Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Stilo ) Akumulator.


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrekg7

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 106
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Fiat: Brava 1,2 / Bravo 1,9
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 18 Lut 2011, 02:15
Temat postu:

re porada


Ustosunkowując się do powyższego komentarza jako kierowca z 25- letnim doświadczeniem powiem, że prawidłowe doładowywanie użytkowanego akumulatora na pewno nie zaszkodzi. Ale trzeba zdać sobie sprawę, że jeżeli wymaga on doładowania z jakichś powodów to należy robić to częściej niż raz na pól roku. Ciągła eksploatacja niedoładowanego wiecznie aku przyspiesza tylko jego koniec, gdyż nie może on nigdy osiągnąć pełnego naładowania co w czasie prowadzi do zmniejszenie jego pojemności użytkowej - zasiarczenia, przekładającej się na zmniejszenie zdolności rozruchowej. Im słabszy aku obciążany ciągle takim samym obciążeniem, tym coraz bardziej się rozładowywuje. Druga sprawa doładowanie co pól roku, a niby w jakich miesiącach - styczeń/ lipiec, marzec/wrzesień czy możne inaczej??? Znikome doładowanie raz na pól roku stosują sprzedawcy w długo składowanych aku, aby nie padły całkowicie. Dlatego trzeba mierzyć napięcie przed zakupem, bo są bardzo duże różnice pomiędzy akumulatorami w tym samym sklepie. To samo dotyczy kontroli poziomu elektrolitu. Zalecana jest nie rzadziej niż raz na miesiąc, albo prze długim wyjazdem. Co do samego ładowania to kolega jako znawca profesjonalny motoryzacji - bez obrazy, powinien wiedzieć, iż prawidłowy dobór prądu ładowania zależy od pojemności akumulatora, a czas uzależniony jest od stopnia rozładowania i najlepsze efekty daje ładowanie dwustopniowe według ogólnej zasady bardzo mały prąd, bardzo długi czas. Bo jeżeli już ładować aku to z sensem czyli do końca, aby osiągnął pełne naładowanie. A poza tym przed ładowaniem, w trakcie i po ładowaniu powinno mierzyć się napięci aku. Wtedy wiemy wszystko - czy potrzebne jest ładowanie, jakie jest napięcie w trakcie ładowania i zaraz po zakończeniu oraz o ile spadło napięcie po godzinie od zakończenia ładowania. To są informacje mówiące co się dzieje z układem elektrycznym auta i samym akumulatorem. Uzupełnieniem tego powinien być pomiar ładowania przez alternator pod i bez obciążenia oraz w czasie rozruchu. Ubytek elektrolitu nie jest wynikiem samych upałów, lecz zazwyczaj przeładowania akumulatora zbyt dużym prądem w wyniku czego dochodzi do dużego gazowania elektrolitu skutkującego zmniejszeniem jego poziomu. Fakt latem nastąpi to szybciej, gdyż stopień naładowania aku jest wtedy większy gdyż nic on nie traci z powodu zimna. Czy komuś zagotował się aku w stojącym w słońcu aucie??? Druga przyczyna brak kontroli jeżeli tego wymaga obsługa. Akumulatory Delphi - kupiłem jeden i nie żałuję, czy inne są wadliwe nie wiem. Wyjmowałem tylko przy mrozach poniżej -20, przezornie a nie z konieczności. Co do bezobsługowości czyli dotyczy aku gdzie nie ma nawet korka do uzupełniania wody - jak dla mnie super. Co w tym złego, że nie widać poziomu elektrolitu? Ważne aby trzymał napięcie. Jeżeli wszystko jest sprawne, mamy łatwy rozruch nie używamy nadmiernie prądożerczych odbiorników, codziennie jeździmy nawet na krótkich trasach aku powinien wytrzymać bez doładowywania. Tak wynika z mojego doświadczenia, gdyż trafiły mi się prze 25 lat rożnej jakości akumulatory. Jedne wytrzymywały brak doładowywania,inne nie nawet w tych samych autach. Dlaczego bo były lepsze i gorsze. Najgorzej oceniam Magneti i Centra modele z przed ok 10 lat. Może teraz się poprawiły ale nie zamierzam tego doświadczać za własne pieniądze.

