Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 40 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kętrzyn Posiadane auto: Fiat Cinquecento 700 1995 ED Fiat Panda 1,3 multijet 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Mar 2011, 20:02
Temat postu:
Weber na Maluchowski
Witam mam problem z moim gaźnikiem już od dłuższego czasu, chciałbym wymienić go na nowy ale kosztuje on 500 zł. Zauważyłem że od Malucha kosztuje o połowę mniej więc moje pytanko, czy Webera da się wymienić na gaźnik od Malucha. Na forum czytałem że Aisana wymieniano, ale Webera nie zauważyłem, jaka wtedy podstawka, co zrobić? _________________ Korszanski
Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 40 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kętrzyn Posiadane auto: Fiat Cinquecento 700 1995 ED Fiat Panda 1,3 multijet 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Mar 2011, 21:24
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Weber na Maluchowski
Mam jeszcze jedno pytanie, a co z przepustnicą? w maluchu jest jedna a w Weberze czy Fos-ie dwie, dwa wloty od podstawy do głowicy i czy to będzie chodziło na jednej przepustnicy? _________________ Korszanski
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Pon 14 Mar 2011, 23:24
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Weber na Maluchowski
Co do zmiany gaźnika na maluchowaski to jest opis w manualach i niema to znaczenia czy to z Aisana ( w Aisanie jest taki sam jeden otwór pod przepustnicą jak i w maluchowskim gaźniku, nawet taki sam rozmiar - 28,5 mm.) czy z Fos. procedura taka sama
Musisz wykonać, czy też dorobić parę rzeczy. potrzebny materiał na podstawkę, wiertarka, szlifierka, wiertła fi 5,6,ewentualnie 7, 10, 12 i 30, śrubki , nakrętki i klucze. Dorobić trzeba półksiężyc do dźwigni przy gaźniku, uchwyt na linkę i rozgiąć końcówkę metalową linki, podstawkę. podam ci tu dokładne rozmiary które możesz sobie odrysować i w punktach z rysunki przebić gwoździem lub punktakiem miejsca w których trzeba wiercić.
Oto fotki z rozmiarami, poglądowe według mego pomysłu ( może ktoś inny ma lepszy pomysł, to zapraszam do dyskusji):
Rysunek płytki pod gaźnik malucha. A najlepiej odmierzyć to od podstawki od gaźnika Weber , czy Fos, a pod malucha wejście wymierzyć i przewiercić też od bakielitowej podstawki Należy zachować wymiar względem rysunku, bo przesunięcie wymiaru inaczej niż na rysunku będzie skutkować złym podłączeniem linki i przeszkadzać w przykręcaniu podstawki i gaźnika.
Rysunek półksiężyca do dźwigni gaźnika. Tylko tu jest błąd. Wysokość półksiężyca nie ma być 4,8 - 5, tylko 4 - 4,5 gdyż linka gazu nie będzie otwierać do pełna przepustnicy, bo jest za duży obwód i brakuje już miejsca pod pedałem gazu do otwarcia całkowicie przepustnicy w gaźniku.
Uchwyt pod linkę.
Wiertło fi 30 do przewiercenia otworu pod gardziel gaźnika.
Wygięcie linki pod łagodnym kątem do gaźnika maluchowskiego
Przerobienie dźwigni od przepustnicy gaźnika.
Tak mniej więcej ma wyglądać płytka pod gaźnik, ale otwory na śruby przykręcania gaźnika maja być według rysunku, tj - ukosem. a nie tak jak tu na fotce ( wzdłuż płytki).
Tak ma mniej więcej wyglądać półksiężyc przy dźwigni.
.
Tak się z grubsza ta sprawa przedstawiała.
Aha, zapomniałem dodać, że będzie potrzebna jeszcze jedna płytka pod "fajkę" do filtra powietrza, bo gaźnik musi być ustawiony ukosem, gdyż linka gazu jest za krótka aby dostała do cięgna gazu które jest po drugiej stronie gaźnika, wedle Aisana, czy Webera. Więc też należy część metalową pancerza rozgiąć pod łagodnym kątem ( uważamy aby nie ułamać gwintu) Płytkę robimy pod fajkę i tak przekręcamy do gaźnika, a na płytkę przykręcamy pod katem prostym w stronę filtra, tą fajkę. Śruby ( 4 szt) stosujemy z płaskim łebkiem na śrubokręt i opiłujemy na główkę o średnicy 8 mm. W płytce pogłębiamy otwory (fi 6) na głębokość 3 mm. wiertłem fi 8, tak aby główki śrub schowały się i nie wystawały nad powierzchnię płytki. Dopiero wtedy przykręcamy płytkę do dekla gaźnika, a na wierzch fajkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.