyśpieszacza, może się lekko zacina.
Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 326 Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa Posiadane auto: PUNTO 1.9D
Piwa: 18/2
Wysłany: Wto 15 Mar 2011, 21:27
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Przeszczep układu wtryskowego zamiast gaźnika
kolego stary szofer sądzisz że czujnik położenia wału fabrycznie jest źle umieszczony czy może się przestawić
pyzatym piszesz o pompce przyśpieszającej która to działa tylko przy dodaniu gazu. a takie szarpanie jest dużo dłużej. _________________ Pomogłem?? Postaw piwko
WEBER FOS te gaźniki znam na pamięć
Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Czeladź Posiadane auto: Fiat Cinquecento 903 FSM
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 15 Mar 2011, 22:01
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Przeszczep układu wtryskowego zamiast gaźnika
Mancin chyba mi wjechałes na ambicje, a powiedzcie jeszcze, takie rzeczy jak filtr weglowy albo np pokrywa rozrządu (czujnik po drugiej stronie) to trzeba zakładać/zmieniać ? _________________ BART
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Wto 15 Mar 2011, 23:11
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Przeszczep układu wtryskowego zamiast gaźnika
jacstas tak stwierdzam, że fabrycznie czujnik może być źle ustawiony, mam na to dowody. Gdy samochód nowy to tego nie odczuwamy, ale po pewnym okresie eksploatacji występują podobne usterki jak kolega opisał powyżej ( tj, lekkie denerwujące szarpanie przy dodawaniu gazu, lub powolnej jeździe). Co do pompki przyśpieszającej, to fakt - niedokładnie przeczytałem, że szarpie mu przy lekkim dodaniu gazu kiedy pompka nie działa. Wygląda na to że jest za niski stan paliwa w gaźniku.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Przeszczep układu wtryskowego zamiast gaźnika
Musisz wymienić cała wiązke z deski rozdzielczej i silnikową,dołozyż komputer,zmienić wałek rozrządu,koło pasowe,pokrywe rozrządu,czujnik położenia wału korbowego,zbiornik paliwa z pompą i przewody paliwowe. Do tylnej części instalacji przy łączeniu koło bezpieczników dokładasz tylko jeden kabel także stara może zostać. Filtra węglowego nie musisz zakładać wystarczy zmostkować kostke-wiem bo sam mam tak zrobione. Kolektor wydechowy też zostaje taki sam ponieważ niczym się nie różni. Musisz tylko wspawać tulejke z gwintem w rure za kolektorem i wkręcić sonde. Ja jeżdze bez katalizatora i nic sie nie dzieje. Na przeglądzie tez nie mam problemów ponieważ data pierwszej rejstracji jest kwiećien 1994 a katalizator jest obowiązkowy w autach zarejstrowanych po raz pierwszy po 1 stycznia 1995 roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.