Dobór prądu ładowania.
Dzielimy pojemność aku przez 10 np 50Ah/10=5. Wynik określa wartość prądu do ładowania 5A. Tym prądem tj. 5A ładujemy do czasu wystąpienia umiarkowanego gazowania. Odłączamy aku i czekamy ok 1-2 godzin, aż elektrolit się wymiesza i uspokoi - zanik gazowania. Zmniejszamy wartość prądu o połowę czyli w tym przypadku 5A/2=2.5A i ładujemy prądem 2,5A do pełnego naładowania czyli do czasu, aż pomiar napięcia aku nie wcześniej jak po ok godzinie od zakończenia ładowania - czas na odgazowanie elektrolitu, wyniesie ok 12,8-13,5V czyli 100% sprawności. Jeżeli nie możemy uzyskać takich wyników to znaczy że sprawność jest mniejsza niż 100%. Wykonując pomiar np po 12 godz. od zakończenia ładowania i porównując go z tym po godzinie uzyskujemy info o trzymaniu napięcia prze aku czyli o stanie sprawności aku. Napięcia mogą się nieznacznie różnić. Jeśli potrzeba przed ładowaniem i po uzupełniamy poziom elektrolitu wodą destylowaną. Ładowanie aku można wspomóc małą "lufą" dla poprawy humoru za stracony - Na Zdrowie.
_________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
hetman999

Dyskutant



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 56
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląsk
Posiadane auto: fiat stilo, jtd,1.9, 115 km,2003, 3d
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 22 Lut 2011, 21:35
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Akumulator.


Mam taki problem z ładowaniem akumulatora: To, że mi padł to nie jest istotne, ale chciałem odpalić auto używając klem. Doi cholery nie da się ich zaczepić w JTD. Przez te wszystkie kable i bezpieczniki nie mogę tego nigdzie zaczepić i moja próba odpalenie auta zakończyła się porażką.

Czy ma może ktoś jakieś zdjęciem, jak to cholerstwo tam zaczepić, albo na co nałożyć. Może to nie trzeba ciś tam na siłę tylko zaczepić o jakiś inny metal przy wypustkach.

Proszę o odpowiedź.
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Sro 22 Lut 2012, 03:12
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Akumulator.


adasch napisał:
mój oryginalny fiatowski jeszcze działa (9lat Shocked ) ale też czeka mnie wymiana

Ciekawe co koledzy zaproponują

obecnie w subaru mam bosch S4 z power frame i daje radę od roku. Oryginalny japoński panasonic umarł po 4 latach - zimy go dobiły

teraz w stilo siedzi oryginał fiat sygnowany jako magneti marelli

słyszałem, że VARTA jest bardzo dobra

Pozdrawiam


wprowadziłem w błąd

Mam akumulator fiat ale sygnowany przez exide

parametry 12v 70Ah 450A nr cześci fiat 71730468

pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
jareq08

Auto Maniak



Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1526
Skąd jesteś (miejscowość / region): swiętokrzyskie
Posiadane auto: panda, stilo, bravo, 500X-same diesle
Piwa: 97/3
Wysłany: Sro 22 Lut 2012, 20:54
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Akumulator.


Pewnie ,ze wystarczy.Tez u mnie MM wytrzymał 7 lat (380A). Dobrze jeszcze popatrzec na rozrusznik, bo jego sprawnosc tez spada ,a apetyt na prąd rosnie.Wkladamy coraz potezniejsze "prądowo" baterie ,a efekt taki sobie.Mozna jeszcze zalać olej "zimowy" .Fiat zaleca np.5W30 na duze mrozy i tak tez uczyniłem(w te mrozy krecił jak w lipcu). Pozdrawiam , byle do wiosny!!! Wink
_________________
Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Nie 22 Kwi 2012, 11:30
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Akumulator.


dostałem dzisiaj kopa w plecy Evil or Very Mad

odp hurtowni w sprawie futury

Cytat:
nie sprowadzamy już Centry dużo reklamacji proponuje poszukać na allegro Euro Baterie ( tani produkt VARTY ) zero reklamacji


to co? varta?

Pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Nie 22 Kwi 2012, 11:30
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Sro 16 Maj 2012, 09:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Akumulator.


zdecydowałem się na exide Laughing
bo firma z tradycjami i taki miałem w stilo przez 11 lat i nadal jakoś działa

wybieram EB740 ce jest odpowiednikiem centry plus

dlaczego nie futura?

cytuję


Cytat:
centra plus bedzie miala dłuzsza zywotnosc ze wzgledu na plytki ktore sa grubsze niz w futurze ,natomiast futura charakteryzuje sie wyzszym pradem rozruchu


Pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Strona 5 z 5
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Stilo »

Opinie o samochodach Fiat Stilo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.


FiatTipo

48 900

2021r.

67 000 km

mazowieckie

FiatDoblo

21 900

2010r.

290 000 km

mazowieckie

Fiat500

31 900

2014r.

142 990 km

śląskie

FiatDoblo

41 900

2015r.

85 000 km

mazowieckie

FiatPunto Evo

14 990

2010r.

141 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System